مسابقه: راز وب سایت های پولساز؟

سلام به همه؛ امروز در سایت یک مسابقه طراحی کرده ام که بیشتر به جهت ایجاد یک توفان فکری در بین کاربران و به اشتراک گذاری تجربیات پیش بینی شده است. در مسابقه “راز وب سایت های پولساز” شما می توانید به راحتی در بخش نظرات همین مطلب به مهمترین دلیلی که فکر می کنید یک وب سایت می تواند پولساز باشد اشاره کنید و در صورت برنده شدن در مسابقه محصول جدید سایت را به رایگان دریافت نمایید.

اگر شما هم صاحب یک استارتاپ نوپا هستید , تا الان متوجه شده اید که برای بودن در عرصه رقابت, داشتن یک وب سایت امری ضروری و حیاتی است. صاحبان کسب و کارهای قدیمی هم تا حدی متوجه شده اند که برای بقا و ارتباط با مشتریانشان به شیوه های سنتی دیگر موفق نخواهند بود , زیرا مشتریان دیگر نیازهای خود را در عرصه وب و اینترنت جستجو می نمایند. اما در این بین چرا بعضی از وب سایت ها موفق و بعضی دیگر شکست می خورند؟ دلایل موفقیت سایت هایی نظیر دی جی کالا ؛ ورزش3 , آپارات, باما و… چیست؟

چگونه در مسابقه شرکت کنم؟

همین الان در بخش نظرات همین صفحه؛ نظر خود را در مورد مهمترین دلیل موفقیت یک وب سایت به طور کامل بنویسید و در مسابقه شرکت کنید. سعی کنید در تحلیل خود از مصادیق و راهکارهای موثر در بازار ایران بهره ببرید. برای شرکت در مسابقه تا پایان اردیبهشت ماه فرصت دارید.

زمان شرکت در مسابقه پایان یافت
اعلام نتایج: 8/خرداد

poolsazi

به 3 نفر از بهترین نظرات آخرین محصول سایت به رایگان هدیه می شود.

من و همکارانم بعد از پایان زمان مسابقه نظرات را بررسی و به 3 نفر از بهترین تحلیل ها آخرین محصول سایت یعنی “ساخت وب سایت پولساز” هدیه خواهد شد. این محصول از راه اندازی تا سئو و تبلیغات یک وب سایت را به طور کامل آموزش می دهد. و شما پس از دیدن فیلم های آموزشی این محصول به سرعت می توانید یک وب سایت موفق را راه اندازی نمایید.

به نظر شما راز وب سایت های موفق چیست؟

  • در سال 2012 سایت اینترنتی آمازون در هر ثانیه ۱هزاردلار درآمد کسب کرده است.
  • درآمد یکی از سایت های معروف ایرانی روزانه بیش از 1.8 میلیارد تومان می باشد.
  •  تا این لحظه تعداد کاربران اینترنت در جهان نزدیک به ۳ میلیارد نفر رسیده است.
  •  تا سال 2014 بیش از یک میلیارد و ۶۰ میلیون سایت اینترنتی راه اندازی شده است.
    جای شما در این میدان کجاست؟!

به نظر شما برای داشتن یک استارتاپ موفق به چه ویژگی هایی نیاز است؟ علت موفقیت سایت هایی نظیر باما ؛ دیوار ؛ دیجی کالا ؛ بامیلو ؛ آپارات و… چیست؟ برای داشتن یک وب سایت موفق و پولساز باید چه گام هایی برداشت؟ همین الان نظر خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

برخی موفقیت یک وب سایت را در داشتن فاکتورهای زیر می دانند؛ شما چطور؟

1- بدون گوگل عمرا! کسب و کار اینترنتی رشد نخواهد کرد- سئو دلیل اصلی موفقیت یک وب سایت

2- شبکه های اجتماعی اصلی ترین عامل موفقیت کسب و کارهای امروزی

3- ایمیل مارکتینگ قلب تپنده هر وب سایت

4- داشتن یک وب سایت ساده و سریع و درعین حال کاربرپسند

5- سرمایه گذاری زیاد برای تبلیغات گسترده در فضای وی

6- و…

نظر شما چیست؟

Comment

 

درباره‌ی عماد گوگانی

انگار همین دیروز بود... تابستان سال 86 که شروع حرفه ایی من در کار طراحی سایت و خدمات تحت وب بود و امروز توسعه بیش از 600 وب سایت ؛ برنامه ریزی حدود 10 کمپین تبلیغاتی آنلاین موفق و در نهایت نوشتن اولین کتاب تخصصی بازاریابی اینترنتی با نام انفجار با دست خالی.

همچنین ببینید

کمپین تبلیغاتی و نحوه نگارش طرح کمپین تبلیغاتی (+فیلم)

در صفحه مربوطه به دوره جامع طراحی و اجرای کمپین تبلیغاتی 6 جلسه آنلاین را …

58 نظر

  1. سلام
    اولا مرسی که این رویدادها را از طریق ایمیل اطلاع رسانی می کنید. من خیلی کم فرصت پیدا می کنم به سایت ها سر بزنم اما درمورد سوال مسابقه به نظر من اگه یه سایتی مثل دیجی یا بامیلو موفق بیشتر به خاطر سرمایه گذاری درست و هدفمندشون مثلا هیچ وقت دیجی برعکس 5040 نیومد از تبلیغات تلویزیونی شروع کنه. الانم فکر کنم جز اولین فروشگاه های ایرانی.
    باتشکر
    حسین فرهانی

  2. آقای گوگانی خسته نباشی. سایتت عالی انشااله همیشه موفق باشی توی کارت
    در مورد مسابقتونم من مهمترین دلیل موفقیت یه سایت همونجوری که شما توی فیلم موبایل هم گفتید زمان بندی می دونم. به نظرم هر سایتی اگر درست برنامه ربزی بشه و در زمان نیاز بازار ارائه بشه به شرط داشتنحداقل هزینه تبلیغات برای دیده شدن می تونه موفق باشه. مثل همین دیوار که البته بیشتر برنامه موبایل تا سایت ولی بازم موفقه.

  3. با سلام خدمت جناب آقای گوگانی عزیز:
    نمیشه تنها به یک دلیل اشاره کرد اما من به عنوان کسی که 3 سال در زمینه ی بازاریابی اینترنتی داره کار میکنه می تونم به نکات مهم زیر اشاره کنم:

    1 – اول اینکه باید نیاز یک جامعه را پیدا کنیم و در قالب یک محصول عالی نیاز آن را پوشش دهیم.

    2 – دوم اینکه سایت های پولساز فقط دنبال فروش محصول نیستند و مقالات و فایل های راگان هم به کاربر میدهند تا ایجاد اعتماد کنند. مثل دیجی کالا با تولید محتوای ویدیویی و نقد و بررسی و…

    3 – باید راه درست بازاریابی اینترنتی را بلد باشیم یعنی بدونیم بازار هدفمون کجاست. شاید بازار هدف ما در سایت های آموزشی باشن یا در سایت های تفریحی و… یا اون ها چند ساله هستند – مرد هستن یا زن و…

    4 – یکی از مهم ترین ها هم که داشتن لندینگ پیج برای جمع آوری اطلاعات مخاطبین هست.

    5 – سئو جهت یافتن مخاطب دقیق هدف – کسی که در گوگل سرچی انجام میده 99 درصد به دنبال اون هست پس سئو هم یکی از مهمترین هاست.

