ویژه: 18 مقاله برتر سایت را در یکجا جمع کردیم! ( تایم لاین موفقیت یک کسب و کار)

امروز قصد دارم در این مقاله ویژه به ترتیب یک خط روایی را از تعریف و مفهوم کمپین تا اجرا و برنامه ریزی آن را با استفاده از مقالاتی که در طول چند سال اخیر منتشر کرده ام بیان کنم. توصیه می کنم حتماً مطابق ترتیبی که در این نوشته آورده شده مقالات سایت را دنبال کنید. من اطمینان دارم که دریافت دقیق این آموزه ها و از همه مهمتر اجرای آنها تحول شگرفی را در کسب و کار شما ایجاد خواهد کرد.

با من در این تایم لاین موفقیت همراه شوید:

قدم اول: ایده دارید یا ندارید؟

اگر ایده کسب و کار شما مشخص است و در مورد آن تردیدی ندارید می توانید مستقیم وارد قدم دوم شوید و از مطالعه لینک ها و مقالات این بخش صرف نظر کنید اما اگر هنوز کسب و کار خود را ایجاد نکرده اید یا در مورد چند کار مختلف تردید دارید و یا اصلاً ایده مشخصی برای شروع کسب و کار خود ندارید توصیه می کنم مجموعه صوتی 13 روز تا موفقیت را همین امروز به صورت کامل گوش کنید! در سری آموزش های ۱۳ روز تا موفقیت در قالب پادکست های سریالی از صفر تا صد همه مهارت های مورد نیاز یک کسب و کار به همراه ایده های بسیار جدید برای استارتاپ ها را با محوریت کتاب انفجار با دست خالی ارائه کردیم. علاوه بر این سریال صوتی می توانید این ویدیو را نیز با عنوان “فیلم چگونه ایده پرداز شویم؟” ببینید

برای شروع یک کسب و کار جدید این مقاله را هم حتماً بخوانید:

مهمترین عامل موفقیت یک کسب و کار چیست؟

قدم دوم: ساخت بوم کسب و کار

حالا که در مورد ایده کسب و کار و سایر پیش نیازهای اولیه یک تجارت, اطلاعاتی را کسب کرده اید بهتر است یکبار برای همیشه برنامه ؛ استراتژی و چشم انداز خود را به صورت شفاف مشخص کنید, برای این کار بهتر است از بوم کسب و کار شروع کنید, بوم یک روش فوق العاده برای همه افراد با هر میزان دانش و توانایی است تا بتوانند مدل تجاری کسب و کار خود را ترسیم کنند. صفر تا صد و همچنین چندین مثال کاربردی در مورد بوم کسب و کار را در فیلم آموزش بوم کسب و کار ببینید.

قدم سوم: کمپین, راز استارتاپ های موفق

تا امروز چند میلیون تومان هزینه تبلیغات بی اثر کرده اید؟ بدون یک طرح جامع کمپین تبلیغاتی؛ هزار تومان هم برای تبلیغات خود هزینه نکنید! واقعیت امروز بازاریابی با تصورات سنتی صاحبان کسب و کار فاصله بسیاری پیدا کرده است, هوشمندی و هدفمندی در انتخاب رسانه , پیام و مخاطب همه و همه در قلب یک کمپین موفق قرار دارند اول از همه بهتر است به یک تعریف مشخص از مفهوم کمپین برسیم برای این کار حتماً مقاله تعریف کمپین را مطالعه کنید.

علاوه بر مقاله فوق در نوشته های ذیل نیز به بررسی ابعاد یک کمپین تبلیغاتی پرداختیم:

کمپین تبلیغاتی – پرده اول

کمپین تبلیغاتی – پرده دوم

دغدغه های کارفرما در کمپین

قدم چهارم(حیاتی): نگارش طرح کمپین تبلیغاتی

اگر ایده خود را پیدا کرده اید ؛ بوم کسب و کار خود را ترسیم کرده و به درک اولیه ای از مفوم کمپین رسیده اید وقت آن شده که دست به کار شوید. زمان را از دست ندهید و وارد بازار شوید برای ورود به عرصه بازاریابی و تبلیغات یک ویدیو فوق العاده از جلسه اول دوره کمپین تبلیغاتی را به رایگان در سایت منتشر کرده این که شما می توانید از اینجا این ویدیو را دانلود یا تماشا کنید: فیلم طراحی کمپین تبلیغاتی

در ویدیو فوق به صورت کامل صفر تا صد یک طرح جامع تبلیغاتی را آموزش داده ام علاوه بر این شما می توانید مراحل طراحی کمپین تبلیغاتی + قسمت دوم را نیز در سری مقالاتی با همین عنوان دنبال کنید.

قدم تکمیلی: نمونه های موفق و ناموفق را دنبال کنید

تا قدم چهارم تقریباً تکه های پازل برای شروع یک کسب و کار موفق را کامل کردیم و در قدم پایانی و دنباله دار می خواهم در چند نوشته به بیان نمونه های موفق و ناموفقی بپردازم که می تواند از چند جنبه برای شما مفید باشد ؛ اول استفاده از تجربیات سایر استارتاپ ها و دوم افزایش خلاقیت و کارایی ذهنی شما.

برای شروع می توانید فصل اول کتاب انفجار با دست خالی را از اینجا دانلود کنید یا در این ویدیو کوتاه مثال جالبی از نحوه فروش محصولات به سبک ویروسی را ببینید.

درباره‌ی عماد گوگانی

انگار همین دیروز بود... تابستان سال 86 که شروع حرفه ایی من در کار طراحی سایت و خدمات تحت وب بود و امروز توسعه بیش از 600 وب سایت ؛ برنامه ریزی حدود 10 کمپین تبلیغاتی آنلاین موفق و در نهایت نوشتن اولین کتاب تخصصی بازاریابی اینترنتی با نام انفجار با دست خالی.

همچنین ببینید

فیلم: فتوشاپ زنده! ایده ویروسی جالب از کمپین تبلیغاتی Adobe

در ویدیوی ویروسی زیر ایده جالب شرکت Adobe را می بینید که به صورت زنده و …

5 نظر

  1. مطلب خوبی بود قدردان زحمات شما هستیم

  2. سلام به جرات می تونم بگم تو زمینه ی فعالیتتون بهترین هستید سپاس فراوان

  3. ممنون سایت خیلی خوبی دارید

  4. سپاس از سایت زیباتون

  5. ممنون سایت خیلی خوبی دارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.