بیست سال شکنجه برنامه نویسان! به بهانه تولد بیست سالگی ie

بیست سال گذشت!  ۱۶ آگوست ۱۹۹۵ بود که مایکروسافت نخستین نسخه از مرورگر اینترنتی خود با را نام Internet Explorer به کاربران جهانی عرضه کرد.با یازدهمین و شاید(انشاالله) آخرین نسخه به‌روزرسانی IE نحوه ارتباطات ما در اینترنت دست خودش تغییرات بسیاری شده است. اما با همه تشکراتی که باید به خاطر باز کردن این راه از مایکروسافت بکنیم به نمایندگی از همه طراحان وب برای ie طلب مغفرت دارم! چرا که در این چند سال با ناسازگاری ها و البته کج فهمی هایش بلای جان fron کاران شده بود.

اما ie چه بود و چه شد

نخستین نسخه این مرورگر اینترنتی همراه با سیستم عامل ویندوز ۹۵ عرضه شد و در نسخه‌های بعدی ویندوز به یکی از ملزومات اصلی تبدیل شود. در سال‌های نخست هزاره سوم بیش از ۱۰۰۰ نفر برای توسعه این محصول روی آن کار می‌کردند و تقریبا بازار گشت‌وگذارهای اینترنتی جهان به صورت انحصاری در اختیار IE بود. این مسئله باعث شد Netscape کنار گذاشته شود و در همان روزها بود که Google Chrome و Firefox با چشم‌انداز گسترده‌تر به نرم‌افزارهای متن‌باز وارد این عرضه شدند.

پوست موز زیر پای بیل گیتس!

اتحادیه اروپا از اینکه مایکروسافت انحصار بازار جهانی مرورگرهای اینترنتی را در اختیار داشت، مشکلاتی را برای آن به وجود آورد و در سال ۲۰۱۰ میلادی ساکنان منطقه اتحادیه اروپا برای نخستین بار این فرصت را در اختیار داشتند بر اساس طرح Browser Ballot از بین ۱۲ مرورگر اینترنتی موجود، آن را که می‌پسندیدند برای سیستم عامل ویندوز انتخاب کنند. این مسئله به منظور کاهش سهم IE در بازار جهانی مرورگرهای اینترنتی صورت گرفت.
این قانون در سال ۲۰۱۴ میلادی منقضی شد. اما تاثیرات آن به گونه‌ای بود که در این زمینه مرورگر IE تنها ۲۷ درصد بازار جهانی را در اختیار داشت.

پس از گذشت ۱۹ سال و ۱۰ ماه مایکروسافت یک محصول جدید را برای جایگزینی با IE روانه بازار کرد. این مرورگر اینترنتی سبک‌تر با نام Edge شناخته می‌شود و البته مایکروسافت اعلام کرده است که با این کار به پشتیبانی از IE پایان نمی‌دهد.

درباره‌ی عماد گوگانی

انگار همین دیروز بود... تابستان سال 86 که شروع حرفه ایی من در کار طراحی سایت و خدمات تحت وب بود و امروز توسعه بیش از 600 وب سایت ؛ برنامه ریزی حدود 10 کمپین تبلیغاتی آنلاین موفق و در نهایت نوشتن اولین کتاب تخصصی بازاریابی اینترنتی با نام انفجار با دست خالی.

همچنین ببینید

پر رونقترین کارها در سال جدید چیست؟!

در اين مطلب قصد دارم به معرفي مشاغل و حرفه های پر سودی بپردازم كه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.