5 راه برای نوشتن تیترهای جذاب!

چگونه تیتر جذاب بنویسیم؟ دست خودمان نیست کلاً اکثرمان نوشتن بلد نیستیم! حالا حداقل اگر نوشتن بلد نیستید بیایید تیترهای جذابتری را برای نوشته های خود انتخاب کنید تا مخاطبان بیشتری جذب نوشته هایتان شوند. در حقیقت عنوان، مهمترین قدم برای تبلیغات شماست. شما می‌توانید بهترین تبلیغات و بهترین محصول را داشته باشید اما برای خواننده و مخاطب شما هیچ چیزی مهمتر از عنوان و تایتل نیست. در این مقاله به 5 تکنیک کاربردی برای اینکه تیتر شما توجه کاربران را جلب کند اشاره خواهم کرد.

1- سوال بپرسید – راز چگونه گفتن!

مطلب را با سوال شروع کنید و با سوالی که نیاز مخاطب است عنوان سازی کنید؛ در سوال پرسیدن رازی در کلمه “چگونه” است که در هیچ لغت دیگری وجود ندارد. پس اگر عنوان خود را با چگونه شروع کنید خوانده شدن مطلب خود را بیمه کرده اید! چگونه سایت خود را سئو کنم؟ چگونه خلاق باشم؟!
فراموش نکنید هنگامی که مخاطبان تیتری پرسشی را می‌بینند ( مخصوصاً اگر پاسخش را ندانند) ناخودآگاه ذهن آنها درگیر پیدا کردن پاسخ آن سوال می‌شود.

2- در نوشتن تیتر به دستورالعمل ها دقت کنید

نترسید و بگویید که چطور فلان کار را می توانند انجام دهند.شما در حال خواندن این مطلب هستید پس تیتر این مقاله پیروز بوده و توانسته شما را به خواندن آن تشویق کند. حالا به عنوان همین مقاله نگاه کنید “5راه برای نوشتن تیترهای جذاب” این یعنی دقیقاً دستورالعمل, اجرا و بهبود یک وضعیت.

3- عدد و درصد فرمولی برای نجات

همیشه استفاد از عدد و درصد در عنوان مقاله می تواند راه را کوتاه کند. باورش سخت است ولی خیلی از کاربران حتی عنوان یک مقاله را هم نمی خوانند! اما همین دسته خیلی خیلی تنبل حداقل اعداد را در نگاه اول می بینند. شما با گذاشتن یک عدد یا درصد در مقاله خود ناخودآگاه کاری می کنید که کاربر کلمات قبل و بعد از عدد را نیز بخواند و عنوان شما بهتر و اثرگذارتر دیده شود.

4- شوک, ابهام یا ایجاد حس کنجکاوی

این مورد دیگر واقعاً هنر می خواهد! اینکه بتوانید در عنوان یک شوک بزرگ به کاربر دهید, ابهامی در ذهن کاربر ایجاد کنید و یا اینکه حس کنجکاوی انسانی را تحریک کنید. برای ساخت این چنین تیترهایی باید بسیار دقیق و با وسواس عمل کنید. قسمت خطرناک این تکنیک زمانی است که برداشتی که شما از عنوان انتظار دارید را سایر کاربران نداشته باشند و به صورت اساسی همه چیز خراب شود.
در مورد این روش یک نکته مهم دیگر را نیز باید حتماً اشاره کنم: برای ایجاد ابهام یا شوک سراغ دروغگویی نروید و در همه حال تلاش کنید که صادقانه حرف بزنید.

5- از تجربه های منفی یا مثبت خودتان بگویید

“من چگونه 100 میلیون تومان را با یک اشتباه ساده از دست دادم!” در تیترها به شکست ها، موفقیت ها, اشتباهات خرد و کلان و تجربیات اختصاصی خود اشاره کنید. قطعا افراد دوست دارند تجربیات دیگران در موارد مختلف هرچند هم که به موفقیت منجر نشده باشد را بدانند. پس عنوان سازی بومی خودتان را حتماً در مقالات و محتواهای خود لحاظ کنید

درباره‌ی عماد گوگانی

انگار همین دیروز بود... تابستان سال 86 که شروع حرفه ایی من در کار طراحی سایت و خدمات تحت وب بود و امروز توسعه بیش از 600 وب سایت ؛ برنامه ریزی حدود 10 کمپین تبلیغاتی آنلاین موفق و در نهایت نوشتن اولین کتاب تخصصی بازاریابی اینترنتی با نام انفجار با دست خالی.

همچنین ببینید

خلاصه کتاب هنر جنگ اثر سان تزو + دانلود pdf

سان تزو (سان تسو) در چین شمالی زندگی می کرد او در دوران جنگ یک …

یک نظر

  1. ممنون. جالب بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.