روز سوم: ابزارهای مورد نیاز برای موفقیت

روز سوم و قسمت سوم: ابزارهای مورد نیاز برای یک استارتاپ اینترنتی موفق چیست؟ سوالی که امروز به صورت کامل و جزء به جزء به آن خواهیم پرداخت و در بخش اول نیز مثل روزهای قبلی به چند نکته مهم و ایده های خلاقانه برای شروع کسب و کار اشاره خواهیم کرد. اما دیروز چه مواردی را مطرح کردیم؟ بیایید خیلی سریع مروری داشته باشیم بر روز دوم و موضوع حساس استراتژی؛

آنچه در روز دوم گذشت…

قرار شد ما با استراتژي اسب تروا و ساخت یک اسب چوبی و بهره گیری از اصل غافلگیری بازار، یک کمپین آنلاین را طراحی کنیم. به این ترتیب ابتدا باید پس از تحلیل دقیق موقعیت و شناخت کامل از بازار هدف، ساختار ارتباطی خود شامل پیام تبلیغاتی، رسانه‌های تبلیغاتی و زمانبندی کمپین را ترسیم کنیم. با پیدا کردن عدد S حداقل هزینه برای ایجاد کمپین را تامین کرده و سپس شروع به نگارش برنامه روزشمار کمپین می کنیم این برنامه تقریبا یک برنامه حداقل 2 و حداکثر 4 هفته ایی است که هدف اصلی آن هدایت کاربران به صفحه فرودی در وب سایت ماست تا از طریق یک هدیه کاربردی به مخاطبان و با استفاده از اصول بازاریابی ویروسی فروش خدمات و یا محصولات خود را گسترش دهیم. با استفاده از ابزارهایی نظیر ایمیل مارکتینگ، تبلیغات در وب سایت های هدف، پوشش گوشی های هوشمند و… به صورت مجازی و فعالیت هایی نظیر شرکت در نمایشگاه، بازاریابی تلفنی، تبلیغات در مجلات تخصصی و… به صورت فیزیکی اهداف کمپین عملیاتی می شود. قبل و حین برگزاری کمپین با مهارت های سئو تلاش خواهیم کرد تا سودآوری وب سایت را پایدار سازیم به طوری که بعد از کمپین نیز همواره ورودی های جدیدی را برای فروش محصولات و خدمات خود جذب نماییم. در پایان کمپین هم با توجه به اصول مطرح شده و مطابقت آن با تحلیل های قبل از کمپین، کارنامه کمپین را برای اجرای برنامه های بعدی مستندسازی می کنیم.
“اگر نمی توانید، باید حتما اقدام کنید و اگر باید اقدام کنید، پس حتما می توانید” (آنتونی رابینز)

بخش1: ایده ای برای بی پول ها!

دانلود بخش اول

بخش2: مواد لازم برای کمپین تبلیغاتی خود را آماده کنید

دانلود بخش دوم  

درباره‌ی عماد گوگانی

انگار همین دیروز بود... تابستان سال 86 که شروع حرفه ایی من در کار طراحی سایت و خدمات تحت وب بود و امروز توسعه بیش از 600 وب سایت ؛ برنامه ریزی حدود 10 کمپین تبلیغاتی آنلاین موفق و در نهایت نوشتن اولین کتاب تخصصی بازاریابی اینترنتی با نام انفجار با دست خالی.

همچنین ببینید

روز دهم: در واقعیت هم فریاد بزنید+3 ایده غیر وب

پسرک جوانی از سقراط پرسید راز موفقیت چیست؟ سقراط به او گفت: فردا به كنار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.