    و…

    • سلام؛
      از نگاه دقیق و درج نظرتان بسیار ممنونم. البته ما بیشتر دنبال مهمترین دلیل بوودیم ولی مجموعه دلایل مطرح شده هم قابل تامل است.
      سپاس

  4. ۱. طراحی شیک و جذاب
    طراحی گرافیکی زیبا و چشمگیر مسلما در جذب مخاطب تاثیر دارد. البته این عامل به تنهایی تاثیر زیادی در موفقیت یک سایت ندارد حتی اگر در شروع کار، توجه زیادی از کاربران را جلب خود کند. یک سایت زیبا که از نظر محتوایی ضعیف باشد و یا از نظر کارایی فایده اندکی به کاربران خود برساند به زودی از فهرست سایت‌هایی که مردم دوست دارند مرتب به آنها سر بزنند خط می‌خورد. سایت نباید یکبار مصرف باشد.
    ۲. کاربران فعال
    بزرگان و پیشگامان وب معتقدند کاربرانی که بازمی‌گردند باارزش‌ترین دارایی یک سایت هستند. به همین دلیل همه تلاش‌های یک سایت موفق باید معطوف به دو هدف باشد: جذب مخاطبان تازه و حفظ بازدیدکنندگان قبلی.
    ۳. بودجه و درآمد سایت
    یک عامل مهم دیگر در موفقیت سایت وب، داشتن بودجه است. راه‌اندازی یک سایت ممکن است در ابتدای کار بسیار کم‌هزینه به نظر برسد. یک کامپیوتر معمولی، یک خط اینترنت پرسرعت، یک دامین، یک میزبان (هاست) ارزان قیمت و یک نرم‌افزار CMS اپن سورس با قالب رایگان می‌تواند منجر به راه‌اندازی یک سایت با حداقل بودجه ممکن شود. اما این تازه شروع داستان است.
    بسیار از سایت‌های وب پس از چندماه فعالیت متوقف می‌شوند، تنها به این دلیل ساده که توجیه اقتصادی ندارند. البته می‌توان بعضی از سایت‌های شخصی یا وبلاگ را تنها با اتکا به عناصری چون عشق به نوشتن مدتی اداره کرد، اما حتی در چنین مواردی نیز ممکن است بعد از مدتی، انگیزه صاحب سایت برای به روز نگه داشتن آن به شدت کاهش یابد. هدف یک سایت هرچه باشد، چه انتفاعی و چه غیر انتفاعی، به ناگزیر نیازمند بودجه و توجیه اقتصادی است.
    ۴. بازاریابی و رتبه در موتورهای جستجو
    یک عامل مهم دیگر در موفق شدن یک سایت، تبلیغ خودش در سایر پایگاه‌های اینترنتی، به ویژه در موتورهای جستجو است. روش رایگان برای ظاهر شدن در نتایج موتورهای جستجو، رعایت نکات دقیقی است که از سوی سازندگان این موتورها به عنوان راهکارهای افزایش رتبه سایت منتشر شده است. این روزها سایت گوگل با در اختیار داشتن حدود ۷۰ درصد بازار جستجوهای اینترنتی همچنان به عنوان مهمترین سکوی تبلیغ و معرفی یک سایت مطرح است.
    سایتی که برنامه مشخصی برای تبلیغ و بازاریابی خود ندارد، در کهکشان اینترنت نسبتا ناشناخته خواهد ماند، حتی اگر بسیار بزرگ باشد. بنابراین به فکر یک برنامه مدون و حساب شده برای معرفی سایت خود در اینترنت باشید. نگویید سایتم به تدریج و خود به خود (به دلیل لیاقت یا محتوا یا زیبایی‌اش) در اینترنت شناخته خواهد شد، بلکه یک برنامه تهاجمی و حساب شده برای مطرح کردن خود در اینترنت طراحی کنید.
    ۵. محتوای خواندنی و رایگان
    تازه‌ترین پژوهش‌های میدانی درباره دلایل استقبال گسترده از سایت‌ها نشان می‌دهد که عامل «کنجکاوی کاربران» نقشی بنیادی در موفقیت یک سایت دارد. به همین دلیل است که با وجود به میدان آمدن میلیون‌ها سایت جدید، دو گروه از سایت‌های اینترنتی همچنان بیشترین بازدیدکنندگان را دارند: رسانه‌های اجتماعی و موتورهای جستجو. اغلب کاربران کنجکاوند بدانند «امروز چه اتفاقاتی برای دوستانم افتاده است؟» اهمیت عامل کنجکاوی ما را به سمت عامل مهمتری هدایت میکند: محتوای خواندنی و رایگان. سایت‌های موفق همیشه مطالب تازه‌ای برای مخاطبان خود دارند.
    بعضی از صاحبان سایت ها فکر میکنند داشتن محتوای خواندنی و رایگان فقط برای سایت‌های خبری و مقاله‌ای واجب است. اما این تصور اشتباه است. موضوع فعالیت یک سایت هرچه باشد، برای موفقیتش لازم است مطالب خواندنی در زمینه فعالیت خود منتشر کند. مثلا اگر سایت یک رستوران مقالاتی درباره اصول تغذیه مناسب، رژیم غذایی و نیز ارزش غذایی هر نوع غذا منتشر کند، بدون تردید این کار منجر به افزایش فروش آن رستوران نیز خواهد شد. همواره به یاد داشته باشید که محتوای خواندنی و رایگان مثل آهنربایی عمل می‌کند که هم کاربران بی‌حوصله و سرگردان و هم کاربران کنجکاو و باهوش را جذب خود می‌کند.
    ۶. نرم افزار کارآمد
    علاوه بر همه عوامل فوق یک عامل دیگر نیز تاثیر زیادی بر موفقیت یک سایت دارد و آن برخورداری از یک نرم‌افزار کارآمد برای مدیریت محتوا و اطلاعات سایت است. ممکن است تصور کنید یک نرم‌افزار کارآمد وب نرم‌افزاری است که قابلیت‌های متنوع و فراوانی داشته باشد یا اینترفیس (رابط کاربری آن) خیلی خوش‌دست طراحی شده باشد. البته این دو عامل در ارزیابی کیفیت و کارایی یک نرم‌افزار بسیار مهم هستند. اما از آنجایی که دنیای وب بسیار پرشتاب است و خیلی زود نو به نو می‌شود، کارآمدترین نرم‌افزارهای تحت وب آنهایی هستند که همه عوامل موثر در موفقیت یک سایت را پوشش می‌دهند و به اندازه کافی انعطاف‌پذیرند.
    ممکن است از یک نرم‌افزار open source رایگان و بسیار پیشرفته برای پیاده‌سازی سایت خود استفاده کرده باشید و یک طراح وب، پوسته زیبایی را برای آن طراحی کرده باشد. تا اینجای کار همه‌چیز عالی است، اما کافی است بخواهید کوچکترین تغییری در ساختار اطلاعاتی یا نرم‌افزاری سایت خود ایجاد کنید، آیا این کار به آسانی امکان‌پذیر است؟ آیا همه صاحبان سایت‌ها برنامه‌نویسی وب بلدند؟ آیا دسترسی به برنامه‌نویس مسلط به کار با نرم‌افزار مورد استفاده شما آسان است؟ از همه اینها مهمتر، آیا نر‌م‌افزار مورد استفاده شما عواملی مانند پشتیبانی از کاربران، بازاریابی، کسب‌درآمد از سایت و تبلیغات، بالابردن رتبه در موتورهای جستجو و دسترسی آسان به محتوای سایت را به خوبی پوشش می‌دهد؟ اینها سوالاتی است که باید از ابتدا به فکر آن باشد تا بتوانید همگام با تحولات شبکه اینترنت و عادت‌ها و نیازهای کاربران خود را به سرعت سازگار کنید.
    ۷. مهمترین عامل موفقیت: مدیر خوب!
    غالبا تصور می‌شود یک سایت خوب و موفق قائم به ذات خودش است. یعنی مجموعه اطلاعات و سیستم نرم‌افزار آن است که باعث موفقیت آن شده است. اطلاعات خوب و سیستم نرم‌افزاری کارآمد صد البته در موفقیت یک سایت تاثیر به‌ سزایی دارند اما به نظر من آنچه که فراتر از همه این عوامل عمل می‌کند و معمولا مورد غفلت واقع می‌شود «عامل انسانی» است. شاید تصور کنیم بدون درنظر گرفتن عامل انسانی و صرفا با تکیه بر مطالب خوب و نرم‌افزار خوب می‌توان سایت موفقی داشت. تحقیقات نشان می‌دهد مهمترین عامل موفقیت یک سایت وب، آگاهی و عملکرد فردی است که آن را مدیریت می‌کند. یک راننده ناشی ممکن است یک خودرو آخرین مدل را به دیوار بکوبد و متوقف شود، اما یک راننده ماهر می‌تواند مسافرانش را با یک خودرو قدیمی زوار در رفته، صحیح و سلامت به شهر دیگری برساند. کدامیک از این دو خودرو واقعا موفق‌ترند؟!

