4 اشتباه رایج در طراحی صفحه فرود (Landing Page)

صفحات فرود اغلب توسط طراحان محتلف دچار تغییراتی غیر استاندارد می شوند به طوری که رسالت اصلی این صفحه از بین می‌رود. در این مقاله قصد داریم چندی از اشتباهات رایجی که مردم در صفحات فرود خود انجام می دهند را عنوان کنیم. اگر هنوز درباره صفحه فرود اطلاعات کافی ندارید شدیداً توصیه می کنم با یادگیری تکنیک های مربوطه همین امروز Landing Page خود را طراحی و راه اندازی نمایید. برای شروع و آشنایی با صفحات فرود می توانید درس هفتم آموزش بازاریابی اینترتی یعنی آموزش ایمیل مارکتینگ را مطالعه نمایید.

پیشنهاد یک دوست:

8 اصل موفقیت کسب و کارهای نوپا به روش کمپین تبلیغاتی آنلاین – دانلود رایگان فصل اول

علاوه بر مقاله رایگان آموزش ایمیل مارکتینگ به صورت کامل و گام به گام در کتاب انفجار با دست خالی نیز به شرح و آموزش چگونگی ساخت صفحات فرود پرداخته ام که قطعا می تواند باعث افزایش بهره وری سایت شما باشد. در صورتی که هنوز این کتاب را نخوانده اید می توانید از لینک بالا و به رایگان فصل اول کتاب را دریافت نمایید.

landing

اشتباهاتی در طراحی صفحه فرود که می تواند کمپین شما را نابود کند

1- عنوان اشتباه: زندگی و مرگ صفحات فرود در دستان عنوان ها (Headlines) است. اگر شما ، خواننده خود را سرریز اطلاعات کرده اید و قول ها ناهمگون به او داده اید، این فرصت دو ثانیه می تواند نجات دهنده شما باشد. اغلب اوقات، بهتر کردن عنوان به تنهایی تاثیرگذاری صفحه فرود را چند برابر می کند و حتی برخی از اشتباهات دیگر ما را هم پوشش می دهد.

2- قالب غیر اختصاصي: در عین حال که سایدبار و هدر سایت شما، با صفحات شما متناسب به نظر می رسند و ظاهر خوبی را پدید می آورند، برای صفحات فرود مناسب نیستند و نگاه کاربر را منحرف کرده و از هدف ما دور می کنند. بنابراین همواره دقت داشته باشید که برای صفحات فرود از قالب ساده و بدون اضافات استفاده کنید.

3- درخواست بیش از یک چیز: یک صفحه فرود موثر و خوب، تنها و تنها به دنبال یک درخواست است. و البته نباید فراموش کنیم که همان یک چیز هم باید به روشنی و وضوح درخواست شود. ما با پیشنهادهای چندگانه در این صفحات نه تنها کاربر را به سوی انتخاب های بیشتر سوق نمی دهیم، بلکه در نهایت او را از هر انتخابی پشیمان می کنیم.

4- ظاهر بی سلیقه: فونت های بد، رنگ های جیغ!، سایه های نامناسب و کلیپ آرت (ClipArt) های پیش پا افتاده ، در اکثر مواقع هیچ تاثیر مثبتی در مشتری سازی ما نخواهند داشت. بلکه کل اعتبار شما را زیر سوال می برند. برای داشتن یک صفحه فرود خوب، باید از فونت، تصاویر، رنگ ها و سایر این گونه عناصر به بهترین و اصولی ترین شکل ممکن استفاده کنیم تا تجربه دلپذیری را برای کاربران ایجاد کنیم. باید توجه داشته باشیم که ما قرار است یک درخواست از کاربران بکنیم و در صورتی که نتوانیم توجه آنها را جلب کنیم ، صفحه ما را ترک می کنند.

درباره‌ی عماد گوگانی

انگار همین دیروز بود... تابستان سال 86 که شروع حرفه ایی من در کار طراحی سایت و خدمات تحت وب بود و امروز توسعه بیش از 600 وب سایت ؛ برنامه ریزی حدود 10 کمپین تبلیغاتی آنلاین موفق و در نهایت نوشتن اولین کتاب تخصصی بازاریابی اینترنتی با نام انفجار با دست خالی.

همچنین ببینید

فیلم: فتوشاپ زنده! ایده ویروسی جالب از کمپین تبلیغاتی Adobe

در ویدیوی ویروسی زیر ایده جالب شرکت Adobe را می بینید که به صورت زنده و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.