کمپین تبلیغاتی – پرده اول

برای قسمت اول بهتر است از آخر شروع کنم! اینکه اصلا اهداف برگزاری یک کمپین تبلیغاتی آن هم از نوع کمپین تبلیغاتی آنلاینش چیست و برای چه کمپین راه موفقیت ما است؟  هر کمپین یا برنامه تبلیغاتی به منظور دستیابی به یک هدف مشخص اجرا می شود: کسب سهم بازار؛ حفظ و گسترش سهم بازار؛ تداوم بودن و یادآوری؛معرفی راه حل ها و فرهنگ های جدی؛ ساختن یک برند متمایز

 

advertising

در واقع کمپین در اصل به معنای یک عملیات عموما نظامی است که در یک ناحیه محدود بر روی گروه هدف با نتیجه از پیش تعیین شده است. زمانی که از کمپین تبلیغاتی نام می‌بریم نیز تقریباً معنای مشابهی را دنبال می کنیم.

هر چه شناخت ما از خودمان و شرایط محیطی کمتر باشد هزینه های کمپین بالاتر خواهد رفت. درست مانند یک عملیات نظامی که با کمترین شناخت نسبت به دشمن و منطقه عملیاتی انجام شود. بدیهی است که چنین عملیاتی بیشترین کشته و کمترین دستاورد را خواهد داشت!

«کمپین تبلیغاتی» برای اینکه واقعاً «کمپین» باشد و به یک «عملیات بی برنامه با تعدادی تک تیرانداز هماهنگ نشده» تبدیل نشود عوامل متعددی باید مورد توجه قرار گیرند که در اینجا برخی از آنها را مورد توجه و بررسی قرار می‌دهیم.  اگر چه همه ویژگیهای اشاره شده در همه کمپین ها الزاماً قابل استفاده نیستند اما آشنایی با آنها می‌تواند ایده‌های خیلی خوبی در طراحی کمپین به ما بدهد.

در پرده بعدی در مورد این اهداف و نتایج بیشتر صحبت خواهم کرد…

 

درباره‌ی عماد گوگانی

انگار همین دیروز بود... تابستان سال 86 که شروع حرفه ایی من در کار طراحی سایت و خدمات تحت وب بود و امروز توسعه بیش از 600 وب سایت ؛ برنامه ریزی حدود 10 کمپین تبلیغاتی آنلاین موفق و در نهایت نوشتن اولین کتاب تخصصی بازاریابی اینترنتی با نام انفجار با دست خالی.

همچنین ببینید

فیلم: فتوشاپ زنده! ایده ویروسی جالب از کمپین تبلیغاتی Adobe

در ویدیوی ویروسی زیر ایده جالب شرکت Adobe را می بینید که به صورت زنده و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.