    • سلام؛
      ممنون از درج نظرتان ولی کاش به جای کپی از سایر سایت ها, نظر خود را مطرح می کردید که می توانستیم در مسابقه شرکت دهیم.

  5. سلام

    1- کشف نیاز جامعه هدف
    2-محتوای ترغیب کننده
    3-جلب اعتماد بازدید کننده
    4-تسهیل فرآیند خرید و امنیت آن
    5-جذابیت عناصر سایت

  6. برای داشتن یک وب سایت موفق باید سایت هم از لحاظ فنی خوب باشه هم اینکه اصول بازار یابی اینترنتی رو رعایت کنه :
    مسائل فنی چی هستن؟
    اول :باید طراحی خوبی داشته باشی تا هم کاربر بتونه اون جذابیت مربوط به طراحی رو تجربه کنه وهم از رنگ هایی استفاده کنی تو ترکیب بندی از نظر روانشناسی رو احساس یوزر تاثیر مثبت بزاره مثلا ترکیبات رنگ آبی و نارنجی برای وب سایت های فروشگاهی خوبه …
    دوم : کاربر باید در سریعترین زمان ممکن برای چیزی که نیاز داره و وارد سایت شده بتونه به نیازش دسترسی پیدا کنه
    مساله دسترسی از زمان مراجعه تا دسترسی نهایی خیلی مهمه فکر میکنم اهمیت زمان امروزه خیلی قابل لمسه
    سوم : سرعت لود سایت خیلی مهمه که این مورد هم زیر مجموعه مورد دوم هست
    و موضوع بازاریابی حالا که مسائل فنی اوکی هست بازدید کننده از کجا بیاریم؟
    میشه از راه های مختلفی این کارو انحام داد مثلا بازار یابی شبکه اجتماعی
    یا مثلا استخدام سئو کار یا…
    ولی به نظر من مهمترین نکته اعتماد سازیه که شما بتونی از هر طریقی که یوزر وارد سایتت شد حالا از هر طریقی مثلا گوگل یا معرفی سایت در شبکه اجتماعی یا تبلیغات دهان به دهان کاری کنی که بازم برگرده
    میشه از راه های مختلفی اعتماد سازی کرد ولی مهمترین نکته اینه :
    باید کاری کنیم که یوزر احساس نکنه که سایت صرفا برای منافع ما برپا شده این خیلی خیلی خیلی مهمه
    باید یه خدمت جدیدی ارائه کنیم یا اگر خدمت جدیدی نداریم بتونیم به نحو جدیدی کارمونو ارائه بدیم خیلی سایت ها بودن قبل از فرانش فیلم آموزشی تولید میکردن ولی فرانش تو 6 ماه رو دست همه زد چون این احساسی که صرفا سایت برای منافع خودشون نیست رو خیلی خوب تونستن به یوزر انتقال بدن حالا با تولید فیلم های درخواستی یا فیلم های رایگان ولی همیشه باید خدمات سایت طوری باشه خوب بتونه این شعارو پیاده کنه
    در پایان جاداره تشکر کنم از آقای عماد گرگانی که به شخصه در این مدت که سایتشون افتتاح شده خیلی از ایشون یاد گرفتم . برای گروهتون آرزوی موفقیت میکنم

  7. با سلام
    شما به تعهدی که تو نظر سنجی قبلیتون بود عمل نکردید بازم نظرسنجی گذاشتید؟
    یکی از دلیل های موفقیت هم میتونه همین تعهد باشه
    ولی جدا از کلیه صحبت های تخصصی که هیچ سر رشته ای ندارم مهمترین دلیل موفقیت سایت ها برقه چون تا برق نباشه هیشکی هیچ کاری نمیتونه بکنه مسخرست نه اما واقعیته
    بدروود

    • سلام جواد عزیز؛
      ما در مسابقه نظر سنجی قبلی طبق قولی که داده بودیم در کمتر از 48 ساعت ایمیل مربوط به کوپن تخفیف را به استناد به لینک زیر برای برندگان ارسال کردیم.(به ایمیلی که با آن این کامنت را نیز منتشر کردید ارسال شده است)

      https://app.mailerlite.com/b6q2h9

      • با سلام و احترام
        پس میبخشید معذرت میخام احتمالا پس من ندیدم .
        اما چندتا چیزی که از نظر خود من که تازه کارم وب سایت های موفق؛
        برند سازی میکنند و که پشت بندش هم اعتماد سازی هست.
        طراحی جذاب سایت یا رابط کاربری یکی دیگه از مؤلفه ها میتونه باشه.
        نوع محتوا و نحوه تبلیغش هم خیلی موثره.
        و یچیز دیگه سادگی سایت و کاربری راحتشه.
        و البته خیلی از مسائل تخصصی از جمله سئو، مارکتینگ،و …

  8. 1-محتوای درست و کامل و یکتا
    2-تبلیغات موثر
    3-محتوای ترغیب کننده
    4-کشف نیاز جامعه
    5-

  9. با سلام وخسته نباشید،خدمت آقای گوگانی عزیز:

    سئوال :به نظر شما راز وب سایت های موفق چیست؟
    1. داشتن وب سایت مطابق با اصول بازاریابی
    2. ایجاد ترافیک موثر
    3. اعتماد سازی بیشتر در وب سایت
    4. تمرکز بر علاقه مندان به جای خریداران
    5. تبدیل وب سایت به آهنربای جذب اطلاعات علاقه مندان
    6. استفاده از صفحه فرود (پاداش های جذاب برای صفحه فرود)
    7. استفاده از نتایج مملوس و لحظه ای در تبلیغات
    8. استفاده از پاسخگوی خودکار
    9. استفاده از امضای ایمیل
    10. پیگیری انلاین وافلاین علاقه مندان
    11. استفاده از مکالمات احساسی در سایت
    12. استفاده از تصویر مناسب (انحصاری ، باکیفیت بالا مرتبط باموضوع)
    13. اعتماد سازی بیشتر در وب سایت
    14. رفع تردید ها در تصمیم گیری (توضیحات کافی ،نظرات مشتریان راضی ، عکس های واقعی از محصول،پاسخ به سئوالات متداول )
    15. گذاشتن کلمات کلیدی سایت در عنوان صفحه (page title)
    16. بهبود ظاهر گرافیکی سایت (حداکثر از دوتا فونت استفاده کنیم ، از سه رنگ استفاده کنیم.)
    17. بازاریابی ویروسی (فقط تبلیغات نباشد.)
    18. داشتن خبرنامه
    19. تولید محتوا(بافرمت های pdf و صوتی وتصویری )

