من و موسا شما همه!

همه تجربه من و کلیه سایت های بزرگ داخلی و خارجی این جمله را تضمین و تایید می کند که: “ تسلط به 4 مهارت حیاتی موسا مارکتینگ موفقیت در فروش و بازاریابی یک کسب و کار را تضمین می کند” وقتی برای اولین بار در کتاب انفجار با دست خالی این اصل حیاتی را در فصل موسا مارکتینگ مطرح کردم ایمان داشتم که مهارت های 4گانه موسا مارکتینگ هر کسب و کاری را متحول خواهد کرد.

باید همواره در نگارش طرح و برنامه کمپین دنبال کاربردی‌ترین و به روزترین ابزار و روش های بازاریابی باشیم ، مهم است بدانیم که سرمایه گذاری و فعالیت در چه حوزه هایی ارزشمند و صرف انرژي در چه زمینه‌هایی بی نتیجه خواهد بود. آنچه در ادامه به آن خواهم پرداخت 4 تکنیک فوق العاده مهم در مارکتینگ است که من در کلاس‌های خود به اختصار موسا مارکتینگ نام گذاری کرده ام. شک نکنید که ترکیب درست و با دانش موبایل ، وب ، سوشیال و ایمیل مارکتینگ، استارتاپ شما را به موفقیت خواهد رساند.

موبایل مارکتینگ:

آینده اینجاست! شک نکنید. فقط کافیست همین چند ساعت گذشته خود را مرور بکنید تا بدون نیاز به ارائه هیچ آماری بفهمید جایگاه امروز تلفن های هوشمند کجاست. اما برای موبایل مارکتینگ از کجا باید شروع کنیم؟ و اقدامات اصلی در این زمینه چیست؟
الف) همین الان از ریسپانسیو بودن وب سایت خود اطمینان حاصل کنید.
ب) اپلیکیشن موبایلی خود را هرچند ساده اما با رعات چند اصل مهم یعنی قابلیت به روزرسانی آنلاین و همچنین محتوا محور بودن طراحی و تولید کنید.
ج) حضور خود را در شبکه های موبایلی محبوب از تلگرام گرفته تا دیوار و کافه بازار پررنگتر کنید.
د) محتواهای خود را برای نمایش در موبایل سازگارتر کنید. این موارد از حجم تا طراحی و نحوه نگارش را شامل می شود.

وب مارکتینگ:

وب مارکتینگ یعنی 3 گام مشخص: 1- ساخت یک بستر تحت وب مناسب؛ 2- ایجاد ترافیک موثر و 3- تبدیل ترافیک به مشتری. همه چیزهایی که باید در وب مارکتینگ دنبال کنید به همین 3 گام ختم می شود. در رابطه با ساخت و راه اندازی وب سایت سخن زیاد گفته شده است و در مورد ایجاد ترافیک خودکار نیز قطعاً رعایت اصول سئو به شدت حائز اهمیت خواهد بود. اما نکته ایی که همیشه از آن غفلت می کنیم چگونگی تبدیل ترافیک به مشتری است. توصیه می کنم در این رابطه بیشتر مطالعه کنید؛ بسیاری از نکاتی که در ادامه مطرح می شود در همین زمینه خواهد بود. در صورتی که دوست دارید به این مهارت کاملاً مسلط شوید توصیه می کنم پیشنهاد صفحه آخر را حتماً مطالعه کنید.

سوشیال مارکتینگ:

دیگر برای همه این مورد ثابت شده است که شبکه های اجتماعی تاثیرگذارترین رسانه امروز دنیاست رسانه ایی که از فروش یک محصول تا تعیین یک رئیس جمهور می تواند اثرگذار باشد! برنامه های سوشیال مارکتینگ بیشتر بر ایجاد محتوا استوار است که باید به اشتراک گذاشته شود. هرچه میزان ترافیک و اشتراک گذاری بالاتر برود میزان اعتبار کسب و کار شما بالاتر خواهد رفت. این سبک بازاریابی به نوعی بازاریابی دهان به دهان با استفاده از اینترنت است. بدلیل اینکه این ابزارها به راحتی در دسترس همگان است، تکرار و پرورش نام تجاری کسب و کار شما که یکی از اصول بازاریابی است را به دنبال خواهد داشت. علاوه بر اینکه این سبک، ارزان قیمت است به تشکیل کمپین های بازاریابی کسب و کار شما کمک می کند و افراد ناخودآگاه به تبلیغ رایگان تجارت شما می پردازند و آن را گسترش می دهند.

ایمیل مارکتینگ:

خیلی ها این اصل فوق العاده را کنار گذاشته است؛ ولی از خود نمی پرسند پس چرا هنوز هم فروشگاه های بزرگ از ایمیل مارکتینگ به عنوان اولین رسانه تبلیغاتی خود استفاده می کنند؟! در فصل های بعدی در مورد کمپین های ایمیل مارکتینگ مفصلاً مباحت جدیدی را مطرح خواهم کرد.

ما برای آموزش صفرتاصد رازهای موسامارکتینگ در افزایش فروش همایش ها وفیلم های تخصصی را در سایت ارائه کرده ایم, اگر دوست دارید این مهارت حیاتی را در کسب و کار خود استفاده کنید حتماً مطالب مربوطه را از سایت عماد گوگانی دنبال کنید.

پیشنهاد ویژه: موسا مارکتینگ 2017

همایش افزایش فروش اینترنتی با موسا مارکتینگ ۲۰۱۷ b

درباره‌ی عماد گوگانی

انگار همین دیروز بود... تابستان سال 86 که شروع حرفه ایی من در کار طراحی سایت و خدمات تحت وب بود و امروز توسعه بیش از 600 وب سایت ؛ برنامه ریزی حدود 10 کمپین تبلیغاتی آنلاین موفق و در نهایت نوشتن اولین کتاب تخصصی بازاریابی اینترنتی با نام انفجار با دست خالی.

همچنین ببینید

فیلم: فتوشاپ زنده! ایده ویروسی جالب از کمپین تبلیغاتی Adobe

در ویدیوی ویروسی زیر ایده جالب شرکت Adobe را می بینید که به صورت زنده و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.