این کتاب ها را در تعطیلات بخوانید, نوروز مبارک!

بهترین دوست من کسی است که کتابهایی را به من هدیه کند که تا به حال نخوانده باشم. (لینکلن) اولا عیدتون حسابی میمون و مبارک؛ امیدوارم تعطیلات خوبی رو داشته باشید. توی این مطلب کوتاه تصمیم دارم چندتا کتاب معرفی کنم که شاید در همین تعطیلات بهترین زمان برای مطالعه آنها باشد. البته سعی کردم کتاب های پیشنهادی رو از لیست کتاب هایی که خرید آنلاین آنها میسر است انتخاب کنم تا حتی در تعطیلات هم بتوانید از سایت های فروشگاهی سفارش دهید.

در آخر آخر هم دیگه لازم به گفتن نیست که اگر هنوز کتاب “انفجار با دست خالی” رو نخوندید قبل از هر پیشنهادی دست پخت خودم رو بهتون پیشنهاد می دم!!

کتاب پیشنهادی اول: بازیچه دست دیگران نشوید

نویسنده:ژاک ریگارد
مترجم:پیمان حسینی
ناشر:انتشارات ققنوس

Bazicheye-Daste-Digaran-Nashavid

در مقدمه کتاب می خوانیم که: هیچ راننده عاقلی اجازه نمی‌دهد یکی از مسافرینش به جای او فرمان اتومبیل را به دست گیرد و او را هر جا دلش خواست ببرد. با این حال، ما هر بار که کنترل می‌شویم یا تحت فشار قرار می‌گیریم این اتفاق روی می‌دهد. شخصی با توسل به خشونت یا نیرنگ ما را وادار می‌‌کند آن‌طور که او می‌خواهد یا زندگی می‌کند یا دوست دارد عمل کنیم.

اما کنترل شدن از جانب دیگران مشیت الهی نیست. هیچ کس مجبور نیست تمام زندگی‌اش را به گوش دادن به حرف دیگران و زیر بار اراده آن‌ها رفتن بگذراند. امکان این که عوض شویم و بدون واکنش نشان دادن، دیگر اجازه چنین کاری را ندهیم وجود دارد.

کتاب پیشنهادی دوم: گوگل چگونه کار می کند

نویسندگان:اریک اشمیت، جاناتان روزنبرگ
مترجم:فاطمه مشایخی
ناشر:نشر سیوا

google-bookگوگل چگونه شکل گرفت و چگونه توسعه پیدا کرد؟ شیوه‌های مدیریت و رهبری در گوگل کدام‌اند؟ پاسخ این پرسش‌ها را از زبان مدیران ارشد گوگل بشنوید.

همان‌طور که اریک و جاناتان در کتاب گوگل چگونه کار می‌کند توضیح می‌دهند، سعی ما بر این بود تا این استقلال فکری را تقریبا در تمام‌ کارهایی که در شرکت گوگل انجام می‌دهیم، داشته باشیم. همین امر عامل اصلی بزرگ‌ترین دست آوردهای ما و البته بعضی از شکست‌های بسیار بزرگمان بود. درواقع شروع از اصول پایه همان چیزی بود که گوگل را به حرکت درآورد

کتاب پیشنهادی سوم: بازاریابی خدمات

نویسندگان:والری زیتامل، ماری جوبیتنر، دایان گرملر
مترجم:داود حسین‌پور، رضا محمد کاظمی، حسین ترابی گودرزی
ناشر:انتشارات آثارفکر

khadamat-book

کتاب بازاریابی خدمات اثر والری زیتامل برای کلیه استارتاپ های نوپا و افراد شاغل در تجارت و کسب‌و‌کار و جهت پی بردن به اهمیتِ در حال افزایش خدمات و همین‌طور شناخت مشکلات منحصربه‌فردی که مدیران خدمات با آن‌ها روبه‌رو هستند، نوشته شده است. برای آن‌هایی که نقش حیاتی خدمات را در اقتصاد و آینده‌ی آن درک می‌کنند.

کتاب پیشنهادی چهارم: موفقیت به شیوه خود

نویسنده:جیمز بی راسو
مترجم:مهدی قراچه داغی
ناشر:نشر ذهن آویز

 

movafaghiat-be--shive-khod

هرکس فرصتی دارد تا یک زندگی فوق‌العاده و پر از فرصت‌های مناسب برای خود ایجاد کند که باورها، اشتیاق‌ها و نقش و شخصیت او را شکل دهد. آنچه در مورد همه‌ی انسان‌ها صدق می‌کند و منحصربه‌فرد است، این است که هرکدام از ما در شرایطی متفاوت پا به این جهان گذاشته‌ایم؛ به‌طوری‌که مسیر زندگی ما را از ابتدا مشخص می‌سازد. اما هرکس در زندگی‌اش بر سر یک دوراهی برسد، باید تصمیمی کلیدی بگیرد. این موقعیت برای هرکسی تفاوت می‌کند. آیا این زمان شماست؟ کتاب موفقیت به شیوه‌ی خود پیش‌طرحی است برای آنکه بدانید خود را چگونه برای این دوراهی‌ها آماده کنید، ما در کشور خود دوران حیرت‌انگیزی را می‌گذرانیم؛ جایی که چشم‌انداز ما تحت‌تأثیر فناوری شتاب گرفته است و به‌سرعت تغییر می‌کند…

 

سال خوبی داشته باشید

عماد گوگانی

درباره‌ی عماد گوگانی

انگار همین دیروز بود... تابستان سال 86 که شروع حرفه ایی من در کار طراحی سایت و خدمات تحت وب بود و امروز توسعه بیش از 600 وب سایت ؛ برنامه ریزی حدود 10 کمپین تبلیغاتی آنلاین موفق و در نهایت نوشتن اولین کتاب تخصصی بازاریابی اینترنتی با نام انفجار با دست خالی.

همچنین ببینید

5 راه برای نوشتن تیترهای جذاب!

چگونه تیتر جذاب بنویسیم؟ دست خودمان نیست کلاً اکثرمان نوشتن بلد نیستیم! حالا حداقل اگر …

یک نظر

  1. ممنون بابت معرفی این کتابها امیدوارم در سال جدید هم روند موفقیت شما همچنان ادامه داشته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.