  10. سلام
    بدون شک مهم ترین عامل موفقیت سایت های موفق == ( ابتدا طراحی سایت هوشمند است تمام هوشمند و محاسباتی ) و کام دوم (سرویس دهی در خدمات یا فروش محصول شفاف و دقیق و ارائه اطلاعات تخصصی در آن زمینه + پشتیبانی قوی 24 ساعنه + قیمت مناسب که نه گران است نه ارزان ) ===>خرید مواد اولیه خام ارزان و فراوری کردن موادخام و ارزشمند کردن آن محصول — درباره خدمات هم پایه ریزی خدمات 100 % مستقل و ارزان و فراوری کردن آن و با ارزش شدن خدمات که منجر به سود دهی بالا می شود و نهایت به قدرت مالی واستفاده جهت گسترش بازار در ایران و بین المللی کردن آن ، (سرمایه مناسب و دانش بنیاد بودن کار یعنی بر اساس دانش جدید محصولات و خدمات جدید و خلاقانه با تگنولوژی های جدید ایجاد شود با توجه به حمایت از شرکت های دانش بنیاد می توان تسهیلات زیادی دریافت کرد

    وباقی مسائل که نمیشه در اینجا به همه آنها اشاره کرد ولی مهم ترین ها موارد بالا بودن و کلی عنوان شدن

    جهت مشاوره بیشتر می توانید از طریق ایمیل ارتباط برقرار کنید
    موفق و پیروز باشید

  11. – اهمیت ظاهر سایت

    برای موفقیت یک سایت ، طراحی سایت مهمترین چیز یک وب سایت نمی تواند باشد اما اگر طراحی سایت شما از حد استاندارد کیفیت طراحی کمتر باشد مشتریان زیادی سایت شما را جدی نمیگیرند.

    اگر عین طراحی سایت شما موجود باشد و یک طراحی کپی را به نمایش گذاشته باشید مردم شما را کوچک و غیر حرفه ای نگاه میکنند و اصلا برایشان مهم نیست که حتی چقدر بزرگ و موفق هستید .

    سایتی که خوب طراحی شده باشد فورا با کاربر ارتباط برقرار میکند و شما را بزرگ ، با ثبات و موفق جلوه میدهد .

    ۲- محتوای سایت

    سعی کنید در سایتتان به مشتریان خود اطلاعاتی را که نیاز دارند ارائه بدهید .

    صفحه اصلی وب سایت شما باید شامل این موارد باشه : درباره شرکت شما ، توضیح درباره کار و تجارت شما ، معرفی محصولات و سرویس هایی که ارائه میدهید و مهمتر از همه نمایش آن چه که شما را از سایر رقبا متمایز میکنه .

    ۳- دسترسی آسان به محتوای سایت

    برای موفقیت یک سایت باید دسترسی به قسمت های مختلف روان باشد. مطمئناً گذراندن بازدیدکننده از مسیرهای پیچ در پیچ برای ارائه اطلاعات مورد نیازش و هدایت او به صفحات مختلف سایت می تواند باعث سردرگمی و خروج از سایت شود. سعی کنید هر بازدیدکننده ای حداکثر با ۳ کلیک به مطلب مورد نظرش دسترسی پیدا کند.
    هر قدر هم که خدمات و محصولات شما تنوع داشته باشد باید سعی کنید حداقل مسیر ممکن را برای اطلاعات به بازدیدکننده سایت انتخاب کنید.

    ۴- مطمئن شوید که دیگران می توانند شما را پیدا کنند.

    از عوامل موفقیت یک سایت می توان به راحت پیدا شدن سایت اشاره کرد. هر قدر که تعداد سایت ها بیشتر می شود و رقیبان شما بیشتر میشوند اهمیت سئو بیشتر خود را نمایان می کند. بهینه سازی سایت (SEO) یک موضوع مهم هست . در حالت مطلوب ، شما باید متخصص خدمات سئو وب سایت خود را داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که موتورهای جستجو میتونند سایت شما را پیدا کنند. سعی کنید که علاوه بر طراحی سایت خود به بهینه سازی هم اهمیت بدهید. طراحی سایت شما هر قدر هم چشم نواز و زیبا باشد , وقتی کسی نتواند آنرا در میان نتایج جستجوی موتورهای جستجو پیدا کند موفق نخواهید بود.
    در بعضی موارد طراح از کلمات کلیدی در تصاویر استفاده می کند که به دلیل عدم توانایی خزنده های موتورهای جستجو در یافتن این مطالب باعث مخفی ماندن کلمات کلیدی سایت شما از چشم این خرنده ها می شود
    ۵- بروز رسانی

    بروز رسانی و آپدیت مرتب سایت از دیگر عوامل موفقیت یک سایت است . سعی کنید سایت خود را بروز نگه دارید. یک سایت غیر فعال با اطلاعات قدیمی باعث دفع بازدیدکننده می شود و این حس را در بازدیدکننده تقویت می کند که نمی تواند از سایت شما اطلاعات مورد نیازش را دریافت کند.

    ۶- تبدیل بازدیدکننده به مشتری

    مطمئناً هر کسی که به سایت شما مراجعه می کند مشتری نیست . این شما هستید که باید او را تبدیل به مشتری کنید. پرهیز از ارائه اطلاعات زائد و اضافی و سعی در مفید و خلاصه نگه داشتن مطالب موجود در سایت و همینطور وجود چت آنلاین یک ایده ی بسیار خوب هست و یا حتی دانلود کاتالوگ محصولات , میتواند به شما کمک بزرگی نماید.
    ۷ – اهمیت اجتماعات مجازی

    برای معرفی برند خود از اجتماعات مجازی غافل نشوید. ایجاد یک صفحه در فیس بوک یا انشار آخرین مطالب و مقالات سایتتان در توییتر و گوگل پلاس و … می تواند کمک شایانی به برندینگ شما نماید.
    کلا به طور خلاصه و کلیدی میتوان رازهای موفقیت یک سایت خوب را در:

