گوگل توسط هکرهای ایرانی هک شد!

امروز  وب سایت گوگل توسط هکرهای ایرانی مورد نفوذ قرار گرفت؛این درحالی است که از صبح امروز دسترسی به اکثر سرویس های گوگل در کشورهای مختلف دچار اختلال شده و کاربران از امنیت اطلاعات خود به شدت نگران هستند. در حالی که قبلا هم آسیب پذیری XXE در سرورهای گوگل کشف شده بود که میتوانست امکان بهره برداری از بعضی XML ها را که هر DTD یا Document Type Definition با یک XML را تفسیر میکند را بدهد. با این حال اخبار منتشر شده نشان از گستردگی این نفوذ دارد. میلیون ها کاربر بیش از همه نگران اطلاعات محرمانه خود در سرویس هایی نظیر جیمیل ؛ گوگل درایو ؛ گوگل پلاس و… هستند.

هکر ها ایرانی بوده اند؟

خبرگزاری April1 مدعی است که این نفوذ توسط هکرهای ایرانی انجام شده است. البته هنوز مستندات این ادعا به طور رسمی منتشر نشده؛ این درحالی است که در هفته های گذشته FBI با انتشار تصاویر برخی از برنامه نویسان و هکرهای ایرانی آنها را در لیست تحت تعقیب خود قرار داده بود.

سابقه ضعف امنیت در سرورهای گوگل

این مشکل امنیتی در گذشته نیز سابقه داشته است. به نقل از هکرنیوز، گوگل برای کاربران خود امکان چینش و ایجاد گزینه‌های جدید در نوار ابزار خود را به کاربران می‌دهد و همین امر راه ورود مهاجمان را به سرورهای گوگل باز کرده است. این ویژگی اما به مهاجمان فرصت بارگذاری فایل‌های XML مخرب خود در سرورهای گوگل و نفوذ به آن ها را می دهد. با ارسال فایل XML توسط هکرها آنها می توانند راه خود را به درون سرورهای تولید گوگل باز کرده و به فایل های “/etc/passwd” و “/etc/hosts” موجود در این سرورها دسترسی پیدا کنند.

آیا جیمیل شما هم هک شده است؟

همانطور که اشاره شد میلیون ها کاربر بیش از همه نگران اطلاعات محرمانه خود در سرویس هایی نظیر جیمیل ؛ گوگل درایو ؛ گوگل پلاس و… هستند. البته از اینکه این نفوذ تا چه حد گسترده بوده هنوز اطلاع دقیقی وجود ندارد. ولی توصیه ما به شما تعویض سریع گذرواژه ؛ گرفتن بک آپ از ایمیل ها و در صورت لزوم 2 مرحله ایی کردن لاگین سرویس جیمیل است. برای اطمینان از هک نشدن جیمیل خود به این سایت مراجعه نمایید:

google-hackss

تصاویر و منبع خبر

برای مشاهده اطلاعات بیشتر و تصاویر این خبر به سایت زیر وارد شوید:

مشاهده منبع خبر و مستندات هک سایت گوگل | خبرگزاری April1

 

این خبر به روز شد:

به نقل از ویکی پدیا: “بیش ازشصت سال است که در ایران، شوخی سیزده نوروز از سوی چند روزنامه‌نگار ایرانی رواج پیدا کرده است. آغازماه آوریل یک روز پیش ازسیزده نوروز می‌باشد و این هم‌زمانی دست‌آویزی شد که درسیزده نوروز که ویژه جشن، شادی و نیایش برای باران و باروری زمین است، زیر نام شوخی سیزده با مردم و دیگر رسانه ها شوخی کنند.” بله درست فهمیدید! خبر بالا دروغ 13 بود!

درباره‌ی عماد گوگانی

انگار همین دیروز بود... تابستان سال 86 که شروع حرفه ایی من در کار طراحی سایت و خدمات تحت وب بود و امروز توسعه بیش از 600 وب سایت ؛ برنامه ریزی حدود 10 کمپین تبلیغاتی آنلاین موفق و در نهایت نوشتن اولین کتاب تخصصی بازاریابی اینترنتی با نام انفجار با دست خالی.

همچنین ببینید

پر رونقترین کارها در سال جدید چیست؟!

در اين مطلب قصد دارم به معرفي مشاغل و حرفه های پر سودی بپردازم كه …

6 نظر

  1. عالییییییییییییییییییی بود این
    D:

  2. D=====
    خیلی باحال بود دمت گرم خخخخخخخخ

  3. سلام آقای عماد
    سیزده به در شمام مبارک!!
    ولی حسابی گوول خوردم

  4. ایکه حرف از هکر های ایرانی می زنند دلیلش اینه که میخوان به ایران حمله کنند این رو بهانه می کنند
    پیش بینیش رو حسن عباسی 2 3 سال پیش انجام داده بود..

  5. این خبر واقیعت داره یا همون دروغ سیزده خودمونه

  6. نقل از ویکی پدیا خخخخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.