کمپین تبلیغاتی اینترنتی؟

در کشورهای توسعه یافته، مفهوم کمپین کاملا قابل درک و شناخته شده است. زیرا مردم بارها عنوان کمپین را در برنامه‌ریزی‌های مختلف نظیر کمپین هایی برای خروج از بحرانهای اقتصادی و یا کمپینهای تبلیغاتی احزاب برای انتخابات را شنیده اند.”کمپین اشغال وال استریت” و یا “کمپین سطل آب یخ” از نمونه کمپین های مشهور غیر تجاری دنیا در چندسال اخیر بوده اند.

به عبارتی می توان کمپین را یک “فعالیت فراگیر هدفمند” تعریف کرد، که در یک بازه زمانی مشخص اجرایی می گردد. در بازار تجارت نیز کمپین همین تعریف را برای رسیدن به سود بالاتر و برندینگ محصولات دنبال می کند، “کمپین اعجوبه های ایرانی در وب سایت آپارات” یکی از همین نمونه کمپین های موفق داخلی در سال 93 بود.

چرا باید کمپین تبلیغاتی را جدی بگیریم؟

فاتح اسپانیایی هرناندو کورتز در سال 1519، برای این که به فکر عقب نشینی نیفتد، بعد از رسیدن به مکزیک تمام کشتی هایش را آتش زد! و با جسارت مکزیک را فتح کرد. بدون شک در بازاری که همه صنایع قدیمی به بهانه رکود اقتصادی و فشار هزینه های جاری از برنامه ریزی های هدفمند غفلت کرده و جسارت حضور در فعالیت های جدید را ندارند بهترین فرصت برای کسب و کارهای نوپا است تا با ایجاد یک سناریوی موفق سهم قابل توجهیی از بازار را در اختیار خود داشته باشند. من نیز در کتاب انفجار با دست خالی (8 اصل موفقیت کسب وکارهای نوپا به روش کمپین تبلیغاتی آنلاین) تلاش کردم  با ارائه یک دستورالعمل گام به گام و با استفاده از پتانسیل های وب شما را در اجرای موفق یک کمپین تبلیغاتی آنلاین همراهی کنم. اما اگر هنوز به بستر اینترنتی برای اجرای کمپین تبلیغاتی شک دارید این چند خط را بخوانید.

internet-market

کمپین تبلیغاتی اینترنتی یا غیر اینترنتی؟!

در مقاله دیگری تحت عنوان “کمپین تبلیغاتی آنلاین و ویژگی های رسانه مناسب” اثبات کردیم که موثرترین ابزار برای کمپین تبلیغاتی ؛ اینترنت است اما در این چند خط بیایید از نگاه جدید به ماجرا نگاه کنیم.

تاثیرگذاری سریع کمپین تبلیغاتی:

در بازاریابی سنتی٬ اندازه‌گیری میزان موفقیت یا عدم موفقیت یک کمپین تبلیغاتی کار سختی است و تنها پس از چندین وقت و با مقایسه وضع پیشین با وضع حال میتوان نتیجه گرفت که آیا برنامه های موفق بوده است یا خیر. در حالی که در بازاریابی و کمپین های تبلیغاتی اینترنتی شما با دسترسی به ابزارهایی که اطلاعات را لحظه‌ای در اختیار شما قرار میدهند میتوانید٬ نقاط قوت و ضعف را در سریع‌ترین زمان شناسایی کنید و حتی در صورت لزوم اقدامی به تغییر روال کاری داشته باشید.

تفکیک مخاطبان

در تبلیغات اینترنتی شما دیگر به افرادی که با تبلیغات ساده و صرفا جذاب به شمااعتماد میکنند طرف نیستید بلکه با گروهی در ارتباط هستید که بسیار سخت اعتماد میکنند و تغییر عادت‌های روزانه‌ی آنها کار بسیار سخت‌تری است. اما این ویژگی یک حسن بزرگ است و با همین رویه درست اطلاعاتی شما به راحتی می توانید مخاطبان را در گروه ها و دسته بندی های مختلف در سایت های تخصصی و بانک های اطلاعات دسته بندی شده پیدا کنید

میزان

بازاریابی نوین اینترنتی این امکان را در اختیار مدیران قرار میدهد تا کوچک‌ترین حد از تغییرات به به صورت عددی بررسی و ثبت کنند.مواردی مانند: تعداد کلیک٬ بازدیدکننده‌ها٬ ثبت‌نام٬ خریدهای آنلاین  قابل اندازه‌گیری هستند و میتوان براساس آن به موفقیت یا نقاط ضعف برنامه‌های بازاریابی خود پی برد.

صرفه اقتصادی در تبلیغات

نزدیک به 30 درصد بازاریاب‌های اینترنتی در آمریکا گزارش‌ داده‌اند که کمترین مقدار هزینه ی شرکت‌ آنها در مباحث بازاریابی ایمیلی و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بوده است.هر روزه تعداد بیشتری به سمت ابزارهای ارتباطی آنلاین مانند موبایل و شبکه‌های اجتماعی میروند و همین باعث میشود پیدا کردن کاربران و دسترسی پیدا کردن به علایق آنها کار بسیار ساده تری نسبت به بازاریابی آنلاین باشد. بدون شک هزینه های تبلیغات در فضای مجازی اصلا قابل مقایسه با تبلیغات کلاسیک نخواهد بود.

 

اگر می خواهید کمپین تبلیغاتی خود را از صفر تا صد طراحی و اجرا کنید حتما این کتاب را هم مطالعه کنید:

دانلود رایگان فصل اول کتاب انفجار با دست خالی
دانلود رایگان فصل اول کتاب انفجار با دست خالی

 

درباره‌ی عماد گوگانی

انگار همین دیروز بود... تابستان سال 86 که شروع حرفه ایی من در کار طراحی سایت و خدمات تحت وب بود و امروز توسعه بیش از 600 وب سایت ؛ برنامه ریزی حدود 10 کمپین تبلیغاتی آنلاین موفق و در نهایت نوشتن اولین کتاب تخصصی بازاریابی اینترنتی با نام انفجار با دست خالی.

همچنین ببینید

فیلم: فتوشاپ زنده! ایده ویروسی جالب از کمپین تبلیغاتی Adobe

در ویدیوی ویروسی زیر ایده جالب شرکت Adobe را می بینید که به صورت زنده و …

2 نظر

  1. بردیا سامیا

    سلام
    من در خارج از ایران زندگی می کنم آیا راهی هست که من بتوانم کتاب شما را بخوانم?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.