بازاریابی اینترنتی و ایده هایی برای یک سایت پزشکی

حدوداً سال 90 بود که با یک گروه پرانگیزه برای راه اندازی یک وب سایت خدمات پزشکی آشنا شدیم و بلافاصله بعد از جلسات نیازسنجی اقدام به نگارش پروپوزال و ایده های وب مارکتینگ در زمینه خدمات پزشکی کردیم. پروپوزال نوشته شده شدیداً مورد استقبال قرار گرفت. آنچه در ادامه می خوانید به روز شده ایده های آن سال با نیاز بازار امروز است که ایمان دارم اگر وارد این حوزه شدید برای شما سودآور خواهد بود.

تمرکز بر پزشکان

اساساً در بازاریابی اینترنتی هر صنف و شغلی نهایتاً نیازمند بازار کار ؛ مشتری و مخاطبان جدید است؛ پزشکان نیز از این قانون مستثنا نیستند. پس اگر می خواهید خیلی زود به سود قابل توجهی برسید روی ایده هایی برای هرچه بهتر دیده شدن پزشکان در سایت تمرکز کنید؛ معرفی درست و کامل ؛ سئو برای لغات کلیدی ؛ نمایش تصاویر مطب و پروفایل ؛ امکان پرسش و پاسخ مستقیم با پزشک مورد نظر و…. برخی از ایده هایی هستند که می توانید در این زمینه به کار بگیرید.

با مطب مجازی سیستم سازی کنید

شاید بعضی از پزشکان برای مهاجرت به ابزار تکنیکال و به روز مقاومت کنند و اغلب آنها دوست دارند تا خدمات خود را همسو با تکنولوژی روز پیش ببرند. برای این کار می توانید برخی از موارد سنتی را در فضای وب پیاده سازی نمایید.مواردی نظیر رزرواسیون آنلاین و نوبت دهی ؛ ثبت سوابق بیمار در سرور ؛ سیستم ارجاع بین پزشکان یا مراکز درمانی ؛ کنترل هوشمند وضعیت درمانی بیمار توسط سامانه نظیر زمان مصرف دارو یا وقت های آزمایش ؛ آموزش آنلاین موارد عمومی به گروه های بیماری نظیر آموزش های کنترل دیابت و…

 

emadg-doctor

 

یک قدم به عقب بر گردید

در هر کاری تلاش کنید موقعیت قبلی مخاطب خود را شناسایی کنید و تلاش کنید در قدم قبلی نظیر وی را جلب کنید. به عنوان مثال در وب سایت های خدمات درمانی یا پزشکی قدم قبلی یک بیمار جستجو در مورد عوارض یک سوژه خاص یا مشکلات جسمی است که هنوز تشخیص داده نشده است. مثلاً من اگر امروز پیش یک پزشک متخصص غدد رفته باشم احتمالاً دیروز در وب به دنبال علت یک نارسایی جسمی بودم که در نهایت به یک متخصص غدد هدایت شده ام. با این توضیح سعی کنید بخش هایی را در سایت خود پیش بینی کنید که تشریح و بررسی انواع بیماری های ؛ دارو ها و عوارض ناشی از آن بپردازد. با این کار شما ترافیک به شدت موثری از موتورهای جستجوگر کسب خواهید کرد. بارها گفته ام اما باز هم تکرار می کنم که در بازاریابی اینترنتی خود هرگز از نقش حیاتی ترافکیک موتورهای جستجوگر مخصوصاً گوگل غفلت نکنید.

در بازاریابی اینترنتی بهتر است تخصصی بفروشید

فروش قطعات یا تجهیزات مورد نیاز برای بیماران در صورتی که پشتوانه توصیه یک پزشک را داشته باشد قطعا می تواند با استقبال خوبی مواجه شود. به این مورد یک ایده رقابتی در قیمت را نیز اضافه کنید مثلا شما می توانید به صورت یک فروشگاه به این بخش نگاه نکنید و یک فضای تخفیفانی یا نت برگی برای این ساختار پیش بینی کنید ؛ پیشنهادات ویژه ؛ تخفیف های وسوسه کننده در بازاریابی امروز محصولات بسیار تعیین کننده است.

 

doctors-idea

 

خدمات تحت وب را لمسی کنید!

در کلینیک ها ؛ مطب ها و مراکز درمانی همیشه خدمات مجازی به تنهایی کارساز نیست و شما نیازمند داشتن ابزارهای مکمل دیگری نیز هستید؛ اگر به برنامه نویسی تسلط دارید یا با تیمی حرفه ایی کار می کنید از آنها بخواهید روی مجتمع سازی سیستم با سایر ابزارها نیز کار کنند. اتصال رویدادها به پنل پیامک ؛ تلفن گویا ؛ سیستم حسابداری ؛ یکپارچه سازی ابزار روزمره منشی و… برخی از نیازهای کلیدی در هر مرکز درمانی می باشد.

 

دوست دارید ایده های بعدی برای چه کسب و کاری باشد؟

 

درباره‌ی عماد گوگانی

انگار همین دیروز بود... تابستان سال 86 که شروع حرفه ایی من در کار طراحی سایت و خدمات تحت وب بود و امروز توسعه بیش از 600 وب سایت ؛ برنامه ریزی حدود 10 کمپین تبلیغاتی آنلاین موفق و در نهایت نوشتن اولین کتاب تخصصی بازاریابی اینترنتی با نام انفجار با دست خالی.

همچنین ببینید

فیلم: فتوشاپ زنده! ایده ویروسی جالب از کمپین تبلیغاتی Adobe

در ویدیوی ویروسی زیر ایده جالب شرکت Adobe را می بینید که به صورت زنده و …

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.