یازده راهکار برای افزایش دنبال کنندگان (Follower) در اینستاگرام

چگونه در اینستاگرام دنبال کنندگان یا Follower هایمان را افزایش دهیم؟ در وب سایت ها مطالب زیادی درباره راهکارهای موضوع وجود دارد. ترفندها و تکنیک‌های زیادی نیز در این زمینه به کار گرفته می‌شوند که برای شرکت‌ها و اشخاصی که دنبال پیشرفت در شبکه‌های اجتماعی هستند حائز اهمیت است.اما من می خواهم در این مقاله به 11 راه حل مفید؛ ساده و کاربردی اشاره کنم.

1- محتوا؛ کلید همه قفل هاست!

مثل همه راهکارهای دیگر در موضوعات مختلف تولید محتوای خوب در اینستاگرام هم راه گشاست؛ اما با توجه به اینکه شما نمی‌توانید تمام 24 ساعت روز در اینستاگرام باشید، یا اینکه گاهی اوقات چیز باکیفیت و مناسبی برای ارسال ندارید، می‌توانید یک لیست از موضوعات جذاب تهیه کرده و هر از گاهی در شرایط کمبود محتوا آن‌ها را منتشر کنید. این موضوعات جذاب می‌تواند اخبار، آموزش و یا مقاله‌های مختلفی باشند که تاریخ انقضا ندارند. پس به صورت منظم در اینستاگرام پست بگذارید به خصوص در ساعت‌های شلوغی که بیشتر دیده شوید. کاربران فعال حداقل روزانه 3 مطلب در این شبکه اجتماعی منتشر می‌کنند.

2- اینستاگرام جای پیشنهادهای شگفت انگیز است!

مردم همیشه دنبال پیشنهادها و فرصت ها هستند مثلاً با ارائه تخفیف‌های ویژه فقط در اینستاگرام یا راه اندازی کمپین ها و مسابقات در صفحه خودتان می‌توانید اینستاگرام خودتان را از وب سایتتان مجزا کنید تا دیگران را ترغیب به دنبال کردن اینستاگرام خود به صورت مجزا نیز کنید.

3-هشتگ را فراموش نکنید

راهی فوق العاده برای یافتن مخاطبان جدید است که در جستجوهای # شما را در یک موضوع خاص پیدا کنند؛ همه حرفه ایی هایی که در اینستاگرام پست می‌گذارند، از هشتگ برای پست‌هایشان استفاده می‌کنند. بدون شک این کار باعث می‌شود افراد بیشتری پست‌های شما را ببینند.

instagram-socialmatic-iran-

4- مصرف خود تبلیغی!

این عبارت برای کسانی که کتاب انفجار با دست خالی را خوانده اند آشناست! و حتما منظور من را در اینجا متوجه شده اند اما اگر بخواهم به زبان ساده و بگویم اینکه سعی کنید از ابزارهای مصرفی دیگر برای تبلیغ اینستاگرام خود استفاده کنید مثل فوتر ایمیل ؛ پشت کارت ویزیت؛ روی جعبه محصولات؛ هدایای تبلیغاتی مشتریان و از همه مهمتر دگمه های به اشتراک گذاری در وب سایتتان.

5- دوستان و کاربران نزدیک خود را در تصاویر و مطالب تگ کنید

وقتی که شما همراهان خود را در عکس ها تگ می‌کنید، در حقیقت شما این مطلب را به پروفایل آن‌ها نیز اضافه می‌کنید! و در بخش عکس‌های تگ شده آن‌ها قرار می‌دهید. این باعث می‌شود دوستان آن‌ها نیز عکسی که منتشر کرده‌اید را ببینند و همین موضوع باعث افزایش دنبال کنندگان شما شود.

6- خاکی باشید!