    1 بیان این پیام که اعتماد به شما کار درستی است.
    2 با تمام وجود به کار بپردازید.
    3 حواس خود را جمع کنید .
    4برنامه های روزانه داشته باشید .
    5با ظاهری آراسته در محل کار و ملاقات حضور داشته باشید . در حین انجام وظیفه از خود شور و شوق نشان دهید .
    6 راست بگویی. به خاطر سپردن حقیقت ساده تر است.
    7دقت کنید وسایل کیف شما مرتب باشد .
    8 خودتان را به اعتبار بفروشید. یعنی برای خودتان اعتبار قایل شوید.
    9به حرفه و شغل خود افتخار کنید.
    10سعی کنید همیشه در جر یان آخرین اطلاعات قرار بگیرید.
    11مطالعه بروشور های مربوط به کالای خودتان و کالاهای سایر رقبا .
    12با دید منفی و نا امیدانه پا به میدان نگذارید.
    13 روحیه رقابت و خطر کردن را برای خود تقویت کنید.
    14 صادق بودن با خود راجع به ماهیت موسسه ای که برایش کار می کنید.
    15کمک به همکاران خود در فرصت های مناسب .
    16قبول مسئولیت شکست ها.
    17 زود آغاز کنید و در نظر داشته باشید قبل از ساعت ۹ صبح هم در جهان گردش هست .
    18خوش برخورد باشید و بد بدرقه نباشید.
    19بذله گو باشید و مودب. در همه حال به یاد داشته باشید که موفقیت حق شماست و هیچکس به اندازه شما استحقاق آن را نداشته است.
    20خجالتی نباشید.معرفی شده های جدید خونی است که برای ادامه حیات فروشندگی لازم است.
    21 احساس مشتری را درک کنید.
    22 خودتان را به جای مشتری بگذارید.
    23 نیاز های مشتری را پیدا کنید.
    24 وانمود کنید یک مشاور هستید که واقعاً هم اینگونه است.
    25 مشتری را دشمن فرض نکنید.
    26 مشتری را همواره سرمایه اصلی بدانید.
    27همیشه حرف های مشتری را یادداشت کنید.
    28 کالا و خدمات را از دید مشتری بسنجید.
    29ارتباط خود را با مشتری پیگیری کنید.
    30 با مشتری ارتباط نزدیک و دوستانه برقرار کنید.
    31 ارتباط خود را با مشتری های قدیم قطع نکنید.
    32هرگز در برخورد با مشتری تبعیض قایل نشوید.
    33 به این اعتقاد برسید که مشتری کودن و بی اطلاعات نیست.
    34هرگز از مشتریان دایمی و قدیمی غافل نشوید.
    35حرکات و رفتار مناسب با مشتریان داشته باشید.
    36 از شوخی و خنده های بلند بپرهیزید.
    37 با صدای متین و آرام صحبت کنید.
    38اگر مشتریان بذله کو هستند، فقط گوش کنید و تبسم بر لب داشته باشید.
    39 تشخیص دهید بیان خود را چگونه شروع کنید، چگونه و چطور بگویید.
    40 در برخورد با مشتریان عصبانی، متانت و بردباری پیشه کنید.
    41 به انتقاد مشتریان گوش دهید و از هر گونه بی توجهی خودداری کنید.
    42 به جای مجبور کردن مشتری، بکوشید او را آگاه کنید.
    43 حدالمقدور از شواهد و نمونه ها استفاده کنید.
    44 با مشتری چاپلوسانه و حقارت آمیز برخورد نکنید.
    45 برای دریافت سفارش از مشتری دست پاچه نشوید.
    46 در هیچ شرایطی مشتری را دست کم نگیرید.
    47 سازگار کردن کالا یا خدمات با نیاز مشتری.
    48 از پاسخ رد مشتری دل آزرده و ناامید نشوید.
    49 فریب طرح های بزرگ و پرسود را نخورید.
    50 روز بعد از دیدارتان به مشتری تلفن کنید با به او نامه بنویسید.
    51 بگویید برای کجا کار می کنید و چه می فروشید.
    52 به هنگام صحبت راجع به مسئولین موسسه با احترام لازم که نشان شخصیت آن هاست از آن ها یاد کنید و به یاد داشته باشید، شما نیز جزیی از موسسه هستید.
    53 مشکلات زندگی و سختی های زندگی نباید کوچکترین تأثیر منفی در محیط کار و کاهش در خدمات شما باشد و از بیان آن در محیط کار خودداری کنید.
    54برای گروه های بازرگانی و عادی سخنرانی کنید.
    55 از نصب تابلوهای شهاری که بار عاطفی دارد، شدیداً خودداری کنید.
    56 خودتان را بشناسید و باور کنید.
    57اعتماد به نفس داشته باشید.

    • سلام؛
      ممنون از درج نظرتان ولی کاش به جای کپی از سایر سایت ها, نظر خود را مطرح می کردید که می توانستیم در مسابقه شرکت دهیم.

  12. سلام

    موفقیت هر سایت دلایل زیادی داره اما مهم ترین عاملی که باعث موفقیت سایت میشه، وبمستر یا مدیر سایته. وبمستر باید هدفش رو بشناسه و وظایفش رو بدونه و سایت و پشت صحنه و موارد مختلف رو به خوبی مدیریت کنه. نیاز مخاطب رو بشناسه و اون رو رفع کنه.

    عامل دوم هم رعایت بدیهیات در کسب و کار اینترنتی است. افراد زیادی بعد از اینکه سایتشون رشد میکنه دیگه بدیهیات رو رها میکنن و بیشتر به دنبال مسائل فنی هستن. از جمله این بدیهیات، منظم بودن، مشتری مداری، هدف و برنامه داشتن، ارائه محصولات و خدمات با کیفیت، به روز رسانی مرتب و … است.

    بعد از این موارد هم نوبت به اصول کسب و کار و بازاریابی اینتنرتی میرسه. هر سایت باید ترافیک مناسب رو جذب کنه، بازدیدکنندگان رو تبدیل به اعضا، بعد اونها رو تبدیل خریدار و سپس تبدیل به مشتری دائمی کنه. ارتباط با مشتری رو حفظ کنه و همیشه به این نکته توجه کنه که بدون مشتری، درآمدی هم نخواهد داشت.

    درنهایت نوبت به نکات فنی میرسه که سایت باید سریع و ساده و البته قدرتمند باشه، سئوی مناسبی داشته باشه، دامنه و هاستش خوب باشه و …

    مسئله آخر هم اینه که موضوع سایت باید مشخص باشه و روی اون موضوع تمرکز کنه. اداره کنندگان سایت باید تخصص کافی داشته باشن و کارشون رو با علاقه انجام بدن. اگه سایت به صورت گروهی اداره میشه اعضای تیم باید بتونن کار گروهی رو خیلی خوب انجام بدن و مشکل جدی پیش نیاد. سایت باید در خدمت مردم باشه و رضایت اونها رو جلب کنه.

