6 سوال مهمی که قبل از ارسال ایمیل تبلیغاتی باید از خود بپرسید

بگذارید مخالفان حرف خود را بزنند ولی مطمئن باشید که ایمیل هنوز یکی از قدرتمندترین و به‌صرفه‌ترین رسانه‌ها در بازاریابی اینترنتی است. به نوعی می توان گفت ایمیل تبلیغی کوتاه برای صفحه خاصی از سایت و نه الزاما صفحه محصول است. در حقیقت در بازاریابی ایمیلی به فروش مستقیم و ارائه جزئیات نمی‌پردازیم، بلکه مخاطب را تشویق می‌کنیم تا اقدامی که ما دوست داریم را انجام دهد.

بزرگترین اشتباه در ایمیل مارکتینگ هدایت افراد به صفحه اول سایت است. قطعا در صفحه اصلی؛ کاربر با گزینه‌های ریز و درشت متعددی روبرو می‌شود و بدیهی است که از هدف اصلی ما دور شود. بنابراین بهتر است همیشه از داخل ایمیل به صفحه خاصی از سایت لینک بدهیم تا مخاطب دقیقا با همان اطلاعاتی برخورد کند که مد نظر ما است.

کل هدف از ارسال ایمیل تبلیغاتی همین 2 گام است: 1. ایمیل مورد نظر دیده و خوانده شود. 2. بر لینک داخل ایمیل کلیک شود.

اگر فقط بتوانیم مخاطب را ترغیب کنیم تا این 2 کار را انجام دهد موفق شده‌ایم. برای این کار باید قبل از اینکه گزینه send را بزنید این 6 سوال حیاتی را از خود بپرسید:

1- آیا من از این ارسال هدف مشخصی را دنبال می کنم؟

هدق از موضوع ایمیل جلب توجه مخاطب است تا حدی که ایمیل را باز و کلیک کند. عنوان ایمیل باید طوری باشد که کنجکاوی را تحریک کند در ضمن سعی کنید کل مطلب را در موضوع ایمیل نگویید.اگر خیلی زیاد ایمیل بفرستید افراد زیادی لغو عضویت خواهند کرد. اگر هم خیلی دیر به دیر ایمیل بفرستید بسیاری از اعضا شما را به فراموشی خواهند سپرد و نرخ باز شدن ایمیل‌ها کاهش خواهد یافت. پس سعی کنید چه در هدف هر ایمیل و چه در برنامه بلند مدت خود استراتژی مشخصی داشته باشید.

2- آیا زمان مناسبی دارید ایمیل را ارسال می کنید؟

ایمیل‌های عمدتا برای افزایش فروش ارسال می‌شود پس بهتر است روزهای یکشنبه، دوشنبه یا سه‌شنبه ارسال شود. بهترین زمان ارسال در روز بنا به آزمایشات گوناگون اول صبح است.

customer_acquisition_strategies

3- اگر فرد دیگری همین ایمیل را برای شما ارسال می کرد متن آن شما را راضی می کرد؟

بدنه و متن ایمیل باید به گونه ایی باشد که باعث تشویق خواننده به کلیک کردن لینک هدف  باشد. کافی نیست فقط اطلاع‌رسانی کنید، بلکه دلیلی برای مراجعه به سایتتان نیز ارائه دهید. اگر بدنه ایمیل خیلی کوتاه باشد، مثلا فقط یک جمله باشد احتمال اسپم شدن آن بیشتر می‌شود. شاید بهتر باشد حداقل دو یا سه پاراگراف متن بنویسیم. پس سعی کنید بعد از نوشتن متن ایمیل به عنوان یک مخاطب ایمیل را بخوانید و حداقل خودتان از دست پخت خودتان راضی باشید!
در ضمن یک پیشنهاد هم اینکه قبل از ارسال به اعضا حتما ایمیل را به چند اکانت خودتان بفرستید.

4- آنالیز ایمیل فعال است؟

اگر نتوانید نتایج بازاریابی با ایمیل را تحلیل کنید نتیجه چندانی کسب نخواهید کرد. اغلب سرویس‌های ارسال ایمیل امکان گزارش‌گیری را دارند اما قبل از ارسال از این مورد مطمئن شوید

5-دموکراسی را رعایت کرده اید؟

لغو عضویت در خبرنامه آیا آسان است؟ به طور کلی اگر کسی مایل به دریافت ایمیل از شما نیست باید بتواند به راحتی خود را از فهرست خارج کند. سعی نکنید کاربرن ناراضی را در سیستم خود حفظ کنید

6- کلاج و ترمز را قبل از حرکت تست کرده اید؟

علاوه بر اینکه در چند جای ایمیل لینک صفحه‌ فرود را به شکل ها و فرمت های گوناگون داده اید باید حتما همه لینک ها را قبل از ارسال تست کنید ؛ نحوه نمایش در موبایل را آزمایش کنید و از نمایش درست تصایر نیز اطمینان پیدا کنید

 

 

درباره‌ی عماد گوگانی

انگار همین دیروز بود... تابستان سال 86 که شروع حرفه ایی من در کار طراحی سایت و خدمات تحت وب بود و امروز توسعه بیش از 600 وب سایت ؛ برنامه ریزی حدود 10 کمپین تبلیغاتی آنلاین موفق و در نهایت نوشتن اولین کتاب تخصصی بازاریابی اینترنتی با نام انفجار با دست خالی.

همچنین ببینید

فیلم: فتوشاپ زنده! ایده ویروسی جالب از کمپین تبلیغاتی Adobe

در ویدیوی ویروسی زیر ایده جالب شرکت Adobe را می بینید که به صورت زنده و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.