راز ویدیو 52 ثانیه ایی گوگل که قلب ها را تسخیر کرد

در سال 2009-2010 مدیران گوگل از یکی از لابراتوارهای خود تحت عنوان واحد خلاقیت خواسته بودند که یک چیزی بسازند که عملکرد رابط جست جوی جدید گوگل را برجسته کند. عملکردهایی مثل تصحیح خودکار کلمات، ترجمه صفحات و… راه حل های معمول آموزشی یا بازی های سرگرم کننده قبلا هم اجرا شده بود اما “آنتونی کافارو” که فارغ التحصیل دانشگاه هنرهای تجسمی نیویورک بود و تازه در این لابراتوار مشغول به کار شده بود می خواست با یک تیر دو نشان بزند، هم ویژگی های جست جوی صحیح را یاد دهد هم مردم را به وجد آورد.
در اصل قصد داشت یک ارتباط احساسی ایجاد کند. در نهایت ویدیو “عشق پاریسی” طراحی و تولید شد این کلیپ کوتاه با استفاده از تکامل های جست جو در گوگل، داستان آغاز یک عشق را روایت می کند. نه تصویر خاصی وجود دارد و نه صدایی. فقط عبارت های مختلفی دیده می شود که در نوار جستجوی گوگل نوشته می شوند.
داستان از این جا شروع می شود که یک نفر می خواهد برای تحصيل در پاریس اقدام کند و بعد وارد یکی از همان سایت های اول نتیجه‌ی جست جوی‌اش می شود. در ادامه دنبال کافه های نزدیک موزه لوور می گردد و آن یکی را که دوست دارد انتخاب می‌کند. بعد صدای لبخند زنی از پس زمینه می آید و مرد می خواهد معنی جمله‌ی فرانسوی را پیدا کند که ترجمه اش می شود: تو خیلی با نمکی، بعد خیلی سریع می خواهد بفهمد که “چطور یک دختر فرانسوی را تحت تاثیر قرار دهیم؟” نکات کلیدی نتایج جستجو را می خواند و سپس دنبال “مغازه های شکلات فروشی پاریس” می گردد. زمان دقیق فرود یک هواپیمای خاص را بررسی می کند و سپس کلیساهای پاریس را جست‌جو می کند(هم زمان صدای زنگ کلیسا شنیده می شود) در نهایت با اوج گرفتن موسیقی متن، می بینم که “طریقه‌ی سر هم کردن گهواره” جستجو می شود و دست آخر ویدیو با یک پیام ساده تمام می شود: جستجو کنید!
امکان ندارد این کلیپ را ببینید و احساسات عمیق قلبی‌تان برانگیخته نشود. هم عاشقانه است هم شاد و هم الهام بخش. گوگل توانست با نشانه رفتن احساسات مردم، یک تبلیغ ساده را تبدیل کند به یک ویدیوی جنجالی.

مشاهده ویدیو عشق پاریسی – گوگل:

 

برانگیختن احساسات مردم نه شرکت تبلیغاتی مهمی می خواهد و نه بودجه‌ی میلیاردی، کافارو کلیپ عشق پاریسی را با کمک چهار دانشجوی برنامه ساز ساخت و به جای اینکه بیاید خیلی ساده فقط جدیدترین اصطلاحات و ویژگی ها را نشان دهد. به مردم یادآوری کرد که اصلا گوگل را چرا دوست دارند.

پس نگاهتان را در تبلیغات عوض کنید و به دنبال تسخیر قلب مخاطبان خود باشید. تردید نکنید احساست همیشه در تصمیم گیری ها تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

درباره‌ی عماد گوگانی

انگار همین دیروز بود... تابستان سال 86 که شروع حرفه ایی من در کار طراحی سایت و خدمات تحت وب بود و امروز توسعه بیش از 600 وب سایت ؛ برنامه ریزی حدود 10 کمپین تبلیغاتی آنلاین موفق و در نهایت نوشتن اولین کتاب تخصصی بازاریابی اینترنتی با نام انفجار با دست خالی.

همچنین ببینید

متن جذاب برای تبلیغات

چگونه یک متن تبلیغاتی تاثیر گذار بنویسم؟ این احتمالاً سوال بسیاری از مدیران فروش؛ بازاریابان …

3 نظر

  1. keivanka1382@gmail.com

    این فیلمه که دانلود نمیشه….!بایدچیکار کرد؟

  2. خیلی عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.