    با تشکر

  13. 1. طراحی شیک و جذاب
    طراحی گرافیکی زیبا و چشمگیر مسلما در جذب مخاطب تاثیر دارد. البته این عامل به تنهایی تاثیر زیادی در موفقیت یک سایت ندارد حتی اگر در شروع کار، توجه زیادی از کاربران را جلب خود کند. یک سایت زیبا که از نظر محتوایی ضعیف باشد و یا از نظر کارایی فایده اندکی به کاربران خود برساند به زودی از فهرست سایت‌هایی که مردم دوست دارند مرتب به آنها سر بزنند خط می‌خورد. سایت نباید یکبار مصرف باشد.
    ۲. کاربران فعال
    بزرگان و پیشگامان وب معتقدند کاربرانی که بازمی‌گردند باارزش‌ترین دارایی یک سایت هستند. به همین دلیل همه تلاش‌های یک سایت موفق باید معطوف به دو هدف باشد: جذب مخاطبان تازه و حفظ بازدیدکنندگان قبلی.
    ۳. بودجه و درآمد سایت
    یک عامل مهم دیگر در موفقیت سایت وب، داشتن بودجه است. راه‌اندازی یک سایت ممکن است در ابتدای کار بسیار کم‌هزینه به نظر برسد. یک کامپیوتر معمولی، یک خط اینترنت پرسرعت، یک دامین، یک میزبان (هاست) ارزان قیمت و یک نرم‌افزار CMS اپن سورس با قالب رایگان می‌تواند منجر به راه‌اندازی یک سایت با حداقل بودجه ممکن شود. اما این تازه شروع داستان است.
    بسیار از سایت‌های وب پس از چندماه فعالیت متوقف می‌شوند، تنها به این دلیل ساده که توجیه اقتصادی ندارند. البته می‌توان بعضی از سایت‌های شخصی یا وبلاگ را تنها با اتکا به عناصری چون عشق به نوشتن مدتی اداره کرد، اما حتی در چنین مواردی نیز ممکن است بعد از مدتی، انگیزه صاحب سایت برای به روز نگه داشتن آن به شدت کاهش یابد. هدف یک سایت هرچه باشد، چه انتفاعی و چه غیر انتفاعی، به ناگزیر نیازمند بودجه و توجیه اقتصادی است.
    ۴. بازاریابی و رتبه در موتورهای جستجو
    یک عامل مهم دیگر در موفق شدن یک سایت، تبلیغ خودش در سایر پایگاه‌های اینترنتی، به ویژه در موتورهای جستجو است. روش رایگان برای ظاهر شدن در نتایج موتورهای جستجو، رعایت نکات دقیقی است که از سوی سازندگان این موتورها به عنوان راهکارهای افزایش رتبه سایت منتشر شده است. این روزها سایت گوگل با در اختیار داشتن حدود ۷۰ درصد بازار جستجوهای اینترنتی همچنان به عنوان مهمترین سکوی تبلیغ و معرفی یک سایت مطرح است.
    سایتی که برنامه مشخصی برای تبلیغ و بازاریابی خود ندارد، در کهکشان اینترنت نسبتا ناشناخته خواهد ماند، حتی اگر بسیار بزرگ باشد. بنابراین به فکر یک برنامه مدون و حساب شده برای معرفی سایت خود در اینترنت باشید. نگویید سایتم به تدریج و خود به خود (به دلیل لیاقت یا محتوا یا زیبایی‌اش) در اینترنت شناخته خواهد شد، بلکه یک برنامه تهاجمی و حساب شده برای مطرح کردن خود در اینترنت طراحی کنید.
    ۵. محتوای خواندنی و رایگان
    تازه‌ترین پژوهش‌های میدانی درباره دلایل استقبال گسترده از سایت‌ها نشان می‌دهد که عامل «کنجکاوی کاربران» نقشی بنیادی در موفقیت یک سایت دارد. به همین دلیل است که با وجود به میدان آمدن میلیون‌ها سایت جدید، دو گروه از سایت‌های اینترنتی همچنان بیشترین بازدیدکنندگان را دارند: رسانه‌های اجتماعی و موتورهای جستجو. اغلب کاربران کنجکاوند بدانند «امروز چه اتفاقاتی برای دوستانم افتاده است؟» اهمیت عامل کنجکاوی ما را به سمت عامل مهمتری هدایت میکند: محتوای خواندنی و رایگان. سایت‌های موفق همیشه مطالب تازه‌ای برای مخاطبان خود دارند.
    بعضی از صاحبان سایت ها فکر میکنند داشتن محتوای خواندنی و رایگان فقط برای سایت‌های خبری و مقاله‌ای واجب است. اما این تصور اشتباه است. موضوع فعالیت یک سایت هرچه باشد، برای موفقیتش لازم است مطالب خواندنی در زمینه فعالیت خود منتشر کند. مثلا اگر سایت یک رستوران مقالاتی درباره اصول تغذیه مناسب، رژیم غذایی و نیز ارزش غذایی هر نوع غذا منتشر کند، بدون تردید این کار منجر به افزایش فروش آن رستوران نیز خواهد شد. همواره به یاد داشته باشید که محتوای خواندنی و رایگان مثل آهنربایی عمل می‌کند که هم کاربران بی‌حوصله و سرگردان و هم کاربران کنجکاو و باهوش را جذب خود می‌کند.
    ۶. نرم افزار کارآمد
    علاوه بر همه عوامل فوق یک عامل دیگر نیز تاثیر زیادی بر موفقیت یک سایت دارد و آن برخورداری از یک نرم‌افزار کارآمد برای مدیریت محتوا و اطلاعات سایت است. ممکن است تصور کنید یک نرم‌افزار کارآمد وب نرم‌افزاری است که قابلیت‌های متنوع و فراوانی داشته باشد یا اینترفیس (رابط کاربری آن) خیلی خوش‌دست طراحی شده باشد. البته این دو عامل در ارزیابی کیفیت و کارایی یک نرم‌افزار بسیار مهم هستند. اما از آنجایی که دنیای وب بسیار پرشتاب است و خیلی زود نو به نو می‌شود، کارآمدترین نرم‌افزارهای تحت وب آنهایی هستند که همه عوامل موثر در موفقیت یک سایت را پوشش می‌دهند و به اندازه کافی انعطاف‌پذیرند.
    ممکن است از یک نرم‌افزار open source رایگان و بسیار پیشرفته برای پیاده‌سازی سایت خود استفاده کرده باشید و یک طراح وب، پوسته زیبایی را برای آن طراحی کرده باشد. تا اینجای کار همه‌چیز عالی است، اما کافی است بخواهید کوچکترین تغییری در ساختار اطلاعاتی یا نرم‌افزاری سایت خود ایجاد کنید، آیا این کار به آسانی امکان‌پذیر است؟ آیا همه صاحبان سایت‌ها برنامه‌نویسی وب بلدند؟ آیا دسترسی به برنامه‌نویس مسلط به کار با نرم‌افزار مورد استفاده شما آسان است؟ از همه اینها مهمتر، آیا نر‌م‌افزار مورد استفاده شما عواملی مانند پشتیبانی از کاربران، بازاریابی، کسب‌درآمد از سایت و تبلیغات، بالابردن رتبه در موتورهای جستجو و دسترسی آسان به محتوای سایت را به خوبی پوشش می‌دهد؟ اینها سوالاتی است که باید از ابتدا به فکر آن باشد تا بتوانید همگام با تحولات شبکه اینترنت و عادت‌ها و نیازهای کاربران خود را به سرعت سازگار کنید.
    ۷. مهمترین عامل موفقیت: مدیر خوب!
    غالبا تصور می‌شود یک سایت خوب و موفق قائم به ذات خودش است. یعنی مجموعه اطلاعات و سیستم نرم‌افزار آن است که باعث موفقیت آن شده است. اطلاعات خوب و سیستم نرم‌افزاری کارآمد صد البته در موفقیت یک سایت تاثیر به‌ سزایی دارند اما به نظر من آنچه که فراتر از همه این عوامل عمل می‌کند و معمولا مورد غفلت واقع می‌شود «عامل انسانی» است. شاید تصور کنیم بدون درنظر گرفتن عامل انسانی و صرفا با تکیه بر مطالب خوب و نرم‌افزار خوب می‌توان سایت موفقی داشت. تحقیقات نشان می‌دهد مهمترین عامل موفقیت یک سایت وب، آگاهی و عملکرد فردی است که آن را مدیریت می‌کند. یک راننده ناشی ممکن است یک خودرو آخرین مدل را به دیوار بکوبد و متوقف شود، اما یک راننده ماهر می‌تواند مسافرانش را با یک خودرو قدیمی زوار در رفته، صحیح و سلامت به شهر دیگری برساند. کدامیک از این دو خودرو واقعا موفق‌ترند؟!1

    • سلام؛
      ممنون از درج نظرتان ولی کاش به جای کپی از سایر سایت ها, نظر خود را مطرح می کردید که می توانستیم در مسابقه شرکت دهیم.

