8 سایت رایگان که وبمستران حرفه ایی از آن استفاده می کنند

امروز می خواهم از تجربیات خودم و سایت هایی که از آنها در بازاریابی اینترنی استفاده می کنم به 10 ابزار فوق العاده اشاره کنم؛ این ابزارهای رایگان را باید هر وبمستری به خوبی بشناسد و برای توسعه بازاریابی خود در وب سایت از آن استفاده نماید. اگر تا امروز فقط از وبمستر گوگل یا آنالیتیکس استفاده کرده اید وقت آن رسیده که با فوت های کوزه گری که رقبای شما از آنها استفاده می کنند آشنا شوید.

1- woorank بهترین پیشنهاد برای سئو!

woorank.com برای سئو عالیست؛ این سایت بهترین ابزار برای تحلیل عملکرد شما در بهینه سازی وب سایت است؛ فقط کافیست تا دامنه خود را ثبت کنید تا بعد از چند ثانیه یک آنالیز دقیق و فوق العاده دریافت کنید؛ البته محدودیت هایی در تعداد آنالیز و جزییات نمایش در woorank ایجاد شده است اما همچنان بی رقیب است.

2- tools.pingdom.com

ابزارهای Pingdom می توانند زمان بارگذاری یک وب سایت، سرورهای DNS و تنظیمات یک دامنه و اتصال شبکه به یک سرور را مورد آزمایش قرار دهند. هشدارهای لازم می توانند از طریق SMS و ایمیل فعال شده و ارسال شوند.

3- keywordtool.io

مشابه گوگل trends است با این تفاوت که خروجی با جزییات و تحلیل های متفاوت تری ارائه می کند؛ مثلا در هنگام جستجو علاوه بر نمایش کلمات پرطرفدار در جستجوی گوگل می توانید همان کلمه را در موتورهای جستجوی دیگر نظیر یاهو نیز تحلیل کنید و یا حتی موارد محبوب را در یوتیوب و یا App Store ها نیز مشاهده کنید.

4- intodns.com برای روز مبادا!

شاید خیلی گذرتان به این سایت نیوفتد ولی وای به روزی که با تغییر سرور سایت دان باشد! در آن لحظه هرکاری می کنید تا اشکال سایت را پیدا کنید تا سایت در دسترس قرار گیرد. اینتو دی ان اس یک ابزار رایگان برای تحیلی نیم سرورهای دامنه و سرور است و در صورت بروز خطا به صورت کامل خطا را نمایش می دهد.

trends

5- گوگل trends

از زمان رونمایی خیلی سروصدا به پا کرده است؛ یک ابزار دقیق و جذاب و خیلی خلاصه و مفید برای نمایش آمار محبوبیت عبارات جستجو شده در گوگل؛ مثلا کار شما فروش تلفن همراه است آیا برایتان جالب نیست که بدانید محبوبیت چه برندهای در جستجوها رو به رشد است و چه برندهایی در حال افت هستند؟ یا اینکه بتوانید انواع عبارات را با هم مقایسه کنید؟ این ابزار برای پیدا کردن کلمات کلیدی در یک وب سایت نیز فوق العاده است.

6-چک کردن سایت در همه مرورگرها

browserstack.com/screenshots یک ابزار کاربردی است برای آنالیز وب سایت و بررسی نحوه نمایش سایت در همه مرورگرها نظیر فایرفاکس ؛ کروم و.. هرچند همه امکانات این سایت رایگان نیست ولی شما می توانید بعد از طراحی سایت خود با بررسی این مورد از اینکه وب سایتتان در اکثر مرورگرها به درستی نمایش داده می شود اطمینان حاصل کنید.

moz

7- moz ابزاری حرفه ایی ها

moz.com/researchtools/ose که از سری ابزارهای رایگان سایت moz است یک تحلیل گر متفاوت است برای آنچه که خود از Research backlinks تا find link-building opportunities ( پیدا کردن فرصت های لینک سازی) به آن اشاره می کند. بدون شک حرفه ایی های سئو به خوبی می دانند که moz در این زمینه بی رقیب است.

8-Gtmertix.com سرعت سنج!

این سایت معروفترین ابزار وب‌مستران و مدیران وب سایت ها برای بررسی سرعت سایتشان است. شما با مراجعه به gtmetrix.com و وارد کردن آدرس دامنه خود به راحتی می‌توانید فاکتورهای مهم در سرعت وب سایت خود را در کمتریم زمان ممکن مشاهده نمایید. علاوه بر این به دلیل ریز جزییات و توصیه های ارائه شده می توانید اشکالات سایت را نیز رصد و اصلاح نمایید.

 

coming soon

اواخر خرداد منتشر می شود…

درباره‌ی عماد گوگانی

انگار همین دیروز بود... تابستان سال 86 که شروع حرفه ایی من در کار طراحی سایت و خدمات تحت وب بود و امروز توسعه بیش از 600 وب سایت ؛ برنامه ریزی حدود 10 کمپین تبلیغاتی آنلاین موفق و در نهایت نوشتن اولین کتاب تخصصی بازاریابی اینترنتی با نام انفجار با دست خالی.

همچنین ببینید

فیلم: فتوشاپ زنده! ایده ویروسی جالب از کمپین تبلیغاتی Adobe

در ویدیوی ویروسی زیر ایده جالب شرکت Adobe را می بینید که به صورت زنده و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.