اگر می‌خواهید محبوب باشید در هر شبکه اجتماعی که فکر می‌کنید باید با مردم در ارتباط باشید و با آن‌ها وارد صحبت، بحث و گفتگو شوید و از این طریق اکانت های خود را معرفی کنید. بهترین روش در اینستاگرام شرکت در بحث‌های نظرات صفحات پربازدید؛ افراد مشهور سینمایی یا ورزشی می‌باشد. علاوه بر این یکی از مواردی که همیشه مخاطبین را به سمت شما جلب می‌کند، توجه به مراسم‌ها و رخدادهای روز است که این موضوع در ایران نیز بسیار بازدهی بالایی دارد. شما با تبریک گفتن عید و یا انتشار یک مطلب مربوط به یک رویداد مهم روز می‌توانید ارتباط بسیار خوبی با دنبال کنندگان خودتان برقرار کنید. درپایان تلاش کنید با مردم همراه باشید و وقتی مردم پیام‌های شما را Like می‌کنند، یا از شما در نظرات تشکر می‌کنند، شما هم باید همین کارها را در قبال آن‌ها انجام دهید. با این کار نه تنها یک حرکت دوستانه و همه پسند کرده‌اید، بلکه باعث می‌شوید تا اینگونه افراد بیش از پیش شما را پشتیبانی کرده و دوباره دست به چنین کارهایی بزنند.

7-ساختار متنوع داشته باشید مثل ویدیو

برای محتواهای خود از ساختار مناسب مثل واترمارک استفاده کنید و از محتواهای ویدیویی نیز غفلت نکنید. ویدیوهای 15 ثانیه ایی اینستاگرام به شما این فرصت را می‌دهد تا در کمتر از 15 ثانیه آنچه می‌خواهید به دیگران انتقال دهید. انتشار ویدئو در پروفایل شما کمک می‌کند تا پروفایل اینستاگرام شما زنده به نظر برسد.

8- در اینستاگرام تقلب نکنید!

اگر از روش‌های دور زدن و اسپم برای جذب دنبال کننده استفاده کنید، فریب حجم دنبال کنندگان در لحظه را نخورید مطمئن باشید به زودی آن‌ها شما را UnFollow کرده و این حرکت به‌شدت در شهرت و محبوبیت شما تأثیر منفی می‌گذارد.

9- هرکسی را در اینستاگرام دنبال نکنید

برای انتخاب های خود ارزش قائل شوید و سعی کنید افرادیکه با شما وجه مشترک دارند را دنبال کنید تا دنبال کنندگان آن‌ها نیز بتوانند شما را راحت تر پیدا کنند.

10- از ابزارهای موبایل بیشتر استفاده کنید

تا هر حدی که می توانید در موبایل ها بیشتر باشید؛ ریسپانسیو بودن سایت ؛ داشتن اپلیکیشن موبایلی؛ تبلیغات در سایر اپلیکیشن ها؛ حضور در شبکه های پیام رسان مثل تلگرام و… احتمال تصمیم در لحظه مخاطب را برای سر زدن به صفحه اینستاگرام شما را افزایش می دهد.

11- به روز باشید

اطلاعات ؛ تصویر پروفایل و سایر محتواهای ضروری را به پروفایل خود اضافه کنید و حتماً اطلاعات تماس خود، وب سایت و ایمیل خود را نیز در بخش بیوگرافی قرار دهید و همیشه سعی کنید این مطالب و مخصوصا عکس پروفایل خود را به روز نگه دارید.

درباره‌ی عماد گوگانی

انگار همین دیروز بود... تابستان سال 86 که شروع حرفه ایی من در کار طراحی سایت و خدمات تحت وب بود و امروز توسعه بیش از 600 وب سایت ؛ برنامه ریزی حدود 10 کمپین تبلیغاتی آنلاین موفق و در نهایت نوشتن اولین کتاب تخصصی بازاریابی اینترنتی با نام انفجار با دست خالی.

همچنین ببینید

متن جذاب برای تبلیغات

چگونه یک متن تبلیغاتی تاثیر گذار بنویسم؟ این احتمالاً سوال بسیاری از مدیران فروش؛ بازاریابان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.