پیش بینی هایی درباره آینده سئو (seo) که باید بدانید

اینبار نوبت به پیش بینی‌هایی دور از انتظار می‌رسد که دید شما را نسبت به بهینه سازی وب سایت قطعا تغییر می‌دهد. همیشه متخصصین حوزه it و سئو برای آینده حوزه وب مخصوصاً سئو حدس هایی می زنند برای آینده نزدیک هم بعضی از این پیش بینی‌ها قابل حدس هستند. تجربه کاربری (User experience)، وب سایت سازگارتر با موبایل (mobile friendly) و قانون تولید محتوا (کاربرپسند) که تقریبا پیش بینی‌هایی تکراری هستند چون برخی از اصول در سئو دائمی و غیرقابل تغییر اند و می توانیم به راحتی در نمودار رشد فضای وب این موارد را درک کنیم. اما اینبار پیش بینی‌های باورنکردنی اما واقعی را در ادامه خواهید خواند که ندانستن آنها در آینده برای شما گران تمام خواهد شد.

شما دیگر تغییرات سئو را متوجه نخواهید شد

بر خلاف الگوریتم پاندا, پنگوئن و… که انبوهی از داده ها, دستورالعمل ها و راهنمایی ها درباره فرآیند جدید به صورت رسمی و غیر رسمی منتشر می شد اینبار دیگر این تغییرات با چراغ خاموش اتفاق خواهد افتاد و شما متوجه تغییرات نخواهید شد. مثل RankBrain که خیلی نامحسوس رشد می‌کند و هیچ گاه یک روزه و در زمان کوتاه ترافیک ورودی به وب سایت شما افت و حتی رشد قابل توجهی پیدا نمی‌کند. در حقیقت پیش بینی برای تغییرات الگوریتم رنکینگ گوگل به این صورت پش خواهد رفت تا بعد از مدت طولانی تری سایت شما متوجه تغییرات قابل توجهی شود.

دانشمندتر شدن گوگل!

پیش بینی شده در آینده ای بسیار نزدیک شما می توانید جواب سوالات خود را به هر زبانی و از هرجایی که مایل هستید از گوگل دریافت کنید. به عنوان مثال جمعیت ایران چقدر است و در 10 سال بعد چقدر خواهد بود و یا حتی تصور کنیدشما با استفاده از قابلیت های جدید SR برای پیدا کردن یک کلمه کلیدی به جای آنکه آن را در گوگل جستجو کنید، کافی است با گوگل صحبت کنید و فرمان دهید که عبارت مورد نظر شما را پیدا کند.
به عبارت دیگر بعضی ها آینده را مکالمه با گوگل پبش بینی کرده اند. باید قبول کنیم که گوگل همین امروز هم با حجم فراوانی از داده های عظیم مواجه است که از طرف کاربران منتشر می شود. پس به طور حتم گوگل هم تمایل دارد این داده ها را به صورت فرآوری شده تر!در اختیار دیگر کاربران قرار دهد. مثل همین گوگل مپ.

CM جایگزین SEO خواهد شد

سئو هیچ وقت از بین نمی‌رود و همواره تب و تاب این مفهوم و استفاده از سرویس سئو وجود دارد. اما بدون شک تا 5 سال آینده مفهوم امروز سئو دیگر کاملاً بی معنا خواهد شد, رشد سریع سرویس های Machine learning و هوشمندی فوق العاده در فرآیند تحلیل و بررسی وب سایت ها قطعاً جای تکنیک ها و ترفندهای امروزی را خواهد گرفت.
شاید بهتر باشد که بگویم SEO جای خود را به CMخواهد داد یعنی content marketing , بی دلیل نیست که می گویند محتوا پادشاه است!

تادیر نشده برای کسب و کار خود ایده هایی همسو با تغییرات تکنلوژی پیدا کنید. اگر هنوز درباره سئو وب سایت خود کاری نکرده اید توصیه می کنم برای آموزش سئو این فیلم آموزشی را ببینید.

 

درباره‌ی عماد گوگانی

انگار همین دیروز بود... تابستان سال 86 که شروع حرفه ایی من در کار طراحی سایت و خدمات تحت وب بود و امروز توسعه بیش از 600 وب سایت ؛ برنامه ریزی حدود 10 کمپین تبلیغاتی آنلاین موفق و در نهایت نوشتن اولین کتاب تخصصی بازاریابی اینترنتی با نام انفجار با دست خالی.

همچنین ببینید

چگونه مطالب را در نتایج جستجوی گوگل ستاره دار کنیم؟

امروز یکی از دوستانم در مورد چگونگی به قول وی five star کردن مطالبش در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.