عدد S را در کمپین تبلیغاتی خود پیدا کنید

اولین بار که در کتاب انفجار با دست خالی نظریه عدد s را مطرح کردم برای خیلی ها این مورد پیچیده به نظر می رسید اما وقتی در کارگاه های مختلف این مورد را تشریح کردم اهمیت فوق العاده عدد s در کمپین تبلیغاتی مشخص گردید. عدد S یک نظریه در معادلات بودجه بندی است که باید با روش های تحقیقاتی و همچنین بررسی دقیق فضای رقابتی آن را محاسبه کرد. برای درک هرچه بهتر عددS یک مثال ساده مطرح می کنم:

فرض کنید عدد S در کمپین فروش آنلاین یک ساعت مچی 10 میلیون تومان محاسبه شده باشد به این ترتیب حداقل هزینه مورد نیاز برای شروع کمپین 10 میلیون تومان می باشد پس نباید کمپین را با هزینه کمتری اجرایی کنیم زیرا معادله تناسب میان هزینه های کمپین با سود بازگشتی از عدد 10 میلیون تومان قابل محاسبه است یعنی می توان در این تناسب در صورت هزینه 10 میلیون تومانی، 20 میلیون تومان سود را کسب کرد و مدعی شد که در صورتی که 15 میلیون تومان هزینه برای کمپین در نظر گرفته شود به عنوان مثال 30 میلیون تومان نیز سود به همراه خواهد داشت اما در صورتی که 9 میلیون تومان هزینه در نظر گرفته شود هیچ سودی به همراه نخواهد داشت.

campain-budge
به عبارت ساده تر عدد S حداقل هزینه مورد نیاز برای اجرای کمپین است که علاوه بر بازگشت اصل سرمایه، سود حداقلی را نیز برای کسب و کار مورد نظر به همراه خواهد داشت. محاسبه این عدد نیاز به دقت و تجربه بالایی دارد و اهمیت تحلیل بازار را بیش از پیش معین می سازد. برای پیدا کردن عدد S علاوه بر تکنیک های تحلیلی که قبلا مطرح شده روش های زیر پیشنهاد می شود:
1- بررسی سوابق فروش قبلی مجموعه در بازارسازی های گوناگون.
2- اجرای یک کمپین آزمایشی کوچک قبل از کمپین اصلی و آنالیز هزینه ها و ورودی های آن.
3- بررسی فعالیت های تبلیغاتی رقبا و تاثیر آن بر میزان فروش آنها.
4- محاسبه هزینه‌های کمپین تبلیغاتی در حداقل رسانه‌های تبلیغاتی موثر در کمپین.
5- بررسی منحنی عمر محصول و هزینه های مورد نیاز آن، به عنوان مثال محصولی که در مرحله معرفی یا رشد باشد عدد S بالاتری نسب به محصولی دارد که در مرحله بلوغ است.

اگر دوست دارید درباره رسانه مناسب و انتخاب رسانه در کمپین تبلیغاتی بیشتر بدانید این مقالات را هم می توانید بخوانید.

درباره‌ی عماد گوگانی

انگار همین دیروز بود... تابستان سال 86 که شروع حرفه ایی من در کار طراحی سایت و خدمات تحت وب بود و امروز توسعه بیش از 600 وب سایت ؛ برنامه ریزی حدود 10 کمپین تبلیغاتی آنلاین موفق و در نهایت نوشتن اولین کتاب تخصصی بازاریابی اینترنتی با نام انفجار با دست خالی.

همچنین ببینید

فیلم: فتوشاپ زنده! ایده ویروسی جالب از کمپین تبلیغاتی Adobe

در ویدیوی ویروسی زیر ایده جالب شرکت Adobe را می بینید که به صورت زنده و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.