5 تکنیک برای وبلاگ نویسان تنبل! – تولید محتوا بدون نوشتن

همیشه گفتیم محتوا محتوا و محتوا! است که باعث رشد وب سایت یا وبلاگ شما خواهد شد. اما بالاخره برای هر وبلاگ نویسی پیش می‌آید بنا به دلایل مختلف، انرژی یا حوصله‌ی نوشتن را برای مدتی نداشته باشد. هیچ وبلاگی بدون محتوا سرپا نخواهد ماند، اما شاید بتوان وبلاگی که موقتا محتوای جدید تولید نمی‌کند را با چند تکنیک ظریف فعال نگه داریم. اما چه تکنیک هایی برای زمانی که نمی نویسید مفید خواهد بود؟!

1- مصاحبه کنید!

یادم هست چند سال پیش که در اوج رقابت یکی از سایت هایمان برای پیشرفت در نتایج جستجو بودیم کار نگارش محتواهای تخصصی بسیار سخت و سخت تر می شد تا اینکه تصمیم گرفتم از یک ایده ساده استفاده کنم؛ ورد را باز کردم و شروع کردم به نوشتن چندین سوال مختلف و یک سناریو مصاحبه گونه بعد سوال ها را برای افراد خاصی اختصاصی کردم و وردها را برای سوژه های مورد هدف ارسال کردم و ازشون خواستم تا جواب سوالات رو بدن تا به عنوان یک مصاحبه در سایت ما منتشر شود. و همین اتفاق هم افتاد! بدون زحمت آنچنانی یک سری مصاحبه واقعا جذاب و خوراک چندین هفته ایی سایت تامین شد!

writing-blog-post

2- فهرست سازی

برای محتواهای خود با عناوین و سناریوهای مختلف فهرست سازی کنید؛ به جای تولید مطالب وقت‌گیر و انرژی‌بر، فهرست‌های بهترین و بدترین مرتبط با وب  سایتتان را تهیه کنید. مثلا اگر  شما در حوزه‌ی تبلیغاتی فعالیت می‌کنید، فهرست ۱۰ شرکت برتر تبلیغاتی ایران یا حتی جهان را تهیه کنید. یا مثلا ۱۰ کتاب برتر حوزه‌ی تبلیغات را فهرست کنید. پس اگر حوصله‌ی نگارش مطالب پر و پیمان همیشگی را ندارید، با یک فهرست تیتروار، وبلاگ یا وب سایت خود را به‌روز نگه دارید؛ البته مراقب باشید محتوای اسپم و بیخود هم به خورد کاربران خود ندهید.

3- دستی به سر و روی سایت خود بکشید!

اگر کمی فنی هستید در عین حال که مراقب ساختار جا افتاده سایت هستید می توانید؛ بلاک ها ؛ اسلایدشو ها را کمی به روز کنید و طراوت بیشتری به سایت خود بدهید. این تغییرات می‌تواند از جابه‌جا کردن باکس‌های مختلف سایدبار شروع شود و به تغییر رنگ‌بندی بعضی از بخش ها یا نهایتا تغییرات هدفمند قالب وبلاگ ختم شود. اگر قالب وبلاگ به نظرتان نیاز به تغییر کلی ندارد، برای یافتن ایرادهای جزئی، بیش‌تر جست‌و‌جو کنید و حتی کمی زمان برای پاسخ به کامنت ها بزارید.

4- معرفی کنید

کار روتین و دلچسبی برای کاربران شما خواهد بود که از تجربیات شما استفاده کنند. پس سعی کنید بخشی را برای معرفی سایت ها ؛ کتاب ها ؛ مکان ها و… اختصاص دهید و یک بخش مثلا پیشنهاد هفته برای سایت خود پیش بینی کنید. معرفی کردن کار چندان سخت و پیچیده ایی نیست.

5-رنگ آمیزی محتواهای قدیمی خود یا دیگران

قطعا بعضی مطالب قدیمی تر شما ارزش به‌روز کردن را دارند. می‌توانید آن‌ها را به صفحه‌ی اول وبلاگ‌تان منتقل کنید. گروه دیگری از مطالب هم هستند که بنا به پیشرفت‌های فکری و افزایش تجربه‌ی شما، نیاز به به روزرسانی و آپدیت شدن دارند. این دست مطالب، بهترین گزینه برای به‌روز کردن هستند. علاوه بر این می توانید وب‌سایت‌های مرجع یا وبلاگ‌های معتبر و حرفه‌ای در زمینه موضوع کاری خود را شناسایی کنید. از مطالب آن‌ها استفاده کنید و با ذکر منبع و گاها اندکی تلخیص و دست‌کاری، مقاله‌های مفید و کاربردی دیگران را به اشتراک بگذارید یا به قولی محتواهای دیگران را با رنگ آمیزی بازنشر کنید. مثل همین مطلبی که الان در حال خواندن آن هستید!!! بله درست شنیدید این مقاله برگرفته از یک مقاله دیگر نوشته های آقای ملک زاده به همراه تجربیات شخصی خودم بود!!

درباره‌ی عماد گوگانی

انگار همین دیروز بود... تابستان سال 86 که شروع حرفه ایی من در کار طراحی سایت و خدمات تحت وب بود و امروز توسعه بیش از 600 وب سایت ؛ برنامه ریزی حدود 10 کمپین تبلیغاتی آنلاین موفق و در نهایت نوشتن اولین کتاب تخصصی بازاریابی اینترنتی با نام انفجار با دست خالی.

همچنین ببینید

درس بزرگ از مدل تجاری گوگل و چرایی شکست یاهو

سوال مهم: یاهو که سال ها قطب اول جستجو و خدمات اینترنتی نظیر ایمیل بود …

یک نظر

  1. ممنون از مطالب مفیدتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.