  14. 1. ایده
    2. تیم حرفه ای
    3. پشتیبان مالی
    4. پارو کردن دلار

  15. سلام.به نظرمن راز پول سازی هر وب سایت برنامه ریزی هدفمند میباشد.یعنی برای کسب وکار خود برنامه ریزی هدفمند داشته باشه .یعنی توی این سال یا سال اینده یا پنجسال اینده باید چه کار بکنه. برنامه ریزی مشخصی داشته باشه واقعأ موفق میشه. چون خودم با برنامه ریزی هدفمند دارم به موفقیتهام میرسم.باتشکر

  16. سلام؛
    به نظر من 90% درصد موفقیت یک سایت ناشی از شیوه مدیریت آن است نه ظاهر یا نرم افزار آن! ولی مردم از بیرون تصور دیگری دارند و نظرشان طور دیگریست. اما از میان معیارهای موفقیت یک وب سایت، داشتن مطالب و اطلاعات مفید از مهمترین این معیارها به شمار می رود. داشتن سایتی با اطلاعات منحصر به فرد بهترین برگ برنده است. باید سعی کنیم در وب سایت خود مطالب سودمند و غیر تکراری قرار دهیم. منبع مطلب بودن بهتر از انبار مطالب سایتهای دیگر بودن است.

  17. پارسا شاهزیدی

    ۱-محتوای مرتبط و غنی و جذاب
    ۲-ایجاد مسیرهای مناسب برای دسترسی مخاطبان به سایت از طریق ترفندهایی مثل ایمیل، شبکه های اجتماعی، تبادل لینک و…

  18. سلام
    پشتکار تیمی که سایت را مدیریت میکنند به نظرم مهمترین هست

  19. محمد حمله داری

    سلام وخسته نباشید،خدمت آقای گوگانی عزیز:
    راههای موفقیت یک سایت پولساز به شرح زیر می باشد :

    * یک سایت موفق صفحه فرود مناسب و خوبی دارد
    * یک سایت خوب بر ایجاد یک ترافیک موثر کار می کند
    * استفاده از متن های تبلیغاتی بسیار حرفه ای
    * ایجاد ارتباط مرتب و منظم با کاربران
    * قراردادن منظم مطالی رایگان و با ارزش در سایت
    * تبدیل کردن خریدار به مشتری دایم و یا مبلغ خود
    * ایجاد ارتباط آفلاین جهت افزایش فروش

  20. سلام در حال حاضر موفقیت سایت به دو عامل اصلی ربط داره
    ۱- تولید محتوای با کیفیت متنی، صوتی و فیلمی برای همه اقشار بازار هدف.
    ۲- خبررسانی با کمپین های ایمیل مارکتینگ
    که سایت شما هر دو را دارد.

  21. سبک اجرای مسابقتون اشتباه بود ! شما یه سوال کلی پرسیدی ، بعد میخوای بهترین جواب رو از ما بپرسی که این خودش از حوصله‌ي ما خارجه ! جواب خیلی کلیه ! بهتر بود بجای این سوال کلی ، یه ازمون آنلاین تستی 40-50 سوالی میذاشتی و به کسایی که بالاترین امتیاز رو اوردند ، جایزه میدادی !
    واقعا حوصلش رو ندارم که بیشتر از این بنویسم ! سوال رو ریز کن که بشه حوصله کرد جواب داد . . . ممنون

  22. بهترین مثال برای این سوال فروشگاه اینترنتی آمازون است که از شیر مرغ تا جان آدمی‌زاد را به صورت آنلاین و با قیمت های مناسب می فروشد و یکی از قابل اطمینان ترین برندهای مطرح دنیا است. مشتری ها به این فروشگاه آنلاین اطمینان کامل دارند. دلیل این خوش‌نامی و اطمینان کامل مشتری ها به این سایت این است که محصولات متنوع، خرید راحت و تجربه ای عالی برای خرید آنلاین را در اختیار کاربر قرار می دهد.این سایت با داشتن میلیون ها محصول، هر روز هفته به طور ۲۴ ساعته کار می کند. همه محصولات – به ویژه در حوزه فناوری – مقاله های بررسی محصول یا اطلاعات دقیق و کامل دارند و کاربر می تواند پیش از خرید، همه اطلاعات لازم را کسب کند.قیمت محصولات این سایت پایین و حمل خریدهای زیاد، رایگان هستند. خرید فقط با چند کلیک انجام و محصول خیلی سریع به مشتری تحویل داده می شود. با اینکه این سایت بزرگ و محصولات اصولا باید غیر شخصی باشد اما آمازون در اقدامی جالب، با توجه به خریدهای پیشین مشتری ها، پیشنهادهای ویژه ای برای آنها دارد تا بتوانند خریدهای بهتری داشته باشند. کاربران همچنین می توانند از طریق پروفایل، بررسی ها، رتبه دادن به محصولات و ایجاد لیست ارتباط شخصی با برندها داشته باشند. یا نظرات و تحلیل های شخصی خود را بنویسند.

  23. با سلام
    تمامی نظرها همگی دلالت بر دغدغه های داشتن یک وبسایت خوب رو داره مثل داشتن یک هاست خوب داشتن یه دامنه مناسب درخور کسب و کار و تمامی جزئیات فنی مناسب جهت راه اندازی وبسایت اما مهمترین و اختصاصی ترین کاری که یک وبسایت برای بقای خود باید انجام دهد این نیست که تمامی نکات ذکر شده که تمامی دوستان کم و بیش به آنها اشاره کردند را دارا باشد من کسب و کارهایی را میشناسم که حتی شاید برخی از موارد یاد شده رو هم ندارند اما مشتری های خود را دارند و روز به روز به آنها نیز افزوده خواهد شد بزارین یک مثال رو از خودم براتون بگم من یک سال پیش دنبال فایل هایی در اینترنت میگشتم از چندین سایت بازدید کردم و در چند سایت غضو شدم و حتی پرداخت وجه نیز داشتم اما بعد از اینکه مبلغ به حساب سایت رفت دیدم که محتوای سایت به رایگان در اینترنت یافت میشود این مورد را از طریق تماس با ما در سایت به پشتیبانی اطلاع دادم اما هیچ جوابی دریافت نکردم در واقع پولم رو تو سطل آشغال ریختم نکته بعدی تعهد سایت نسبت به محصول و خدماتی هست که ارائه میده ما باید محصولی رو به مشتریان عرضه کنیم که در اینترنت به رایگان یافت نشه در غیر اینصورت اگر هم محصولی به رایگان بود باید احترام به خریدار رو رعایت کنیم و در صورت اعتراض وجه را عودت دهیم من سایت هایی را میشناسم که شاید از یه طراحی خوب برخوردار نباشند اما به خاطر همین پشتیبانی که بصورت 24 ساعته ارائه میکنند مشتریانی وفادار را دارند من سایت هایی را میشناسم که که محتوای خوبی دارند و محصولاتشان زبان زد خاص و عام است اما به خاطر اینکه فقط بصورت تیکت پشتیبانی دارند پاسخ هر تیکت را هم دو سه روز طول میکشد مشتریان گذری دارد یعنی مشتری شاید برای اولین و آخرین بار از این سایت خرید کند اما این یه نکته منفی برای سایت است. حرف آخر من خودم به شخصه از سایت هایی که هم تلفنی و هم بصورت تیکت اون هم در عرض یک ساعت به نیازهای من پاسخ میدهند حمایت میکنم و تمامی خریدهایم را از این سایت ها انجام میدهم زیرا این سایت ها برای جذب مشتری و حفظ آنها سعی میکنند تا با تعهد و پشتیبانی قوی مشتریان خود را راضی نگه دارند. من خودم از سایت هایی خرید میکنم که هر زمان در روز به آنها زنگ زدم حواب نیاز و خواسته مرا بدهند در اینصورت است که من برای این سایت ها هم تبلیغات میکنم و به دیگران هم پیشنهاد میکنم که برای خرید به این سایت ها بروند. پس میتوان نتیجه گرفت که صرف داشتن یه سایت با محتوا و تمامی مسائل فنی و جانبی داشتن که تیم پشتیبانی قوی تمام و کمال میتواند به رشد سایت کمک بزرگی بکند برای مثال سایت آسیاتک که در رابطه با اینترنت فعالیت می کند در اوایل پشتیبانی سایت فقط در ساعات اداری بود اما بعد از نظرسنجی های بعمل آمده از مشتریان بصورت 24 ساعته پشتیبانی دارد.
    موفق باشید

