ایده هایی برای بازاریابی اینترنتی یک رستوران

سال گذشته در شرکت و با کمک سایر همکارانم وب سایت مجموعه رستوران های اکبرجوجه را طراحی و راه اندازی کردیم؛ در حین کارهای فنی اولیه تلاش کردم تا علاوه بر نکات تکنیکال لیستی از ایده های موجود برای بهبود این برند محبوب در فضای مجازی را نیز به کارفرما ارائه کنم. آنچه در ادامه مطالعه خواهید کرد برخی از ایده های بازاریابی اینترنتی برای یک رستوران یا فست فود است که برگرفته از تجربه من و همکارانم در این حوزه می باشد.

اگر تازه کار هستید نت برگی شوید!

یکی از درگاه های نوظهور مخصوصا در عرصه تفریح و تغذیه خدمات تخفیف گروهی است که سایت هایی نظیر نت برگ ؛ تخفیفان و… آن را به خوبی در ایران ارائه می کنند. اگر رستوران خود را تازه تاسیس کرده اید و یا اینکه به دنبال جذب گروه مشتریان جدید هستید حتما با این سایت ها تعامل کنید تا بسته های تخفیفی شما نیز در این سایت ها قرار گیرد. در ارائه پیشنهادات از 2 اصل جذابیت در عین حفظ کیفیت غفلت نکنید. فراموش نکنید اولاً بسته شما باید تحریک کننده و جذاب باشد و علاوه بر آن مشتری که با این روش جذب رستوران شما شده است باید لحظات لذت بخشی را تجربه کرده باشد.

 

پخت آنلاین غذا!

این ایده قطعا می تواند ابزار خوبی برای بازاریابی ویروسی رستوران یا فست فود شما باشد؛ به این صورت که شما می توانید با تعامل با آشپزخانه رستوارن و برنامه نویسی اختصاصی در وب سایت خود قابلیت سفارشی سازی ترکیبات غذا را برای مشتری فراهم کنید, به عنوان مثال من هنگام سفارش پیتزا بتوانم از لیست موجود علاقه مندی های خود را انتخاب کنم و بگویم که فلفل نداشته باشد یا ذرت داشته باشد و… همیشه احترام به سلیقه مخاطب برگ برنده یک برند خواهد بود.

 

emadg-restaurant

 

سفارش متفاوت؛ ترکیب تکنولوژی و خلاقیت!

منوهای سفارش و نحوه سفارش گیری همیشه می تواند دست خوش ذوق و خلاقیت رستوران داران باشد؛ تصور کنید که وارد رستوران شده اید و پس از نشستن بر روی صندلی به جای دیدن کاغذها و منوهای کلیشه ایی یک تبلت را مشاهده می کنید که می توانید آن را بردارید منوی خود را انتخاب کنید؛ توضیحات لازم در مورد سلیقه خود را قید کنید ؛ همانجا پرداخت کنید یا فیش صادر کنید و حتی می توانید از ابزارهای جانبی از لیست موسیقی های موجود در یکی را برای پخش در سالن رستوران انتخاب کنید! لذت بخش نیست؟!

 

نترس بترکون!

نترس بترکون نام یکی از کمپین های جالب یک رستوران ایتالیایی در غرب تهران بود که در این کمپین هدایایی و کارت های دعوت رایگانی درون تعداد زیادی بادکنک قرار دادده شده بود؛ و عابرین و مردم ناگهان با از سمت یک آقا یا خانم به ترکاندن بادکنک تشویق می شدند! تا بعد از ترکاندن کارت دعوت خود را دریافت کنند!! نترس بترکون! قطعا می تواند با جزییات بیشتر در فضای مجازی نیز اجرایی شود.

 

اسرارآمیز شوید!

جونابرگر در کتاب خود به یک همبرگر فروشی اشاره می کند که مشتریان وقتی که از طریق یک تلفن قدیمی شماره ایی را می گیرند ناگهان بخش جدید با کلی نوشیدنی! برای آنها باز می شود! مثل این فیلم های تخیلی!! همین تکنیک ساده این رستوران زیر پله ایی را به یکی از بزرگترین و محبوبترین رستوران های شهر تبدیل می کند و همه درباره آنچه حس شگفتی و اسرارآمیز بودن این فست فود بود با هم صحبت می کنند. اینکه بتوانید بدون هیچ تبلیغ مستقیمی در مشتری خود یک حس حیرت و شگفتی را ایجاد نمایید یک کار فوق العاده است و به سرعت نقل حرف ها  و داستان های جذاب شهر خواهید شد!

 

 

درباره‌ی عماد گوگانی

انگار همین دیروز بود... تابستان سال 86 که شروع حرفه ایی من در کار طراحی سایت و خدمات تحت وب بود و امروز توسعه بیش از 600 وب سایت ؛ برنامه ریزی حدود 10 کمپین تبلیغاتی آنلاین موفق و در نهایت نوشتن اولین کتاب تخصصی بازاریابی اینترنتی با نام انفجار با دست خالی.

همچنین ببینید

فیلم: فتوشاپ زنده! ایده ویروسی جالب از کمپین تبلیغاتی Adobe

در ویدیوی ویروسی زیر ایده جالب شرکت Adobe را می بینید که به صورت زنده و …

یک نظر

  1. به وبسایت ما سر بزنید cstland.com

    من نویسنده این سایت و مسئول بازاربابی دیجیتال در شبکه های اجتماعی هستم

    @nazila7662 آیدی تلگرامم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.