چگونه در 6 ماه از فروش نوشابه یک 206 بخریم!؟

ایده ایی که فروشنده نوشابه های انرژی زا را میلیونر کرد! هرچقدر هم که من از اهمیت محتوا بگویم, باز گوش شما بدهکار نیست! اما شاید روایت یک دوست از تجربه 6 ماه خود که با فروش اینترنتی نوشابه های انرژی زا یک خودرو خرید کمی شما را به فکر ببرد! فروش اینترنتی بدون اینکه همه اصول بازاریابی اینترنتی رعایت شود و فقط با تمرکز بر روی محتوا. بیایید داستان را با یک سوال شروع می کنم:

چگونه در 6 ماه از فروش نوشابه های انرژی زا یک 206 بخریم!؟

1/مهر ماه در گوگل به دنبال یک هاست می گردید؛ با حدود 50 هزار تومان یک هاست اشتراکی لینوکسی مناسب می خرید, یک دامنه ir هم برای شروع کافیست. چه بهتر که در مورد انتخاب نام مناسب بیشتر تحقیق کنید؛ آخرین نسخه وردپرس را دانلود و در هاست نصب می کنید. آموزش های زیادی برای طراحی سایت با وردپرس وجود دارد با همین آموزش ها می توانید یک فروشگاه ساز نیز راه اندازی کنید اما فعلاً نیازی نیست! و فقط یک سایت که بتوانید مقالات را در آن منتشر کنید کافیست!

خب هنوز 3 مهر ماه هم نشده و شما باید شروع به تولید محتوا کنید! نیاز به کمی ایده دارید! برای پیدا کردن ایده باید اول نیاز را پیدا کرد! دنگ! یافتم! نوشتن انواع رژیم های غذایی؛ برنامه های ورزشی، مقالات علمی و… مخصوص کسانی که قصد ورزش های بدنسازی یا مشابه آن را دارند! داشتن یک برنامه منظم و قلم مناسب و توانایی در نگارش محتوا یعنی همه چیز!! مهر ماه را با نوشتن مقالات مفید و معرفی سایت در دیگر سایت های مشابه به پایان برسانید.

یک Ebook بسیار مفید از 4 رژیم پیشنهادی به همراه ورزش هایی برای آماتورها آماده می کنید و به رایگان با دریافت ایمیل برای دانلود قرار می دهید. برخی از مقالات مقید را در سایر وب سایت های مشابه به رایگان منتشر می کنید. حالا آبان ماه است! و وقت چند حرکت ارزان بازاریابی رسیده! خب اول از باشگاه های بدنسازی شروع کنید! در سایت خود بخشی درست کنید به اسم لیست باشگاه های بدنسازی منتخب تهران؛ بعد حضوری به باشگاه ها سر بزنید و در ازای درج مشخصات کامل و ایجاد یک صفحه اختصاصی برای هر باشگاه به صورت تهاتری بروشورها و توضیحات کتاب 4 روش رژیم خود را در سالن باشگاه نصب کنید و یا آنها را برای عضویت در کانال خود ترغیب کنید. با این روش علاوه بر این که افرادی که در باشگاه ها هستند با شما آشنا می شوند و به سایت شما سر می زنند می توانید از ویژگی های سئو در صفحه لیست باشگاه ها استفاده کنید!!

علاوه بر بازاریابی مستقیم نیاز به کمی خلاقیت در فضای مجازی دارید! شبکه های اجتماعی خود را فعال تر کنید و برخی از محتواهای کوتاه اما جذاب خود را در کانال یا اینستاگرام منتشر کنید. با تعامل با صاحبان کانال ها یا حتی پرداخت هزینه های مناسب از آن ها بخواهید که بعضی از مطالب شما را بازنشر کنند. مثلا می توانید از تجربه یک ورزشکار آماتور یا حتی یک خانم خانه دار که بار رژیم شما به اندام مناسبی رسیده مطب کوتاهی آماده کنید و به صورت ویروسی در شبکه های اجتماعی بازنشر کنید.

