روش های برندینگ ارزان در شبکه های اجتماعی

دیده شدن! این تمام آن چیزی است که در گام اول برند شما نیاز دارد. هرچند معروفیت الزاما همراه با محبوبیت نیست اما برای محبوب بودن برند نیز نیاز به دیده شدن, شدیدا احساس می شود.شبکه های اجتماعی یکی از مهمترین و حیاتی ترین بخش های طرح بازاریابی و برندینگ برای یک شرکت امروزی می باشد. نمی خواهم مثل خیلی ها شبکه های اجتماعی را در حد یک رسانه صد در صدی بزرگ کنم ولی چه دلمان بخواهد چه نخواهد باید در شبکه های اجتماعی با قدرت حاضر شویم. در ادامه به چند نکته برای  برندینگ صحیح و البته کم هزینه در این شبکه ها خواهم پرداخت.

شبکه سازی در شبکه های اجتماعی!

واقعا هنوز هم کسانی را می بینم که فقط هستند و اصلا نگاهی برای توسعه شبکه ارتباطی خود ندارند. اگر می بینید که پیام های شما کمتر دیده می شود پس باید شبکه مخاطبین خود را افزایش دهید. برای این کار گروه هایی را با محوریت برند خود در شبکه فیسبوک ، اینستاگرام یا لینکدین ایجاد کنید و این گروه ها را به مخاطبین خود معرفی کنید. علاوع بر این تلاش کنید ارتباطات خود را هر روز فراتر از قبل ببرید.

محتوای نفوذگر و انگیزاننده چیست؟

همین 2 مورد واقعا برای یک محتوا فوق العاده است؛ اینکه محتوای ما بتواند نفوذگر باشد و باعث شود تا راحتتر به اشتراک گذاشته شود با رعایت اصول بازاریابی ویروسی و شاخص های دهان به دهان میسر خواهد شد. علاوه بر فاکتور نفوذ باید به انگیزه افراد هم توجه کنید انتشار مطالب تبلیغاتی بطور مکرر در شبکه های مختلف اجتماعی نه تنها تاثیر چندانی بر رفتار مخاطبین شما برای تبدیل شدن به یک مشتری ندارد، بلکه در صورت تکرار بیش از حد ضمن ناراحت کردن آنها موجب بی توجهی و در نهایت قطع ارتباط آنها با شما می شود. پس همواره سعی کنید در کنار محتوای تبلیغی خود محتوای رایگان با انرژی مثبت هم برای دنبال کنندگان در نظر بگیرید که در اینصورت امکان دنبال شدن خود و اشتراک گذاری مطالب را افزایش خواهید داد.

آخرین نکته بسیار مهم در نوع محتوا فاکتور ارزش است؛ ارزش یکی از مهمترین مسائلی است که شما باید از طریق شبکه‌های اجتماعی به مشتریان خود اثبات کنید. پس از خود بپرسید محتوای شما به آنها چه چیزی می‌دهد که پیش‌ازاین از آن بی‌بهره بودند؟ پاسخ به این سؤال ممکن است چیزی بی‌دوام و زودگذر باشد: شاید یک خنده ساده! یا شاید چیزی واقعی و یا دوام باشد.

brand-market

جاده دو طرفه است, این را در شبکه های اجتماعی فراموش نکنید!

خیلی ها یادشان می رود که شبکه های اجتماعی یک بستر دوسویه برای ردوبدل شدن اطلاعات است از این رو صرفا فقط داده ها را منتشر می کنند بی آنکه از کاربران نظر بگیرند یا به کامنت های دیگران بها دهند. پس هنگامی که با بازخوردی مثبت از طرف یکی از مشتریان خودتان روبرو می شوید، از پر رنگ کردن آن ترسی نداشته باشید. پیام تشکر مخاطبان خود را مجددا بازنشر کنید و یا اینکه بطور شخصی از وی در صفحه فیسبوک خود تشکر کنید.

به طور کلی در هر سیاستی که اتخاذ می کنید، اولین نکته ای که در نظر می گیرید باید این موضوع باشد که: این فعالیت چگونه می تواند بر روابط دو سویه من با مخاطبین تاثیر گذار باشد؟ و آیا این تصمیم روابط گذشته ای که با مخاطبین داشتم را قوی تر می کند؟

چکونه کاری کنیم که مردم درباره برند ما حرف بزنند؟

فقط حرف زدن یا حتی جوک ساختن در مورد یک برند ایده آل نیست؛ حالا می خواهد این یک جوک از گوشی موبایل ایرانی باشد یا صابون های سبز معروف! بلکه حرف زدن به عنوان یک الگو و حتی نام لاکچری است که اعتبار می آورد. پس در شبکه های اجتماعی همواره تلاش کنید دنبال کمپین های برندینگ باشید تا کمپین های فروش؛ اینکه از محیط کار خود وجه متفاوتی ارائه کنید ؛ اینکه یک ایده متفاوت را بزرگ نمایی کنید می تواند به شما در لاکچری شدن کمک بسیاری کند. ساده تر بگویم؛  مردم عموما هر چیزی را که قدری نامتعارف و هنجار شکن باشد را می پسندند و احتمال فراگیر شدن موضوع های غیر معمول به مراتب بالاتر از هر چیز دیگری است.

اگر شما هم نکات بیشتری دارید خوشحال می شوم در قسمت نظرات آن را با ما درمیان بگذارید.

درباره‌ی عماد گوگانی

انگار همین دیروز بود... تابستان سال 86 که شروع حرفه ایی من در کار طراحی سایت و خدمات تحت وب بود و امروز توسعه بیش از 600 وب سایت ؛ برنامه ریزی حدود 10 کمپین تبلیغاتی آنلاین موفق و در نهایت نوشتن اولین کتاب تخصصی بازاریابی اینترنتی با نام انفجار با دست خالی.

همچنین ببینید

فیلم: فتوشاپ زنده! ایده ویروسی جالب از کمپین تبلیغاتی Adobe

در ویدیوی ویروسی زیر ایده جالب شرکت Adobe را می بینید که به صورت زنده و …

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.