4 تصور اشتباه در سئو وب سایت

این روزها همه صبح ها سیاستمدار هستند و ظهر ها دکتر! و شب ها هم مهندس سئو!! واقعا در سایت داری بیش از هر حوزه دیگری این سئو است که دست خوش ضدونقیض ها و اشتباهات غیر متخصصان شده است. در این مقاله می خواهم 4 باور غلط وب مستران را که حقیقتا این روزها منسوخ شده است را منتشر کنم. راستش را بخواهید این لیست می‌تواند همچنان ادامه‌دار باشد و 100 ها باور دیگر را نیز زیر نقد ببرد! اما برای شروع از این 4 مورد شروع می کنم.

آنچه در ادامه با هم بررسی خواهیم کرد گلچینی از سوالات و تصورات اشتباه مشتریان سئو بوده که در این چند سال همیشه از من می پرسیدند و یا اینکه نظرات غیر کارشناسی است که بعضا در فضای مجازی به عنوان یک دستورالعمل به ظاهر میانبر! منتشر می شود. قطعا خوشحال خواهم شد که در بخش نظرات این موارد را با تجربیات خود تکمیل تر کنید.

غلط اول! یک بار سایت را بهینه کنید و تا آخر عمر در صفحه اول باشید!

برادر من! مشتری عزیز روغن ماشین را هم بعد 7-8 هزار کیلومتر بازبینی می کنند! مگر می شود در فضای رقابتی فوق العاده قوی این روزهای وب فارسی را یک بار سایت را سئو کنیم و بعد رهایش کنیم و تا ابد در صفحه اول بماند؟! همانطور که شما برای سئو هزینه می‌کنید و تلاش می‌کنید که رتبه مناسب داشته باشید، وب سایت‌های رقبا هم دارند برای باقی‌ماندن هزینه می‌کنند و رقیبان تازه‌وارد هم برای کسب رتبه‌های بالاتر سخت مصمم هستند.سئو در واقع یک رقابت است که باید مادام فعالیت یک سایت ادامه داشته باشد؛ این که یک بار از خدمات یک شرکت استفاده کردید کافی نیست. علاوه بر این, یکی از مواردی که بیشتر در بین دوستان تازه‌کار دیده می‌شود، این است که فکر می‌کنند سئو صرفا بهینه بودن متاتگ‌های آنهاست و یا اگر یک ماژول برای Cms خود نصب کنند همه چیز تمام شده است! خیر دوست من! پیچ و خم سئو بیش از اینهاست.

غلط دوم! ظاهر سایت هیچ تاثیر در نتایج سئو ندارد

با اینکه گوگل هنوز فاکتورهای UX را به طور کامل در نتایج تحت pc وارد نکرده است، اما باید بدانید که گوگل مثلا می‌تواند شما را به خاطر نمایش تبلیغات زیاد در بالای محتوایتان (اصطلاحا above the fold) جریمه کند. در حقیقت موتور جستجوی گوگل همانطور که سایت را از نظر کدینگ بررسی می‌کند می‌تواند کیفیت آن را هم با استفاده از الگوریتم‌های مختلف تشخیص دهد. از مهمترین این موارد به اصول تجربه کاربری , ریسپانسیو بودن قالب , نبود فضاهای زیاد تبلیغات و… اشاره کرد.

4-tasavar-eshtebaj-dar-seo

غلط سوم! ادامه دهنده راه رقبا باشیم!

نه در سئو بلکه در خیلی از حوزه ها همیشه اکثر کسب و کارها سعی می کنند تقلید کننده راه رقبای موفق خود باشند. همیشه باید چیزی بیشتر از رقیبان داشته باشید. مثلا اگر رقیبتان در تولید محتوای خبری قدرتمند است، شما باید علاوه بر تولید محتوای مشابه، سراغ دیگر شیوه‌های تولید محتوا مثل ویدئو و پادکست نیز بروید. هرچند آنالیز رقبا یک اصل بسیار مهم در شروع برنامه ریزی یک کمپین سئو است اما دقیقا تقلیدهای نگارشی یا ظاهری شما را در رسیدن به نتایج دلخواه یاری نخواهد کرد. درضمن این نکته را هم فراموش نکنید که شاید اساساً جایگاه فعلی رقبای موفق شما به خاطر سئوی استاندارد نیست گاهاً رقیبان کاری را به اشتباه انجام می‌دهند و شما فکر می‌کنید حالا چون رقیبتان رتبه بالاتری گرفته، پس آن کار درست است. پس با دقت عمل بیشتری به آنالیز فعالیت رقبا بپردازید.

غلط چهارم! لینک بیلدینگ یعنی سئو

آقای گوگانی من می خواهم از فلان سایت و بهمان سایت بک لینک و بنر بگیرم این کفایت می کند؟! ؛ این جمله را بارها از مشتریان خود شنیده ام! و تا حدودی هم حرص خورده ام!!در این که بک‌لینک‌ها نقش بسیار مهمی در افزایش رتبه یک وب سایت دارند هیچ تردیدی نیست؛ اما مطمئن باشید که همیشه تعداد بیشتر بک‌لینک، تضمین کننده رتبه بالاتر نیست. مهمترین توصیه این است که در کنار تمرکز برروی افزایش تعداد بک‌لینک‌ها، سعی کنید کیفیت آنها را هم به همان نسبت افزایش دهید و حتماً دقت کنید که کاربران را به صفحات مفید و مورد پسند آنها جهت دهی کنید.

درباره‌ی عماد گوگانی

انگار همین دیروز بود... تابستان سال 86 که شروع حرفه ایی من در کار طراحی سایت و خدمات تحت وب بود و امروز توسعه بیش از 600 وب سایت ؛ برنامه ریزی حدود 10 کمپین تبلیغاتی آنلاین موفق و در نهایت نوشتن اولین کتاب تخصصی بازاریابی اینترنتی با نام انفجار با دست خالی.

همچنین ببینید

فیلم: فتوشاپ زنده! ایده ویروسی جالب از کمپین تبلیغاتی Adobe

در ویدیوی ویروسی زیر ایده جالب شرکت Adobe را می بینید که به صورت زنده و …

3 نظر

  1. سلام متین عزیز؛
    خلاصه بگویم در سئو به دنبال میانبر نباشید!
    فقط تا امروز توسط کارشناسان سئو بیش از 220 فاکتور استخرج شده است که همه به نوعی در بهینه سازی وب سایت شما موثر خواهد بود؛ اما اگر قرار باشد من از بین 220 فاکتور یکی را انتخاب کنم قطعا محتوا محتوا و محتوا خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.