معرفی کتاب هنر مهربان بودن (به بهانه روز چهلم)

امروز تصمیم داشتم قلمی با حال و هوای اربعین بنویسم؛ کتابی معرفی کنم, ظلم های تاریخ را فهرست کنم و یا  از 40 مقدس بنویسم. اما در نهایت تصمیم گرفتم بین این همه حکایت های بی رحمی و ظلم و ستم؛ اربعین را بهانه ایی کنم تا از مهربانی بنویسم. مهربانی فراموش شده. مهربانی که به قول گوته رشته زرینی است که افراد اجتماع با آن به هم پیوند می خورند.

پس این چند دقیقه را از بازاریابی اینترنتی و کمپین های افزایش فروش و پول و کسب و کار فاصله می گیریم و چند دقیقه ایی مهربانی را به خود یادآوری کنیم.

مهربانی از نگاه او

شخصی (به نام عصام بن مصطلق ) گويد: هنگامی که به مدينه وارد شدم و حسين بن على عليه السلام را با قيافه اى جذاب مشاهده كردم, به شگفت آمدم آنگاه هر چه از حسادت نسبت به پدرش در دل داشتم آشكار ساختم.

گفتم : تو فرزند ابوتراب هستى؟ جواب داد: آرى ، من هم او و پدرش را به شدت مورد بدگوئى قرار دادم.
آنگاه با عطوفت و مهربانى به من نگاه كرد و اين آيات را تلاوت كرد:
و امر به نيكى كن واز انسانهاى جاهل درگذر، و اگر وسوسه اى از شيطان در تو ايجاد شد به خدا پناه آور كه او بسيار شنوا و آگاه است . وقتى طايفه اى از شيطانها پرهيزكاران را وسوسه كنند خدا را به ياد آورند و همان لحظه آگاه و بينا شوند، شيطانها برادرشان (افراد فاسق و هواپرست ) را به گمراهى مى كشانند.
سپس به من گفت : آرام باش و براى من و خودت از خداوند طلب مغفرت كن. اگر از ما يارى بخواهى تو را يارى خواهيم كرد و اگر كمك بخواهى كمك مى كنيم و اگر طلب هدايت نمایی تو را هدايت خواهيم كرد.
مرد با اين بر خورد نيكوى حضرت از گفته ها و رفتار خود پشيمان شد در اين هنگام حضرت فرمود:
لاتثريب عليكم اليوم يغفراللّه لكم و هوارحم الراحمين .
(يوسف به برادران شرمنده خود گفت ) امروز هيچ ملامتى بر شما نيست (و من عفو كردم ) خداوند شمارا مى بخشد او مهربانترين مهربانان است.
سپس فرمود: آيا اهل شام هستى ؟
گفتم : بله
فرمود: اين خود طبيعى است كه معاويه در ميان مردم شام شايع كرده . درود خدا بر ما و تو باد. نيازمنديهاى خود را بگو كه مرا بهتر از آنچه گمان برده اى خواهى يافت، انشاءاللّه تعالى.
عصام گويد: با اين بر خورد بزرگوارانه او زمين با همه پهناورى كه داشت برايم تنگ شد و دوست داشتم كه مرا در خود فرو برد آنگاه خود را از وى دور كردم و از آن پس كسى محبوبتر از او پدرش نزد من نبود. (بحارالانوار، ج 44، ص 191)

stefan-einhorn-book

کتاب هنر مهربان بودن (اثر استفان این هورن) را بخوانیم!

کتاب بخوانیم! اینبار در باره چگونه مهربان بودن. “کتاب هنر مهربان بودن” نام یک کتاب ارزشمند است که توسط “استفان این‌هورن” تالیف شده است. زهره زاهدی نیز علاوه بر ترجمه‌ی این اثر، با صدای گرم و دلنشینش، آن را در نسخه صوتی کتاب روایت می‌کند. به نظر بسیاری این کتاب می‌تواند اثری الهام‌بخش درباره‌ی پاداش و منافع مهربانی باشد.

نویسنده‌ی این اثر ارزشمند اعتقاد دارد که مهربانی تنها عامل رسیدن به موفقیت و رضایت در زندگی است. با این حال مهربان بودن در زندگی هر روزه کار آسانی نیست و اگر بتوانیم این نوع رفتار را در خود پرورش دهیم، به انسانی شادتر، موفق‌تر و شایسته‌تر تبدیل می‌شویم. در این کتاب، نویسنده پنج ابزار دگرگون‌کننده‌ی زندگی را ارائه می‌دهد که با استفاده از آن‌ها می‌توانیم هنر مهربانی را با زندگی روزمره‌ی خود بیامیزیم. یه نظر من هم شاد بودن و شاد زیستن در گرو مهربانیست و قطعا با تقویت این حس در وجودمان می توانیم در زندگی نیز انسان های موفقی باشیم.

استفان این‌هورن تا کنون کتاب‌های متعددی مانند «خدای پنهان: دین، علم و جستجو برای یافتن حقیقت» را در زمینه‌ی پزشکی و فلسفه‌ی ادیان نوشته است. کتاب هنر مهربان بودن به نویسندگی استفان این‌هورن با ترجمه و گویندگی زهره زاهدی توسط انتشارات «پندار تابان» در قالب 1 حلقه سی‌دی منتشر شده و به صورت آنلاین می توانید از سایت دیجی کالا نیز آن را تهیه کنید.

درباره‌ی عماد گوگانی

انگار همین دیروز بود... تابستان سال 86 که شروع حرفه ایی من در کار طراحی سایت و خدمات تحت وب بود و امروز توسعه بیش از 600 وب سایت ؛ برنامه ریزی حدود 10 کمپین تبلیغاتی آنلاین موفق و در نهایت نوشتن اولین کتاب تخصصی بازاریابی اینترنتی با نام انفجار با دست خالی.

همچنین ببینید

گزارش همایش موسا مارکتینگ 2017, هفته آینده تکرار می شود!

فرض کنید یک مهندس ماهانه حداکثر می تواند ۱۰ پروژه را اجرا کند. بنابرین درآمد او …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.