5 راز از کتاب هنرمعامله گری دونالد ترامپ

به نظر من دونالد ترامپ در تجارت و نویسندگی، بسیار موفق تر و محترم تر از سیاست است و ای کاش سر کار اصلی اش برگردد!! جالب است بدانید این چهره ثروتمند که به تازگی با جنجال های انتخاباتی خود بسیار مشهورتر شده است کتاب های بسیار حتی ترجمه شده نیز در ایران دارد! کتاب هایی نظیر بزرگ فکر کن, چگونه در زندگی برنده شوید؟ , صد و یک راه موفقیت و… اشاره کرد.  خیلی ها اعتقاد دارند که او یک کارآفرین فوق العاده موفق و مدرس موفقیت است. کتاب های او، اکثراً درباره روش های موفقیت در زندگی و مشخصاً کسب و کار و ثروت آفرینی است.

در این مقاله کوتاه قصد دارم 5 راز از کتاب هنر معامله گری نوشته دونالد ترامپ را با هم مرور کنیم؛ جالب است بدانید در سال 1987، ترامپ این کتاب را نوشت که تاحدودی نگاهی مفصل درباره‌ی چگونگی انجام مذاکرات برنده و معاملات تجاری موفق است. “هنر معامله‌گری” پرفروش‌ترین کتاب آمریکا شد و این معاملات تجاری استثنایی و برنامه‌های تلویزیونی و… دونالد جی ترامپ را به‌طور چشم‌گیری در آن سال ها کانون توجه رسانه‌های بین‌المللی قرار داد.

راز اول: منفی نگر باشید!

ترامپ در کتاب خود یک توصیه واضح برای مذاکره کنندگان دارد آن هم این است که  همیشه با پیش‌بینی بدترین شرایط وارد یک معامله شوید؛ برای بدترین اتفاق برنامه‌ریزی کنید قسمت خوب همیشه از خودش مراقبت خواهدکرد!

راز دوم: سر زبان ها باشید

واقعاً جمله درستی است که برنده واقعی در یک مذاکره کسی است که برندش زودتر از خودش به مذاکره رسیده باشد! در بخشی از کتاب هنر معامله گری در این باره می خوانیم” “چیزی که من درمورد مطبوعات آموخته‌ام این است که آنها تشنه‌ی یک داستان خوب هستند، هرچه هیجان انگیزتر بهتر! نکته این است که اگر کمی متفاوت، و حتی کمی زننده باشید(!) یا کارهایی بکنید که جسورانه و جنجال‌برانگیز هستند، مطبوعات درباره‌ی شما خواهندنوشت.”
البته من توصیه می کنم به قسمت “زننده بودن” در توصیه ترامپ توجه نکنید!

trump-book

رازسوم: چند قدم جلوتر باشید

بدون شک در شطرنج، زندگی و کار، انسان هایی که چند قدم بعد را بهتر می خوانند در نهایت برنده می شوند و روی سکوی قهرمانی می ایستند. آدم های قدرتمند گرایش دارند از جوایز لحظه ای و آنی به ازای جوایز بزرگ تر آینده چشم پوشی کنند، مثلا، موفق ترین کارافرینان ابتدا باید دوره ای از نااطمینانی و وخامت مالی را بگذرانند. آنها می دانند که باید چند ماه مشقت بار را تحمل کنند، ولی اگر به دقت برنامه ریزی کنند و سخت کار کنند، در نهایت به پاداش و پرداخت بزرگی خواهند رسید.

رازچهارم: ارتباطات قوی داشته باشید

فعال بودن در جامعه از چند جهت سودمند است؛ انسان های موفق برای خانواده وقت و انرژی مضاعف می گذارند، با همکاران به خوبی حشر و نشر دارند، و با دوستان و اعضای جوامع و انجمن ها همنشینی دارند. آدم های قدرتمند هیچ گاه خودشان را منزوی نمی کنند. در خلوت، فقط می توان مشکلات فکری و خیالی را پرورش داد ولی بسیار سخت است نسبت به آن چه در اطرافتان می گذرد به روز و مطلع باقی بمانید.

راز پنجم: حسابگر باشید

“اعتقاد دارم وقتی مجبور هستید باید خرج کنید. ولی به این نیز اعتقاد دارم که بیش از آن‌چه لازم است خرج نکنید.” به نظرم این توضیح یک خطی گویای همه چیز باشد!

این 5 درس یادگاری آقای ترامپ سیاه و سفید برای ما! باز هم تاکید می کنم! ترامپ نویسنده و کارآفرین خیلی مقبول تر از ترامپ سیاستمدار است!

درباره‌ی عماد گوگانی

انگار همین دیروز بود... تابستان سال 86 که شروع حرفه ایی من در کار طراحی سایت و خدمات تحت وب بود و امروز توسعه بیش از 600 وب سایت ؛ برنامه ریزی حدود 10 کمپین تبلیغاتی آنلاین موفق و در نهایت نوشتن اولین کتاب تخصصی بازاریابی اینترنتی با نام انفجار با دست خالی.

همچنین ببینید

خلاصه کتاب هنر جنگ اثر سان تزو + دانلود pdf

سان تزو (سان تسو) در چین شمالی زندگی می کرد او در دوران جنگ یک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.