خارج از وب: چند پیشنهاد برای چهاشنبه سوری ایرانی نه چینی!

از وقتی به خاطر داریم جشن سور در ایران محبوب و مرسوم بوده. از نظر بعضی ايرانيان باستان مراسم آتش افروزي در آستانه سال نو را در آخرين چهارشنبه سال قرار داده اند تا از عقيده اعراب پيروي کرده باشند که روز چهارشنبه يا «يوم الاربعا» را شوم و نحس مي دانستند. اما بسیاری نیز این سنت را قدیمی تر و ریشه دارتر از ورود اسلام می دانند.

ايرانيان باستان در همه شهرها با برپايي آتش، مراسم باشکوهي برگزار مي کردند و واژه چهارشنبه‌سوری نیز از ترکیب دو کلمه چهارشنبه و سوری در زبان کُردی که به معنی سرخ است شکل گرفته است( البته این روایت هنوز سندیت قطعی ندارد) اين آيين از آن جهت به غروب آخرين سه شنبه کشیده شده است که زرتشت در این زمان با رسيدگي حساب ها و تنظيم و تدوين دقيق تقويم توفيق يافت و آن سالي بود که تحويل سال به سه شنبه اي مصادف شد بنابراين فرداي آن سه شنبه معروف را “نوروز” شناختند و شبش را جشن گرفتند و آتشی برپا کردند و از آن روز تا به حال آن شب را چهارشنبه سوري قرار دادند.

مطلب امروز را به دور از کلیه آموزش های سایت و it و بازاریابی اینترتنی می نویسم تا چند پیشنهاد متفاوت باشد برای یک روز ایرانیزه! هر سال چهارشنبه سوری فراتر از همه آداب و آیین های ایرانی شاهد لحظه ها و اتفاقات ناگواری هستیم و حتی در بعضی موارد فاجعه های چبران نشدنی جای دورهم نشینی ها را گرفته است. اگر از سرو صدای چهارشنبه سوری های چینی! خسته شده اید این چند پیشنهاد برای شماست:

دور هم نشینی متفاوت در دل کویر با تور چهارشنبه سوری

در چند سال اخیر با خلاقیت گروه های مختلف گردشگری تورهایی در روز چهارشنبه سوری پیش بینی و اجرا می شود تا هم سنت های اصیل ایرانی را اجرا کرده باشیم و هم در فضایی متفاوت آتشی برپا کنیم. اگر تور چهارشنبه سوری را جستجو کنید چند سایت را خواهید دید که برنامه های متنوعی را هر سال با جمع های دوستان و آشنایان اجرا می کنند.

خاموش کردن آتش

شب چهارشنبه و هیاهوی آن را بهانه کنید و سرزده به سراغ فردی بروید که مدت هاست از او بی خبرید ؛ قهر کرده اید و یا حتی اختلاف پیدا کرده اید. یادتان باشد آخر چهارشنبه سوری باید آتش ها را خاموش کرد. باید آماده نوروز شد. پس دلتان را بهاری کنید.

امروز سلفی بگیرید نه وقتی که…

این ویدیو کوتاه را حتماً ببینید(بدون شرح)

صد سال تنهایی در چهارشنبه سوری

اگر حال شروع کردن یک کتاب خاص را دارید می توانید از صد سال تنهایی شروع کنید, کتابی که نویسنده معروف و شناخته شده آن یعنی گابریل گارسیا مارکز به خاطر این کتاب موفق به کسب نوبل ادبی شد.و به گفته اهل فن مارکز در «صد سال تنهایی» سبکی نو را بنیان نهاد تا در عین واقع‌گرایی و واقع نمایی، عناصر شگفت انگیز دنیای اسطوره و تخیل را به عقاید خاص مردم پیوند دهد و اثری متفاوت با دنیای واقعیت یا حتی تخیلِ محض ایجاد کند.
بعد از گذشت تقریباً پنج دهه از اولین چاپ این کتاب، بیش از سی میلیون جلد از آن در سراسر دنیا به فروش رفته است و به بیش از سی زبان مختلف ترجمه شده است.

درباره‌ی عماد گوگانی

انگار همین دیروز بود... تابستان سال 86 که شروع حرفه ایی من در کار طراحی سایت و خدمات تحت وب بود و امروز توسعه بیش از 600 وب سایت ؛ برنامه ریزی حدود 10 کمپین تبلیغاتی آنلاین موفق و در نهایت نوشتن اولین کتاب تخصصی بازاریابی اینترنتی با نام انفجار با دست خالی.

همچنین ببینید

گزارش همایش موسا مارکتینگ 2017, هفته آینده تکرار می شود!

فرض کنید یک مهندس ماهانه حداکثر می تواند ۱۰ پروژه را اجرا کند. بنابرین درآمد او …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.