موبایل مارکتینگ و 2 پرسش مهم

شاید در نگاه اول داشتن یک اپلیکیشن مناسب تحت پلتفرم‌های پر مخاطب مثل اندروید کمی سخت و پر هزینه به نظر برسد اما با پیشرفت سریع این حوزه اکنون شما می توانید به آسانی و با کمترین هزینه ممکن صاحب یک برنامه کاربردی تحت موبایل باشید. بگذارید با یک مثال ساده ادامه دهیم. فرض کنید شما یک انتشارات هستید و با نوشتن یک اپلیکیشن رایگان با موضوع کتاب و کتابخوانی ، انتشار چکیده الکترونیکی کتب مشهور ، اخبار فرهنگی ، زندگی‌نامه نویسندگان محبوب و… آن را در اختیار مشتریان و مخاطبان خود قرار دهید و در زمان کوتاهی برنامه موبایلی شما بین هزاران علاقه‌مند واقعی در زمینه کتابخوانی نفوذ خواهید کرد.

حالا اگر شما یک کتاب جدید چاپ کنید به راحتی می توانید از طریق اطلاع رسانی با همین اپلیکیشن رایگان در هفته اول کل تیراژ کتاب خود را به فروش برسانید! این در حالی است که رقیبان شما با صرف هزینه های کلان ماه‌ها درگیر فروش کتاب‌های خود هستند. با این مقدمه کوتاه بیایید 2 چالش و دغدغه پیش رو در راه تولید یک اپلیکیشن موبایلی را با هم بررسی کنیم.

mobile-marketing

سوال اول:مستقل یا مکمل؟

اغلب کسب‌وکار ها از اپلیکیشن موبایلی خود انتظار دارند که مکمل فرآیند بازاریابی آنها باشند و از موبایل به عنوان یک ابزار و رسانه تاثیر گذار در فروش محصولات و خدمات خود استفاده می کنند. اما در صورتی که شما یک ایده مستقل برای یک برنامه کاربردی و حتی یک بازی پول ساز دارید با تحلیل درست بازار می توانید به درآمد قابل توجهی دست پیدا کنید کاری که کمپانی supercell با برنامه نویسی و تولید بازی موبایلی clash of clans انجام داد. جالب است بدانید این بازی در سال 93 فقط یک میلیارد تومان ارز از کشور ما خارج کرده است!

سوال دوم: رایگان یا پولی؟

سعی کنید برنامه خود را کاملا رایگان ارائه دهید و از خدمات ارزش افزوده به دنبال کسب درآمد باشید. رایگان بودن برنامه کاربردی شما به شدت خاصیت ویروسی پیدا خواهد کرد اما در صورتی که برای آن مبلغی را پیش بینی کنید احتمال استقبال را کاهش داده اید.

درباره‌ی عماد گوگانی

انگار همین دیروز بود... تابستان سال 86 که شروع حرفه ایی من در کار طراحی سایت و خدمات تحت وب بود و امروز توسعه بیش از 600 وب سایت ؛ برنامه ریزی حدود 10 کمپین تبلیغاتی آنلاین موفق و در نهایت نوشتن اولین کتاب تخصصی بازاریابی اینترنتی با نام انفجار با دست خالی.

همچنین ببینید

فیلم: فتوشاپ زنده! ایده ویروسی جالب از کمپین تبلیغاتی Adobe

در ویدیوی ویروسی زیر ایده جالب شرکت Adobe را می بینید که به صورت زنده و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.