 

206

آذر ماه! به سایت برگردید مقاله نوشتن را که فراموش نکرده اید؟؟ همچنان باید طبق برنامه محتواهای خوب و مفید منتشر کنید. در هیچ مرحله نباید از تولید محتوای مناسب غفلت کنید. با روش هایی که قبلاً توضیح داده ام به انتخاب لغات کلیدی مناسب بپردازید برای این کار می توانید از ابزاری مثل trends استفاده نمایید. بعد از انتخاب کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری خود با تمرکز بر این عبارات هم مقالات خود را بهینه کنید و هم اینکه از سایت های دیگر که به نوعی به کار شما مرتبط هستند تحت مواردی نظیر پست مهمان یا رپورتاژ آگهی لینک بگیرید.

همچنان آذر ماه است و ما پله پله در حال پیشرفتیم! کار بازاریابی حضوری همچنان ادامه دارد! اصلا چرا ما یک سایت برای آموزش ورزش و بدنسازی راه اندازی کردیم!؟؟ آخ آره به خاطر اینکه ما توسط یکی از دوستانمان به طور مستقیم و با قیمت بسیار پایین به قرص های با مجوز و نوشابه های انرژی زای مفید و سایر موارد مصرفی در یک باشگاه دسترسی داشتیم. خب با دوستمان سر لیست محصولات و قیمت تمام شده و قیمت فروش توافق می کنیم! نیازی به انبار نیست و فعلا به صورت تحویل گرم کار می کنیم. البته فعلا در سایت خبری از فروش و لفظ فروشگاه نیست!

زمستان شده! اینجا تهران است یکم دی ماه خورشیدی! و کم کم وقت پول درآوردن است! به دیتابیس ایمیل سری می زنیم؛ خوبه چند هزار نفری شده اند! سری هم به الکسا می زنیم بله مثبت است! کامنت های سایت و میزان بازدید روزانه که از آنالیتیکس هم گزارش شده حکایت از روند مثبتی دارد که ناشی از محتوا محور بودن سایت است. می خواهید از فروشگاه رونمایی کنید؟ می خواهید حساب بانکی خود را هر روز چک کنید؟ می خواهید پولدار شوید؟! نه! فعلا زود است همچنان مقاله بنویسید! بنویسید ؛ بنویسید و بنویسید!

البته فراموش نکنید زیاد نوشتن نباید منجر به کاهش کیفیت محتوا شود. دی ماه رو به پایان است! و هنوز از فروشگاه خبری نیست! یک ویدیو می خواهیم! کوتاه باشد اما جذاب؛ مثلاً خیلی ساده و تصویری از انواع نرمش هایی که می توان در خانه انجام داد پیشنهاداتی ارائه کنید. کمی از پول کناری خود بردارید و برای تبلیغ این ویدیو که با نام و اسم دامنه شما تولید شده هزینه کنید. ثبت در آپارات ؛ تبلیغات کلیکی ، خرید لینک و… ؛ همچنان برای دیدن این ویدیو هم ایمیل دریافت کنید!

وای چند روز بیشتر از دی ماه نمانده و ما هنوز هزار تومان هم سود نداشتیم! چقدر استرس دارید! خب در پشت صحنه با ووکامرس فروشگاه خود را بسازید محصولات را اضافه کنید و از یک درگاه واسط نیز برای شروع استفاده کنید. چند بار به دقت همه فرآیند خرید را بررسی کنید! با تامین کننده محصولات سر زمانبندی تحویل توافق کنید و از یکی دو نفر بخواهید که کل فرآیند خرید را از مرحله سفارش تا مرحله دریافت محصول را طی کنند. خب فکر کنم اگر نگاهی به تقویم بکنید اسم بهمن ماه را خواهید دید.

