زنگ خلاقیت: چگونه محصولات متفاوت خلق کنیم؟(+عکس)

سلام! امیدوارم این مقاله حال و هوای شما را عوض کند! و کمی به رسیدن به ایده های خلاقانه به شما کمک کند. آنچه که در ادامه با هم بررسی می کنیم به 2 بخش بررسی چند ایده خلاقانه و راهکارهایی برای خلاقانه فکر کردن تقسیم می شود. قبل از هر چیز بهتر است بدانیم که در باور عمومی، افراد خلاق, آدم هایی کله شق تصور می شوند. به اعتقاد جامعه این دسته از افراد نسبت به کاری که انجام می دهند آگاهی و درک کافی ندارند. اما حقیقت اینجاست که افراد خلاق نسبت به خطر ها و پیامد های کاری که انجام می دهن  آگاهند ولی با علم به این موضوع  میزان پذیرش خطر در این گروه از افراد نسبت به مردم عادی بیشتر است. شاید به عنوان یک فرمول نسبی بتوانیم بگوییم افراد نوآور از یک ریسک خطر متوسط و با قاعده استقبال می کنند.

البته خیلی ها بر این عقیده هستند که خلاقیت یک ویژگی انتسابی است و نمی توان آن را با آموزش و تجربه کسب کرد هرچند نمی خواهم این نظریه را به طور کامل رد کنم اما در عین حال باور دارم که می‌توان قدرت خلاقیت خود را افزایش داد و صفات و ویژگی‌هایی را در خود شناسایی و تقویت کرد که به این امر کمک کنند. در این نوشته با بررسی این راهکارها و مشاهده نمونه های جذاب اولین گام های خلاقیت را با هم بر می داریم.

نمونه محصولات و ایده های خلاقانه 

saat-khalaghane-emadg

ساعتی که با فقط با وزن شما صدایش قطع می شود!

 

nimkat-emadg

نیمکت هایی که با چرخاندن آنها در روزهای بارانی و برفی هم خشک هستند!

bus-china-emadg

اتوبوس های چینی! که از ترافیک عبور می کنند!!

creative-products-emadg

کیبوردی که فکر همه چیز را کرده است!

creative-product-emadgcom

چای کیسه ای به شکل پروانه!

pele-emadg

فراتر از یک پله!

photo_2016-09-12_13-54-48

جعب پیتزای خلاقانه!

emadg-aqua

ایده ای ساده برای راحتی کودکان!

با بررسی یک نگاه کوتاه به همین چند نمونه می توانیم بفهمیم که خلاقیت می تواند در ابعاد مختلفی ایجاد شود از یک طرح کلان مشابه اتوبوس های فوق العاده چینی تا یک قیف ساده برای راحتی کودکان در روشویی و یا استفاده از تکنولوژی در یک ساعت هوشمند! پس وقتی در مورد خلاقیت صحبت می کنیم لازم نیست الزاماً سراغ محصولات بسیار پیچیده برویم. آسان بگیرید!

چگونه فکر خلاقی داشته باشم؟

1- بیشتر فکر کنید!

شما باید هر روز زمانی را برا ی تفکر اختصاص دهید! می توانید از چند دقیقه در شبانه روز شروع کنید و رفته رفته هر روزه زمان بیشتری را اختصاص دهید, فقط توجه داشته باشید که این زمان باید مفید و خالص باشد.

2- از مسائل ساده عبور نکنید

این حقیقت که انسان ذهن پوپا و فعال دارد را فراموش نکنید. ذهن ما  اغلب در لحظات خیلی زودگذر دارای مطالبی هرچند گنگ هستند که می‌توانند بسیار خلاقانه و مفید باشند. به این افکار ارزش و بها دهید. برای تقویت این مورد می توانید یادداشت برداری کنید یا حتی در موبایلتان نوت ایجاد کنید. به طور کلی یادداشت‌برداری از افکاری که به طور گذرا به ذهن خطور می‌کنند خلاقیت‌هایی هر چند جزئی و بی‌ربط را در ذهن شما ایجاد خواهند کرد.

3- خیال پردازی

“اسکولر” یکی از محققان دانشگاه کالیفرنیا ثابت کرده است که داده افرادی که به تصوررات خویش فرصت بارور شدن می‌دهند، دارای قوه‌ی تخیلی قوی هستند که می‌توانند در آزمون‌های خلاقیت نمره‌ی بالاتری دریافت کنند. به عبارت ساده تر آنچه موجب تفاوت بین تصورات و تمدد اعصاب می‌شود آن است که در این روش بجای آنکه فرد ذهن خویش را تهی کند، اجازه می‌دهد تا فکرش از خیالات و آرزو های گوناگون و تصادفی پر شوند. این ترفند به فرد کمک می‌کند تا در صورت مواجهه با تصورات خاص سریعاً آنها را به کار بندد.

4- زبان جدید بیاموزید

این مورد دستورالعمل موفقیت در 99% کارها از جمله خلاقیت است! پس تلاش کنید که زبان جدیدی را بیاموزید و از آن استفاده کنید این کار افق دید شما را از انچه از کودکی تا به حال بوده را گسترش می دهید.

5- “وابستگی به خود” را در وجودتان تقویت کنید

این مورد به این معنا نیست که از کسانی که از شما در رتبه بالاتر قرار دارند رها شوید و یا حتی سرکشی کنید؛ بلکه به این معناست که بیاموزید که کار های خودتان را خودتان انجام دهید تا کسی دیگر این کار را برای تان انجام دهد .  اگر تفویت یکباره این استقلال  برا یتان مشکل  ساز خواهد شد. ابتدا از کار های کوچک شروع کنید و این گونه خود را عادت دهید تا هر روز بیشتر به خودتان وابسته باشید.

 

درباره‌ی عماد گوگانی

انگار همین دیروز بود... تابستان سال 86 که شروع حرفه ایی من در کار طراحی سایت و خدمات تحت وب بود و امروز توسعه بیش از 600 وب سایت ؛ برنامه ریزی حدود 10 کمپین تبلیغاتی آنلاین موفق و در نهایت نوشتن اولین کتاب تخصصی بازاریابی اینترنتی با نام انفجار با دست خالی.

همچنین ببینید

گزارش همایش موسا مارکتینگ 2017, هفته آینده تکرار می شود!

فرض کنید یک مهندس ماهانه حداکثر می تواند ۱۰ پروژه را اجرا کند. بنابرین درآمد او …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.