  24. باسلام وخداقوت به دوست وهمراه قدرتمندم
    به نظر من صداقت و قابل اعتماد بودن باعث میشه که سایت
    پولساز بشه …و همچنین سایتهای پولساز همچون آمازون تکنیک
    همکاری در فروش رو به نحو احسن رعایت کردن…

    • سلام؛
      داشتن شریک انتفاعی یا به قول شما همکاری در فروش نکته مهمی که باید مورد توجه قرار بگیرد.
      ممنون بابت نظری که با ما به اشتراک گذاشتید.

  25. بکر بودن ایده در پولساز بودن بسیار مهم است

  26. با سلام و خدا قوت خدمت شما،به نظر من 10 نكته وجود دارد كه يك سايت را موفق ميكند كه در زير به آنها اشاره كرده ام.

    1-اطلاعات بازدیدکنندگان را جمع آوری می‌کنند
    2-بر ایجاد ترافیک موثر کار می‌کنند
    3-از متن‌های تبلیغاتی بسیار حرفه‌ای استفاده می‌کنند
    4-ارتباط مرتب و منظمی با کاربران سایت دارند
    5-به صورت منظم مطالب رایگان و با ارزش در سایت قرار می‌دهند
    6-خریدار را به مشتری دائمی و یا مبلغ خود تبدیل می‌کنند
    7-با ارتباطات آفلاین فروش را چند برابر می‌کنند
    8-با کاربران تعامل داشته و تجربه خوبی را در کاربر ایجاد می‌نمایند
    9-دارای استراتژی قوی بازاریابی هستند
    10-دیده بانی، برند سازی و سیستم سازی را همواره انجام می‌دهند
    موفق و پيروز باشيد

    • سلام؛
      ممنون واقعا 10 نکته مهمی را مطرح کردید فقط کاش از سایت های دیگر کپی نکرده بودید که می توانستیم در مسابقه شرکت دهیم.
      سپاس

  27. سلام.
    1- شناخت درست نیاز مصرف کننده
    2- برنامه ریزی و مدیریت صحیح در منابع

    با تشکر

  28. سلام

    من یک مرتبه پاسخ را نوشتم اما در اخرین لحظات صفخه ریفرش شد و همش از دست رفت مجددا مینویسم ..
    ببینید با یک نگاه به پاسخ ها متوجه میشوید که همه پاسخ دهندگان صاحبان کسب و کارهای اینترنتی هستند که در نت به دنبال ایده های جدید و راه و روشی برای رونق کسب و کارشون هستند در واقع مشتریهای سایت هستند که هر چی در چنته داشتند رو کرده اند که خوب همه درست اشاره کرده اند معذا باید گفت که موفقیت یک کسب و کار به دلایل متعددی بستگی داره که دوستان نیز اشاره کرده بودند البته ذکر این نکته لازمه که بعضی از سایتهای موفق پلی شده اند برای موفقیت بقیه مثلا الانه اگر سرمایه مناسبی در دست باشه راه انداختن سایتی مثل دیجی کالا موفقیتش تضمین شده است در صورتی که وقتی دیجی راه اندازی شد کسی جیگر نداشت سرمایه و امکاناتی انچنانی رو در راهی بگذاره که فرداش معلوم نبود چی میشه ولی الان صدها نفر حاضرند سرمایه کاری مشابه دیجی کالا رو تامین کنند اما سوال شما باید از دید مشتری نگاه بشه همانطوری که گفتم ولی اغلب پاسخ دهندگان به سواال شما افراد این کاره هستند برای رسیدن به منظورتون بهتره از دید کاربران مشتری سوال پرسیده بشه مثلا اینکه بپرسید سه تا دلیلی که شما رو مجاب میکنه که از سایت دیجی کالا و سایتهای مشابه اون (فضای مجازی ) علی رغم تفاوت قیمت بالاتر از بازار خرید کنید چه هست البته توضیح بدهید که پاسخ های کلیشه ای مدنظرتون نیست مثل صرفه جوئی در وقت و افزایش ترافیک و الودگی هوا و امثالهم … پاسخ به اون منظوری که مد نظر شما هست یکیش و چزو اصلی ترینشون تبلیغات دهان به دهان فوق العاده تاثیر داره در موفقیت یک کسب و کار وقتی شیوه خرید رو به یک تازه کار معرفی میکنید و شخص متوجه میشه به راحتی میتونه از فضای مجازی خرید کنه تا یه چند ماهی را ه به راه خرید میکنه
    در تبلیغات خیلی لازمه شیوه های خرید اینترنتی به شکلی زیبا و با گرافیک اموزش داده بشه که خیلی واجبه و نکته اخر که لازمه بگم شاید برای 99% کاربرای اینترنت شیوه استفاده از نرم افزار زیب و رر خیلی ساده و پیش پا افتاده باشه و برای بعضی ها مسخره اگر یک نفر سوال کنه که مثلا چطوری یه فایل موسقی رو از یه سایت دانلود کنه خیلی ها به حالت طعنه و تمسخر پاسخ میدن که ای بابا کاری نداره این کار و بکنید و بعدش این کارو …اما باید گفت که در نت خیلی ها هم هستند که نمیدانند وقتی فایل موسیقی را دانلود کردند ابتدا باید ازحالت زیپ خارجش کنند تا اجرا بشه فراموشمون نشه که 99% کاربران وارد هستند ولی 1% هم هستند که هیچی بلد نیستند و نباید اون یک درصد ها رو فراموش کرد چون ممکنه در روز از 300 مراجعه کننده سایت 50 تاشون از اون 1% ها باشند . اما پاسخ دهندگان در سایتها با همه کاربران حرفه ای برخورد میکنند و اگه طرف دو بار سوال کنه ادمینها اصلا حوصله پاسخ دادن با تامل و تمانینه رو ندارن و یه جورائی طرف رو از سر باز میکنند بطور مثال ندیدم که راهنمائی کاربر ناوارد با دادن یک لینک حتی در سایت خودشون راهنمائی کنند حتما شما هم مثل این پاسخخ رو دیده اید ..بطور مثال اموزش ساخت ایمیل در سایت هست بگردید پیدا میکنید و یا اموزش حذف ویروس در گوگل سرچ کنید فراوان خواهید دید و یا هفته پیش در مورد بازار یابی ویروسی توضیح دادم حتما یک بار بخوانید ..اما دادن یک لینک به اون مطلب کار سختی نیست این گونه موارد حتی برای حرفه ای ها هم گاها” مشکل است چه برسد به تازه کارها ….1% ها رو فراموش نکنید

  29. باسلام،داشتن سئوی بسیار مناسب و داشتن محتوا خیلی مهم است،و ایجاد اعتماد بین کاربر و سایت هم خیلی تاثیر گذار هستش،البته به نظر من!
    با تشکر ازآقای گوگانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.