دیگه وقتش رسیده! ایمیل ها را آماده کنید و به تمام کسانی که از دیتابیس شما خرید کرده اند پیشنهادات ویژه ایی را با اصول ایمیل مارکتینگ ارسال کنید؛ با باشگاه هایی که در این مدت دوست شده اید تعامل کنید تا برای برخی از محصولات شما در باشگاه تبلیغات کنند و درصد بگیرند. شبکه های اجتماعی خود را با مسابقات پرشور کنید. اما اما اما نوشتن مقاله را فراموش نکنید!

احتمالاً فروش روزهای اول چندان چنگی به دل نخواهد زد؛ مایوس نشوید! در فروش محصولات به قواعد بازاریابی دقت کنید مثلا هرم محصول؛ یعنی چی؟ خب هرم محصول یعنی باید همیشه داده های رایگانی باشند که بعد از آن محصولات ارزانی پیشنهاد شوند و بعد از آن محصولات متوسط و سپس محصولات گران. هیچ وقت یک شبه یک کاربر محصول 500 هزارتومانی از شما نخواهد خرید!

بهمن ماه روو به پایان است و شاید فروش این ماه به 2-3 میلیون هم نرسیده باشد! وقت کمی تغییر است؛ دوره آنلاینی در سایت طراحی کنید برای 20 جلسه ورزش زیر نظر مربی متخصص. با یک مربی برای نظارت آنلاین مثلا تلگرامی توافق کنید و در نهایت با در نظر گرفتن سود خود قیمت گذاری کنید. دوره را رونمایی کنید و همان 2-3 میلیون فروش این ماه را هم برای تبلیغات این دوره هزینه کنید. در این 20 جلسه که شما روز اول هزینه آن را دریافت کرده اید همه مطالب را روزهای زوج دریافت می کنند و طبق برنامه ورزش می کنند مربی از طریق تلگرام توصیه های خود را منتقل و در صورت نیاز از طریق فیلم به صورت آنلاین بر روند ورزش افراد نظارت می کند. در صورتی که واقعا مصرف نوشابه انرژی زا یا موارد مشابه دیگر مفید است آن را مربی پیشنهاد می دهد و به این ترتیب با Upselling ؛ محصولات اصلی که سود مناسبی هم داشت را به راحتی عرضه کرده اید.

اسفند ماه شده و شما همچنان مقاله می نویسد! حالا که از میزان فروش رضایت دارید بهتر است بخش های محتوایی رایگان جدیدی را نیز راه اندازی کنید. مثلا رادیو سلامت؛ و در آن به عوارض یا اشکالاتی که احتمال دارد یک ورزشکار به آنها برخورد کند اشاره کنید.

اواخر اسفند است و هیچ چیزی مثل برنامه ریزی یک سفر شمال دلچسب نیست! پس پول ها را از بانک خارج کنید و یک 206 بخرید و به سفر بروید و کیف کنید!! نه نه نه وایسید! قبل از سفر مقالاتی را در سایت منتشر کنید و تنظیم کنید که در زمانی که در سفر هستید به صورت اتوماتیک منتشر شود! خب حالا شمال خوش بگذره!!!

 

این یک داستان واقعی بود!
شما هم می توانید!

درباره‌ی عماد گوگانی

انگار همین دیروز بود... تابستان سال 86 که شروع حرفه ایی من در کار طراحی سایت و خدمات تحت وب بود و امروز توسعه بیش از 600 وب سایت ؛ برنامه ریزی حدود 10 کمپین تبلیغاتی آنلاین موفق و در نهایت نوشتن اولین کتاب تخصصی بازاریابی اینترنتی با نام انفجار با دست خالی.

همچنین ببینید

نمونه کمپین تبلیغاتی اجرا شده (فیلم)

چند وقتی بود که نمونه طرح های خلاقانه را با هم مرور نکرده بودیم؛ اینبار …

4 نظر

  1. سلام آقای گوگانی
    معلومه برای تولید محتوای وب سایتتون وقت می گذارید و همچنین به فکر جذاب بودن آنهم هستید
    ممنون

  2. این شد مقاله!
    مرسی خیلی جالب بود

  3. آقای کوگانی ممنون یه سوال وبسایتتون چقدر هزینه برداشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.