دراپ شیپینگ (drop shipping) چیست؟ یک راه حل برای استارتاپ ها

آیا می خواهید یک فروشگاه آنلاین داشته باشید ولی سرمایه ندارید؟ آیا می خواهید یک فروشگاه داشته باشید ولی انباری برای محصولات ندارید؟ آیا می خواهید یک فروشگاه حرفه ای باشید ولی دفتر و مکانی ندارید؟! پاسخ همه این سوالات یک چیز است! کسب و کار و دراپ شیپینگ.
بسیاری از افراد دراپ شیپینگ را جدیدترین و سریعترین روش کسب درآمد از اینترنت می دانند, اما به صور کلی دراپ شیپینگ را می توان اینگونه تعریف کرد: توزیع مستقیم یا همان drop shipping نوعی سبک و روش در تامین کالاست که در آن خرده فروشان جنس را در انبار نگه نمی دارند و در عوض بعد از ثبت و خرید یک سفارش در سایت؛ جزئیات مربوط به آن سفارش را به تولید کننده اصلی و یا یک عمده فروش(صاحب انبار) فرستاده و سپس آن تامین کننده کالای موردنظر را به طور مستقیم برای مشتری ارسال می کند.
تعریف فوق دقیقاً نقطه عکس “توزیع مستقیم” یا will-call است که در آن مشتری کالای خود را به طور مستقیم از یک فروشنده یا فروشگاه تحویل می گیرد و نه از طریق یک فروشگاه واسط.

مزایای دراپ شیپینگ؟

1- راه اندازی بدون هزینه سرمایه گذاری
2- بدون نیاز به انبار و تجهیزات مربوطه
3- عدم درگیری در خدمات تحویل و حمل و نقل(در بعضی از موارد)
4- ریسک پایین در وضعیت بازار
5- تمرکز ارائه دهنده فقط بر روی بازاریابی و افزایش فروش
6- عدم درگیری در پشتیبانی کالا
7- برخی از دوباره کاری ها را از بین می برد چون فقط یک مسول وجود دارد
8- سرعت و کیفیت بالاتر در ارائه خدمات به مشتریان

 

دراپ شیپینگ

از کجا شروع کنم؟

برای شروع این مدل از کسب‌وکار آنلاین لازم است مواردی که در ادامه اشاره می شود را دنبال کنید:

1- طراحی یک بوم کسب‌وکار مناسب؛ درست است که این ایده از ریسک مالی کمی برخوردار است اما این دلیل نمی شود تا اهد‌اف روشن و بازه زمانی مناسبی برای رسید‌ن به آنها ند‌اشته باشید‌ که می‌تواند‌ حتی یک سال طول بکشد‌.

2- برای به نتیجه رسید‌ن نباید عجول بود؛ صبور باشید زیرا که این برنامه‌ای طولانی‌مد‌ت است.

3- پای کار باشید؛ به‌طور منظم محتوای وب‌سایت را بررسی کنید‌. فراموش نکنید که نکته مهم د‌اشتن تعد‌اد‌ ترافیک وب‌سایت (بازد‌ید‌‌کنند‌گان) بالاست.

4- بازاریابی را یاد بگیرید؛ مهمترین مهارتی که باید بیاموزید دیجیتال مارکتینگ است. فراموش نکنید که محصولات و تامین آنها از پیش فراهم شده است و شما فقط باید آنقدر قدرتمند عمل کنید که بتوانید با بازاریابی اینترنتی مناسب و در صورت نیاز طراحی یک کمپین تبلغاتی هدفمند این محصولات را به فروش برسانید.

5- جذاب باشید؛ همیشه در نحوه ارائه خد‌مات و محصولات ایده های جذابی را برای فروش داشته باشید.

6- سایت هایی هستند که دقیقاً و با چندصد هزار تومان یک سرویس دراپ شیپینگ برای شما راه اندازی می کنند و حتی محصولات و کلیه فرآیندها را نیز نهایی می کنند به شرط آنکه قرارداد ترکمنچای نبندید! شاید یکی از گزینه ها برای شروع باشد.

درباره‌ی عماد گوگانی

انگار همین دیروز بود... تابستان سال 86 که شروع حرفه ایی من در کار طراحی سایت و خدمات تحت وب بود و امروز توسعه بیش از 600 وب سایت ؛ برنامه ریزی حدود 10 کمپین تبلیغاتی آنلاین موفق و در نهایت نوشتن اولین کتاب تخصصی بازاریابی اینترنتی با نام انفجار با دست خالی.

همچنین ببینید

فیلم: فتوشاپ زنده! ایده ویروسی جالب از کمپین تبلیغاتی Adobe

در ویدیوی ویروسی زیر ایده جالب شرکت Adobe را می بینید که به صورت زنده و …

5 نظر

  1. بانوی ایرانی

    باسلام
    لطفا در ایمیل بنده درمورد قسمت 6 که سایت هایی هستند که برای ما یک سرویس دراپ شیپینگ راه اندازی می کنند راهنمایی کنید . ممنون از راهکارهای فوق العادتون**

  2. سلام.بنده یک سایت فروشگاهی به سبک دراپ شیپینگ از هولدینگ آرتا خریدم.
    لطفا در مورد فروش محصولات و تبلیغات راهنمایی کنین

  3. سلام عماد جان مقاله خوبی بود ممنون، ما هم در این زمینه مقاله ای نوشتیم خوشحال میشویم نظر شما رو هم در پای مقاله خود ببینیم
    fbamap.com/fa/دراپ-شیپینگ-در-آمازون/

  4. ببخشید
    این یک کسب وکار خانگی محسوب میشه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.