خلاقیت در صفحات 404 به همراه فیلم صفحه ای که پیدا نشد

اول از همه باید یاد آوری کنم که خطای 404 چیست و چه مفهومی دارد ؟ حتما در وب گردی متوجه شدید که یک لینک قبلا یا وجود داشته یا اصلا وجود نداشته ولی به هر دلیل بعد از یک مدت محتوای آن حذف شده و وقتی روی آن لینک کلیک کنید به صفحه خطایی به نام خطای 404 هدایت میشوید . این صفحه از طریق فایلی در هاست به عنوان .htaccess قابل مدیریت است که با مدیریت آن درهنگام رخ دادن این خطا صفحه ای که شما در نظر دارید باز خواهد شد. همیشه عرف بر این بوده که این یک صفحه نا امید کننده باشد ولی در چند سال اخیر خوش ذوق های طراحی وب دست به طراحی اختصاصی برای این سایت کرده اند.

انواع ایده های خلاقانه در طراحی صفحات 404:

1- پیدا کردن کودکان گمشده: یک گروه خلاق در اتحادیه اروپا کمپینی را طراحی کرده اند تا در صفحات 404 عکس کودکان گمشده نمایش داده شود تا اگر کسی آنها را شناسایی کرد بتواند به یافتن این کودکان کمک کند.

2- طراحی تامل برانگیز: بعضی صرفا به طراحی صفحات خلاقانه می پردازند و تلاش می کنند که باعث کشف لذت بخش یک طراحی در بیننده می شود که در جای خود تحسین برانگیز است.

3- لندینگ در 404: بعضی ها هم از ماست اورانیوم می گیرند! یعنی حتی در صفحات 404 هم زیرکانه یک لندینگ طراحی می کنند تا با گرفتن ایمیل از کاربران آنها را به بخش های مهم سایت هم هدایت کنند.

تصاویری از طراحی های الهام بخش در صفحه 404 :

فیلم متفاوت داستان صفحه ای که پیدا نشد:

در این ویدیو جالب که از یکی از کنفرانس های تد با زیر نویس فارسی مشاهده می کنید رنی گیلسون ، همانطور که صفحات ابتکاری و جالب 404 را بصورت اسلاید به ما نشان می دهد، متذکر می شود که هر خطایی در حقیقت شانسی برای ساخت یه رابطه بهتر است.

 

درباره‌ی عماد گوگانی

انگار همین دیروز بود... تابستان سال 86 که شروع حرفه ایی من در کار طراحی سایت و خدمات تحت وب بود و امروز توسعه بیش از 600 وب سایت ؛ برنامه ریزی حدود 10 کمپین تبلیغاتی آنلاین موفق و در نهایت نوشتن اولین کتاب تخصصی بازاریابی اینترنتی با نام انفجار با دست خالی.

همچنین ببینید

کتاب بازاریابی: طراحی کمپین تبلیغاتی

هرچند تا امروز هم این کار را انجام دادم, اما قصد دارم از این به …

یک نظر

  1. اسدالله پناهی

    سلام
    بسیار عالی بود باعث شد ایده هایی بدست آورم بسیار سپاسگزارم
    راستی شب یلداتون مبارک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.